[W2003] Dualcore Opteron

Pagina: 1
Acties:

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Momenteel beschik ik over 2 (waarvan 1 gehuurd en 1 in eigendom) P4 3.0 Ghz HT servers. Beide met 2 x 512 mb ram (800 mhz dual channel) en 1 x 80 GB sata.

De servers staan gecolocate bij Xs4all en ProServe en worden gebruikt voor online gaming (Counter-Strike: Source).

Ik heb nu een goede aanbieding gehad voor:

Sun X2100
Dualcore Opteron 170 (2 Ghz, 2 x 1 mb cache)
4 x 512 mb RAM
1 x 74 GB 10k rpm raptor

Opzet is om op deze dualcore server alle games te gaan draaien en om mijn eigen server in te gaan zetten als webserver. Op de dualcore server komt W2003 als OS te draaien. Dit alles ivm de behoefte aan een eigen webserver lagere maandlasten. Bij volledig gebruik zit de load op de beide single P4's nu zo rond de 80% en 500-750 mb ram gebruik.

Nu heb ik heel veel nagelezen over dualcore icm linux en windows als OS (oa hier op GoT, wht.nl, google). Er zijn/waren problemen met Linux ivm de timer icm gamehosting. Qua prestaties moet deze setup zeker de beide P4's bij kunnen houden, zo niet voorbijstreven gezien dubbele setup.

Ik kom er echter niet achter of dualcore icm windows problemen geeft, windows en AMD zeggen zelf dat ze dit platform gezamelijk hebben ontwikkeld. Nergens kan ik deugdelijke, vergelijkende benchmarks vinden. Dus de combinatie: windows / games / AMD dualcore opteron.

Edit: de processen die op de huidige servers draaien gebruiken max rond de 40% per process. Er moeten 5 gameservers op de nieuwe server komen te draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Hollanda op 26-01-2006 06:11 . Reden: nog wat aangevuld ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06
Voor zover ik weet zijn er geen problemen met dualcore CPU's onder W2k3, dat is waarschijnlijk ook de reden dat je er niets over kunt vinden. Gaming specifiek weet ik niet, maar het probleem klinkt maar vaag.

Wij draaien overigens probleemloos een dualcore, dual opteron onder w2k3. Het is een HP ProLiant DL385 en er draait MS SQL 2000 op.

[ Voor 41% gewijzigd door Abom op 26-01-2006 11:18 ]

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Wat voor server is het? En wat voor verder applicaties draai je erop?