[MCE 2005] Flikkerende balk onderin beeld

Pagina: 1
Acties:

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Momenteel ben ik bezig met installeren van een HTPC. Het systeem bestaat uit:

Athlon XP 2000+
512 Mb RAM
Geforce 4 Ti4200 128 Mb
Leadtek WinFast PVR2000

Het samenstellen van het systeem ging van een leien dakje, echter bij het kijken van TV in Media Center heb ik last van een brede flikkerende balk onderin beeld. (zie plaatje)

Ik heb verschillende video decoders geinstalleerd in de hoop dat deze het probleem zouden oplossen (Intervideo, NVidia en Leadtek). Ook heb ik de Windows XP Video Decoder Checkup Utility gebruikt om de (goede video codec aan te vinken).

Naast het proberen van de verschillende decoders heb ik ook verschillende versie de NVidia Forceware geprobeerd en de laatste updates voor MCE 2005 geinstalleerd. Helaas ook zonder resultaat.

De drivers van de tuner zijn ook up to date. Wat zou het probleem nu kunnen zijn? Ik heb trouwens in de meegeleverde WinFast PVR applicatie wel goed beeld, scherper nog zelfs als in Media Center.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? De search leverde voor mij namelijk ook geen bruikbare resultaten op.

Ter verduidelijking nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/9908/mce4em.jpg

De streep onderin flikkert en tussen de flikkeringen door zijn er vaag beelden van andere zenders te zien.

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 13:26

Thennis

Lachen kan altijd

Ik zou kijken of je het nog iets fijner kan afstellen, want dat lijkt wel op de Playboy Channel :7

• Markuzi
Dat heeft te maken met de plek in huis waar ik nu de kabel aansluiting heb die is zwakker als ergens anders, op de plek waar de pc komt is het signaal perfect. Daarbij komt nog dat het voor mij nu prioriteit heeft om die balk weg te krijgen.

• Markuzi
Het probleem is inmiddels opgelost door het compleet uninstallen (via de softwarelijst in het config scherm en met de te downloaden uninstaller van Leadtek zelf) van alle meegeleverde WinFast PVR programma's en drivers en door vervolgens alleen nog maar de nieuwste driver van de kaart opnieuw te herinstalleren.