Uitval internet bij veel verkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik weet niet precies waar het em in zit, maar als ik bijvoorbeeld 3 verschillende dingen download van torrent en tegelijkertijd staat de up aan ( bij elkaar nog niet de helft van de max upload) en downstream bij elkaar gaat wel vaak tegen het maximale aan.. Maar dus alsie bv bezig is met 2 films dan wordt mn internet al stronttraag, en bij de 3e torrent dan valt gewoon heel het internetverkeer uit..

Lijkt wel alsof er een verkeersopstopping is ofzo, maar dit hoort toch niet zo. Slomer, alah maar niet kwartier wachten op een pagina en dat het dan elke keer uittieft..

Modem kadoek?

tis kabel by the way ( docsis modem met pppoe)

[ Voor 7% gewijzigd door Arsenius op 26-01-2006 04:26 ]

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Volstrekt normaal als je upload helemaal dichtzit, en dat zal wel zo met verschillende torrents die lopen

Niks meer over, en pagina's laden niet of gedeeltelijk en dan niet meer door timeout.

[ Voor 30% gewijzigd door misterpro op 26-01-2006 04:32 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zet bij je torrentprogramma het maximaal aantal verbindingen eens wat lager, dat wil vaak al heel wat helpen.

En daarbij is het misschien handig om te vertellen welke torrentclient je gebruikt.

Het klinkt mij namelijk als een modem dat meer verbindingen krijgt dan ie leuk vind.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:48

Klippy

Still Game

Ligt inderdaad meestal meer aan het aantal connecties dan de werkelijke hoeveelheid data.
Dus max connecties in je torrent client lager wil wel eens helpen. En de bandbreedte voor upload wat beperken helpt meestal ook.
Gebruik je nog een router? Mijn Sitecom router vond het na 2 Torrents meestal ook wel goed genoeg geweest, de huidige Linksys kan wat meer hebben, maar ik zet nu gewoon nooit meer dan 2 à 3 torrents aan :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Arsenius
  • Niet online
BitTornado.

4 connections minimaal per download, dus bij 3 .. das 12, lijkt me vrij zuur dan dat me internet daardoor eruitklapt..

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als ik jou was zou ik Azureus nog eens proberen, mijn ervaring is dat die meestal wat routervriendelijker is dan bittornado.

Enne, bedoel je echt 4 connections minimaal of maximaal?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je zegt niet welke router/modem je hebt
sommige kunnen er totaal niet tegen, zoals de standaard-modems die je van tiscali krijgt, je zult daar op z'n minst een firmware-upgrade moeten doen, voordat ie een beetje met de vele connecties om kan gaan

PSN: djmurcielago

• Arsenius
  • Niet online
minimaal dus, het modem is een 1.1/2.0 eurodocsis ( caiway )
Router linksys wrt54G

[ Voor 27% gewijzigd door Arsenius op 27-01-2006 02:19 ]

Verwijderd

Arsenius schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:31:
minimaal dus, de router is een 1.1/2.0 eurodocsis ( caiway )
dat is gewoon een modem.. niks router :P

Welk abbo heb je?
en denk aan je datalimiet :P

En ik zie in je startpost dat je up voor de helft staat en je download bijna vol.
Dan vind je het gek dat je internet pagina's niet meer laden? 8)7

Als je namelijk hard gaat lopen uppen dan zal je download ook zakken!
En wat doe je om weer internet te krijgen.. de downloads weer uitzetten?

Probeer bijv. met een programma zoals netlimiter je dataverkeer wat te monitoren / knijpen om te kijke of je dan nog wel internet blijft houden.
Zet tijdelijk ook alle firewall/virusscan software uit op je pc.. die zorgt ook vaak voor connectie problemen.

Ook kan je proberen om volgas van de newsserver van caiway te downloaden.. kijken wat ie dan doet :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 02:08 ]

• Arsenius
  • Niet online
foutje bedankt, modem ja. Router is een linksys wrt54G

Ik heb al 150 gb deze maand verstouwd.. Datalimiet is afgeschaft :D

super abo btw..

Verwijderd

Geef die router dan eens een rotschop en sluit je modem direct op je pc aan(wel ff stroom van de modem afhalen.)

caiway bied namelijk sowiesow geen ondersteuning op linksys routers.
En mocht je met de modem direct aan de computer nog steeds hetzelfde probleem hebben.
Dan ff helpdesk bellen!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Arsenius schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:31:
minimaal dus, de router is een 1.1/2.0 eurodocsis ( caiway )
das geen router maar een modem... die zou niks er van moeten merken. gooit gewoon packets van ethernet naar coax.

mocht je wel een router hebben staan tussen het modem en je PC, dan kan dat wel eens het probleem zijn.
bittorrent maakt erg veel connecties, en de goedkopere routers kunnen dat niet aan.

dit probleem had ik ook met UT en een PC als router met WinRoute Lite (das ondertussen niet meer verkrijgbaar). UT wou dik 4000 connecties maken (servers pingen) terwijl de max per client 128 was :P
met wat registeraanpassingen op die routermachine was dat gelukkig voorbij.

later heb ik een nieuwe routerbak gemaakt met Winroute Firewall en die lust alles tot op heden.
maargoed dat is ook een wat uitgebreider pakket en ook op een snellere machine (p133 -> Celly 466).

Je zou een soortgelijke constructie kunnen maken zoals ik, of als je een gewone router prefereert gewoon ff een andere (betere) aanschaffen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Arsenius
  • Niet online
Geen ondersteuning? Wil niet zeggen dat het maar brak moet gaan zitten doen denk? Nie dat het mij nog lang boeit, ik stap over op adsl2.. in februari

Zal idd eens kijken wattie doet met een directe verbinding van modem naar een pc..

Nja linksys zie ik niet zo als een goedkope b-merk troep? :X

Maaruh hoe moet ik anders mijn router zetten, tussen splitter en modem (8> Volgens mij toch tussen modem en pjoeters ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Arsenius op 27-01-2006 02:17 ]

Verwijderd

Meerdere providers hebben last met linksys routers, zo ook Chello. Zou me niks verbazen als dat bij jou ook het geval is. Goedkoop Sweex'je doet wonderen ;)

• Arsenius
  • Niet online
ja mooi niet, misschien hebben kabelproviders er last van maar Adsl lijkt me niet? Die linksys is hartstikke popi.. ik ga toch binnenkort over op adsl2.. Dus beetje zonde om dan een andere router aan te schaffen. Laat ik eerst maar eens een directe verbinding opzetten, ik verdenk eerder dat brakke modem dan de router hoor.. :7
Pagina: 1