Leverbaarheid 7800GTX512

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gliver
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 22:21
Ik heb begin december de XFX 7800GTX met 512MB besteld. Bij bestellen was er geen leverdatum bekend. Vervolgens kreeg ik steeds mailtjes met leverdata, die vervolgens steeds weer uitgesteld werden. Tot vorige week stond de verwachte leverdatum op 3 februari, gisteren kreeg ik weer een mailtje dat de levertijd onbekend is. Ik wacht nu al 2 maanden, en voorlopig lijkt er geen eind aan te komen.

Is er een kans dat deze kaart uberhaubt nog geleverd gaat worden, of is het wellicht beter om even te wachten op de 7900, die volgens de frontpage in maart geleverd kan worden? (volgens de frontpage zou deze bij release ook vrijwel direct leverbaar zijn, zie nieuws: Gerucht plaatst GeForce 7900-videokaart in maart )

Misschien is het ook wel beter om naar een andere videokaart uit te kijken, zoals de Asus 7800GT DUAL GPU (pricewatch: Asus GeForce 7800 GT 512MB DDR3 (Dual GPU, PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GT DUAL/2DHTV), maar het nadeel daarvan is dat hij niet in SLI te plaatsen is, wat ik wellicht later als uitbreiding nog zou willen (ik heb niet voor niets een A8N32-SLI moederbord gekocht)

Ik snap dat het een beetje koffiedik kijken is wat betreft leverdata, maar wellicht is er iemand die mij een advies kan geven over wat ik het beste kan doen nu, qua prijs wil ik het liefst wel een beetje maximaal rond dezelfde videokaart zitten (+/- 750 euro), minder mag natuurlijk altijd, zolang de prestaties er niet onder lijden. Het is zo zonde om mijn nieuwe pc ongebruikt te zien staan, omdat ik geen videokaart heb die erin past (pci-e) :P

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Onder andere bij Informatique.nl is deze kaar gewoon op voorraad (de Asus variant wel te verstaan)..

Ah.. 512Mb dus ;).. mijn fout..

[ Voor 19% gewijzigd door SyS_ErroR op 26-01-2006 10:36 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21
De snelste single videokaart is op dit moment te vinden bij ATi. De Radeon 1900XTX doet zijn werk prima en is stukken beter leverbaar dan de 7800GTX 512. En ik denk niet dat men die kaart ooit nog aan je gaat leveren.
Een dual gpu kaart is ook niet alles. Te vaak werkt SLI niet goed en kwa prijs kan je beter 2 losse kaarten kopen. Echter is het wel waarschijnlijk dat je deze kaarten in sli kan gaan zetten met de nieuwe forceware drivers. Deze gaan 4x gpu ondersteunen.
Ik zou zeggen; koop nu een 1900XTX en verkoop hem weer in maart (als je er nog van af wil tegen die tijd ;) )

edit @ hierboven:
Jij hebt gekeken naar de 7800GTX 256mb. Wij zoeken de 512mb versie ;)
edit @ hieronder:
Met de nieuwe drivers zal ook dus sli met 4 gpu's ondersteund worden:
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20060105153500.html

[ Voor 19% gewijzigd door Zeus op 26-01-2006 10:29 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Gliver
@Sys_Error: daar heb je het neem ik aan over de 7800GT dual, die is helaas niet in SLI te plaatsen aangezien die al SLI heeft (2 gpu's op 1 kaart) .. en aangezien ik misschien over een tijdje een 2e kaart erbij wil plaatsen, heb ik liever een kaart die nog uit te breiden is eventueel

[ Voor 4% gewijzigd door Gliver op 26-01-2006 10:26 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Volgens mij heb je niet goed gezocht, want de kaart is wel degelijk leverbaar:

Komplett, POINT OF VIEW GeForce 7800GTX 512MB, PCI-Express, VIVO, DVI, Retail

edit: mensen, lees, hij wil SLI, geen ATi singlekaart opstelling

[ Voor 13% gewijzigd door SgtStrider op 26-01-2006 10:30 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Idd de X1900XTX, die kun je later ook uitbreiden met een extra kaart.
Ik heb zelf de 7800GTX512 ook 4 maanden in bestelling gehad, en daarna maar een X1800XT gekocht, want dat schoot ook niet op (hele systeem stond al die tijd al te wachten, er hoefde alleen nog maar een GPU in...)

