[MCSA/MCSE] Nuttig voor een nieuwe job?

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoi,

Ik ben van plan een MCSA (later mss MCSE) certificaat te behalen via zelf studie op eigen kosten. Ik vroeg me nl af of dit nog wel zin heeft?

Van opleiding ben ik Graduaat Toegepaste Informatica optie analyse en programmatie (België - weet niet wat de juiste termen zijn in Nederland). Mijn werk bestaat momenteel uit het maken van ‘entery applicaties’ via een soort custom programma (dat lijkt op MS Access) en het werken met Oracle. In mijn vrije tijd en als hobby/bijberoep heb ik altijd al pc’s hersteld en samengesteld. Dus op dit vlak heb ik al wel wat ervaring.

Ik zou dus graag een job vinden in het dagelijks onderhoud van de computers/netwerk op een bedrijf. De afgelopen maanden heb ik zo een beetje de arbeidsmarkt bekeken maar ik zie hiervoor weinig aanbiedingen.

Om mijn kansen op een nieuwe job te verhogen (en natuurlijk ook voor de intresse) zou ik dus een MCSA willen behalen. Heeft zo’n certificaat dan ook wel een meerwaarde voor aan zo’n job te komen of is het gewoon tijd/geld verspilling.

Graag jullie commentaar of opmerkingen, merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
WOS > WI

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 16:13

Cis

Ik denk dat het behalen van 1 of 2 certificaten sowieso handig is. Hiermee toon je aan dat je WIL leren en dat je er moeite voor wilt doen. (Dan moet je dat natuurlijk wel kunnen voortzetten, anders heeft het geen nut)

Lees anders even [rml][ MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml] door (en deel 1). Vooral in Deel 1 wordt veel gediscussieerd over het nut van MCSA / MCSE

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben msce, maar sommige bedrijven vinden dat belangrijk maar sommige ook weer niet.
Het is ook zo dat als je msce bent wel meer kan verdienen, maar uiteindelijk draaid het allemaal op ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

WesleyVH schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:56:
Hoi,

Ik ben van plan een MCSA (later mss MCSE) certificaat te behalen via zelf studie op eigen kosten. Ik vroeg me nl af of dit nog wel zin heeft?
Papiertje is leuk, maar als je het niet in de praktijk kan brengen ben je niet meer dan een "papieren tijger"

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Meestal is het goed te zien als een 'opstapje' de ICT in. Er zijn redelijk wat bedrijven die de MCSA / MCSE gebruiken als een eerste screening bij de selectieprocedure.

Het zegt eigenlijk niet zoveel over je kennis, maar meer over het niveau waar je op opereert. Het is dus geen garantie dat je direct als systeembeheerder aan de slag kan.

Persoonlijk heb ik er best veel aan gehad. Ik merkte dat mijn sollicitatie meer serieus werd genomen, en heb er (wellicht) een baan aan overgehouden.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:18:
Ik denk dat het behalen van 1 of 2 certificaten sowieso handig is. Hiermee toon je aan dat je WIL leren en dat je er moeite voor wilt doen. (Dan moet je dat natuurlijk wel kunnen voortzetten, anders heeft het geen nut)

Lees anders even [rml][ MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml] door (en deel 1). Vooral in Deel 1 wordt veel gediscussieerd over het nut van MCSA / MCSE
Ik ben het eens met Cis. MCSA/MCSE zegt niets over je effectieve kennis maar wel over de wil om te leren.

Verder hangt het van bedrijf tot bedrijf af of ze MCSA/MCSE belangrijk vinden. Bij veel bedrijven vinden ze MCSA/MCSE onbelangrijk omdat er massaal veel papieren MCSA/E'rs zijn. Andere bedrijven, vooral consultancy bedrijven, vinden het belangrijker. Maar dan eerder voor hun partner relaties met Microsoft en hun relaties met klanten

