[XP] Boot niet zo geweldig na gedonder met vista*

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 23:00
ik heb dus laatst even vista erop gezet, helemaal geweldig en tof, maar ik kon XP niet meer booten vanwege dat loze bcdedit, na wat gekloot lukte me het nog niet, dus ik formatteerde vista met partition magic, alleen toen kreeg ik steeds een 'disk boot failure' tijdens het booten.
Ik heb de xp cd erbij gepakt en met de recovery console wat geprobeert met bootcfg alleen die kon steeds niks toevoegen bij de opstartlijst, toen was ik het zat en heb ik maar fixboot en fixmbr gedaan.
Ik reboote en dr stond 'NTLDR is missing' dus ik opzoeken wat ik moest doen en ik heb maar:
copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\
gedaan en dat ging allemaal geweldig, opnieuw opstarten, ding gaat booten, na het scherm met allemaal informatie over alles wat dr in mn pctje zit en allemaal controllers enz. komt er heel kort 2 halve regels tekst in beeld welke ik niet zo snel kan lezen dus ik weet niet wat dr staat.
Daarna gaat windows opstarten, het bootscreen staat er nogal kort(met dat windows xp en dat balkje weetjewel :) ) (in vergelijking hoelang ie eerder bezig was) en als ie bij het welkomstvenster staat komt ie niet verder als dit:
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/8214/17080093401123866356598welkoms.th.jpg
ik kan de muis bewegen en als ik een toets indruk maakt de pc speaker een hoop kabaal ;)

wie kan mij helpen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 26-01-2006 08:14 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

fdisk /newmbr
?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Moning2
hij geeft de melding bij re write mbr:
ERROR: can't save original MBR. operation unsuccesful

MBRTool geeft ook errors als ik em wil backuppen, volgens mij is de mbr gewoon helemaal vernachelt, wordt dat opnieuw installeren of kan ik ook de mbr van een andere installatie gebruiken ? zo ja, hoe... :+

• mutsje
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

WindowsXP cd erin. recovery mode opstarten dan Fixboot Fixmbr vanuit de recovery console. Anders ga eens lekker herinstalleren, Windows Vista is beta software en dat wordt zover ik weet niet ondersteund op GOT.

• Moning2
mutsje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:47:
WindowsXP cd erin. recovery mode opstarten dan Fixboot Fixmbr vanuit de recovery console. Anders ga eens lekker herinstalleren, Windows Vista is beta software en dat wordt zover ik weet niet ondersteund op GOT.
al gedaan :) en ik heb dat ding nog geen 2 weken geleden geinstalleerd |:(

naja ben al ant installeren :)

en die vista bende komt dr ook niet meer op voordat de final uit is, of als de release candidate een beetje werkt... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Moning2 op 26-01-2006 12:22 ]

• Moning2
met windows op een andere partitie en een verandere boot.ini start de 'rotte' windows wel weer op, alleen meteen 300 meldingen dat vanalles niet kan worden gevonden (was eerst E: en nu C:, dus dat gaat niet goed) even kijken of ik een andere drive letter kan geven met partition magic

ben nu windows aan het herstellen :) ik zal zien wat et wordt, duurt wel lang zeg... :O

[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 26-01-2006 15:21 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Moning2 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:40:
met windows op een andere partitie en een verandere boot.ini start de 'rotte' windows wel weer op, alleen meteen 300 meldingen dat vanalles niet kan worden gevonden (was eerst E: en nu C:, dus dat gaat niet goed) even kijken of ik een andere drive letter kan geven met partition magic

ben nu windows aan het herstellen :) ik zal zien wat et wordt, duurt wel lang zeg... :O
Als je grote wijzigingen gaat uitvoeren aan je pc die wel eens fout kunnen gaan, dan is het altijd handig om een backup te maken. Bijvoorbeeld met ghost 2003 / 8.0.

• Moning2
wwillem schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:18:
[...]

Als je grote wijzigingen gaat uitvoeren aan je pc die wel eens fout kunnen gaan, dan is het altijd handig om een backup te maken. Bijvoorbeeld met ghost 2003 / 8.0.
ik kreeg na het herstellen windows weer werkende, maar echt geweldig was et niet..., heb ff alles naar een andere partitie gebackupt en opnieuw geinstalleerd :) nu ist allemaal weer geweldig :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch zou dat echt niet mogen komen van een Vista-installatie. Hooguit als je het op een andere dan de door MS in de betadocumentatie beschreven wijze verwijdert.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Moning2
sanfranjake schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:13:
Toch zou dat echt niet mogen komen van een Vista-installatie. Hooguit als je het op een andere dan de door MS in de betadocumentatie beschreven wijze verwijdert.
vista verwijderd boot.ini en gebruikt bcdedit.exe (nieuw boot systeem ofzo) wat nogal klote werkt :)
Pagina: 1