• Gliver
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet heb gekeken naar de uitbreidbaarheid van ATI kaarten, heb nog weinig gelezen over Crossfire, maar als ik even snel google is dat dit ook gewoon mogelijk met mijn mijn moederbord. Het maakt mij verder niet uit of ik nou een ATI heb of een Nvidia (alhoewel ik nog nooit een ATI heb gehad, dus weinig ervaringen mee)

Als het ook mogelijk is om een ATI X1900XTX later uit te breiden, dan heb ik eigenlijk geen argumenten over om bij SLI te blijven, dan zou ik ook voor de X1900XTX kunnen gaan, die wel leverbaar is

@SgtStrider: ik heb die winkel inderdaad niet gezien, bedankt voor de info!

edit: even wat snelle research leert mij dat de XTX geen crossfire aankan, daarvoor zal ik voor de XT versie moeten gaan: http://www.guru3d.com/article/Videocards/315/3/

edit2: doh, tuurlijk kan de a8n32-sli geen crossfire aan, dat is een compleet andere chipset ...

[ Voor 18% gewijzigd door Gliver op 26-01-2006 11:44 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Ik ben persoonlijk geen zo'n voorstander van SLI, maar als jet het geld hebt om een 512 versie te kopen, kun je evengoed meteen 2 7800gt's kopen en dan ben je nog goedkoper af en heb je meer performance dan een single 512mb versie. Dan kun je als de 7900 uit is je 2 gt's verkopen en met dat geld zul je niet veel meer moeten bijleggen voor de 7900. Dan heb je alsnog een slot over om later een sli upgrade te doen...

• Gliver
Frigolamptje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:55:
Ik ben persoonlijk geen zo'n voorstander van SLI, maar als jet het geld hebt om een 512 versie te kopen, kun je evengoed meteen 2 7800gt's kopen en dan ben je nog goedkoper af en heb je meer performance dan een single 512mb versie. Dan kun je als de 7900 uit is je 2 gt's verkopen en met dat geld zul je niet veel meer moeten bijleggen voor de 7900. Dan heb je alsnog een slot over om later een sli upgrade te doen...
mja ik ben zelf dan weer niet zo'n fan van het kopen en doorverkopen, dan koop ik liever meteen iets wat ik gewoon goed kan gebruiken. Ik heb nu dus uiteindelijk er toch voor gekozen om die PoV te kopen die eerder in dit topic werd aangegeven, in plaats van dat ik weer (minimaal) een maand langer ga zitten wachten. Mocht de 7900 nou echt in maart uitkomen en veel sneller zijn als deze, dan baal ik natuurlijk, maar ik denk deze opstelling voor mij ook wel voldoende is :)

In ieder geval iedereen bedankt voor de reply's, met een beetje mazzel kan ik morgen mijn videokaart inbouwen en alles gaan installeren

[ Voor 3% gewijzigd door Gliver op 26-01-2006 15:41 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Crossfire zou gewoon moeten werken met een X1900XTX en een X1900CF Mastercard, de Mastercard is alleen ietsje trager.

En het zou eigenlijk gewoon moeten werken op de nForce mobo's, zolang de mobo's maar 2x PCIe 8x/16x hebben, het is volgens mij alleen driverkwestie dat het niet meteen werkt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Thund3r schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:34:
Crossfire zou gewoon moeten werken met een X1900XTX en een X1900CF Mastercard, de Mastercard is alleen ietsje trager.

En het zou eigenlijk gewoon moeten werken op de nForce mobo's, zolang de mobo's maar 2x PCIe 8x/16x hebben, het is volgens mij alleen driverkwestie dat het niet meteen werkt.
en die drivers zijn er niet.. en of ze gaan komen is ook nog maar de vraag ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik vind het hele verhaal als "Later nog een kaart erbij doen en SLI" of "Later een kaart ernaast als deze goedkoper is geworden" echt onzin voor diegene die geld uitgeven voor een videokaart.

Ik heb iemand aangeraden een 6800GT te kopen toen die net uit was.. Superveel plezier mee gehad, maar toen hij mijn laatst vroeg een kaart erbij te zoeken om ernaast te zetten zei ik dat die gek was en deze moest verkopen om een GTX te kopen gezien de performance en uitbreiding voor later....

Ik zou wachten tot de 7900 serie en 1 goede kaart kopen !!!

• Gliver
@70373R: als ik het heb over in de toekomst SLI, heb ik niet over jaren ofzo, maar eerder een paar maanden. Ik wacht al 2 maanden, heb eigenlijk niet zoveel zin om nog een maand (of langer) te wachten.

Maar goed ik heb zojuist een bevestiging gehad van de webshop, mijn videokaarten zijn verstuurd (ja, ik heb eigenlijk maar besloten om meteen beide kaarten te kopen, straks zijn ze over een paar maanden niet eens meer leverbaar)

jammer dat ik morgen niet thuis ben :)
Pagina: 1