Het enigste wat echt telt is ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 12:06
Ik hecht zelf geen waarde aan mijn MSCE, maar heel veel bedrijven wel heb ik gemerkt.
Ik heb er wel voordeel van gehad, en dan met name tijdens sollicitaties en intakegesprekken.
In het verleden ben ik ooit al eens bij een bedrijf begonnen waar ik naar mijn gevoel als "domme boer" werd geclassificeerd omdat ik geen papieren had. Toen mijn eerste MSCE maar gedaan. Geen spijt van, en destijds nog goed voor +500 gulden extra loon.
Resumerend: Ja, je hebt er wel wat aan, de maatschappij verlangt het vaak van je.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Met een papiertje op zak heb je betere salaris onderhandeling mogelijkheden. Ik heb ze niet en dat heb ik geweten bij een baan-switch. :(

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Hoe meer papier hoe beter :)

Of je nu veel of weinig ervaring hebt, oud of jong bent, hard of langzaam werkt, makkelijk praat of moeilijk praat, hoe meer papieren hoe meer pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf betalen vind ik nogal wat. Is best duur en er zijn zat werkgevers die het voor je betalen. MCSE alleen zegt niet zoveel. Je moet er wat bij hebben en wat ervaring. Dan maakt het wel uit of je het hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Velen onder jullie zeggen dat ervaring het belangrijkste is. Dit weet natuurlijk iederen. Maar je moet natuurlijk de kans krijgen om ergens ervaring op te doen. En thuis met 3 pc'tjes doe je dat natuurlijk niet. In mijn huidige job die ik "alléén maar" wat simpel programmeerwerk + wat SQL. Hierdoor doe ik dus ook geen ervaring op in het Systeembeheer. :'(

Dus om toch ergens een kans te krijgen als systeembeheerder wil ik dus zo'n certificaat behalen. En om de kosten te drukken doe ik dan maar aan zelf studie. Dus zo moet ik alleen de examen kosten + boeken betalen.

Het is nu ook niet dat ik geen kennis heb van pc's. Ik heb vroeger nog met MS-DOS gewerkt en heb zo de hele evolutie meegemaakt (al van kleinsaf) en nee ik heb niet alléén games zitten spelen >:) . Enkel die bedrijfservaring hé. 8)7

Dus ik waag het er maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 03:41
FF naar boven schoppen :)

MCSA duur??
Kosten boek : á 53€ bij Donner boekhandel Examen á 150€ das zeg maar 303€ totaal voor 1 examen.

Bezuinig op kleding geld :) en computer speletjes een paar maanden en ja kan makelijk zelf betalen. Ja je maak je goede afspraken met je baas. dan zou je best wel eens geld terug kunnen vragen..

Heb je 70-270 gehaald. loop ff met je papiertje langs je baas. en leg voor wat je wilt gaan berijken met de papieren.. hij zal dan misch gaan inversteren in jou en jij kan geld erij vragen aangezien je meer papieren hebt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:01:
[...]

Papiertje is leuk, maar als je het niet in de praktijk kan brengen ben je niet meer dan een "papieren tijger"
Ik test alles uit op mijn eigen netwerk. Binnenkort komt er een server bij met een behoorlijke capaciteit om virtuele omgevingen te hosten voor studiedoeleinden.

Ben ik dan een Virtuele tijger? Of, aangezien ik alles (welliswaar virtueel) zelf werkend heb gezien iets anders?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:52:
Zelf betalen vind ik nogal wat. Is best duur en er zijn zat werkgevers die het voor je betalen. MCSE alleen zegt niet zoveel. Je moet er wat bij hebben en wat ervaring. Dan maakt het wel uit of je het hebt of niet.
Dit vind ik erg uitgaan van dat je een cursus aangeboden moet krijgen omdat het anders niet te doen is. Ik doe alles thuis en betaal alleen mijn examenkosten.

Ik ga me een beetje zitten wachten tot mijn werkgever of wie dan ook mij op cursus gaat zetten! Waarom???

Heb wel cursus gehad hoor via het UWV maar ben inmiddels voldoende op de hoogte dat het niets bijdraagt.

Je wilt het of niet.

Ik heb gemerkt dat als je zo'n docent wat in de diepte gaat ondervragen dat ze net zo lopen te klooien als dat ik hier doe. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 17:40 ]

Pagina: 1