zalman northbridge koeler gaat dat passen

Pagina: 1
Acties:

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 10:15
Omdat ik de laatste tijd nogal gek wordt van het lawaai van mijn northbridge fan ben ik op zoek gegaan naar een oplossing hiervoor.

Ik kwam toen de passieve northbridge koeler van Zalman tegen. Deze dus.
Nou doet zich het volgende probleem voor: ik lees overal en nergens tegenstrijdige berichten over de mogelijkheid om deze te plaatsen op het moederbord dat ik gebruik. nl. een MSI k8n neo4 platinum. De ene bron zegt me dat het absoluut niet gaat passen in combinatie met een pci-e video kaart. De andere bron zegt me dat ik nog zeeën van ruimte over heb. :?

Als ik de site van zalman moet geloven dan kan het dus als er geen grafische chipset in mijn northbridge ingebakken zit. Dit klopt volgens mij ook als ik naar de handleiding van mijn moederbord kijk. Dus dat zou goed moeten gaan. Blijft dus de kwestie van beschikbare ruimte over.

Kort maar krachtig dus: is er iemand die uitsluitsel kan geven, gaat dit ding passen op mijn moederbord.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door beefstick op 26-01-2006 01:19 ]

Verwijderd

Heb hetzelfde koelertje op hetzelfde mobo. Op je mobo past het allenszins. Of het gaat passen icm je grafische kaart hangt puur af van kaart tot kaart.
Icm mijn grafisce kaart paste het niet. Er zat namelijk een condensator van de kaart in de weg. Ik heb dan gewoon een aantal koelvinnetje verbogen/verwijderd en nu past hij als gegoten.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 21:18
Het lijkt erop dat het net niets past, maar dat is ook afhankelijk van wat voor videokaart je hebt :)

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 10:15
Crash schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:27:
Het lijkt erop dat het net niets past, maar dat is ook afhankelijk van wat voor videokaart je hebt :)
Oke onduidelijkheid van mijn kant dus. Het was ook al laat gisteren avond. :Z :Z

Ik heb op dit moment deze video kaart nVidia PCIe NX6200-TD. Een redelijk oude dus, maar dat is niet erg, omdat ik toch zo goed als nooit een spel doe. En hij is ook niet al te groot, dus ik neem aan dat het wel past en anders verbuig ik maar een pinnetje.

Er zullen vast grafische kaarten zijn die in de problemen komen met de koeler, maar ik ga op het advies van "disco stu" af en koop m gewoon, als hij dan echt niet past dan merk ik dat wel. Het is tenslotte maar een euro of 3 en als ik dan later een keer ga upgraden dan moet ik daar maar rekening mee houden.

Mensen: bedankt voor de info.

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
Ik heb ook datzelfde moederbord. Zalman-blokje pastte ook niet i.c.m. videokaart. Idd een beetje buigen/wegknippen en hij past als gegoten.

Succes ermee!