+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Bekijk de TomTom site eens, daar staat een lijst met compatible hardware.
Overigens lijkt mij 32 MB en 266 MHz mij voldoende, zorg gewoon dar er verder geen progjes op de PDA zitten die geheugen vreten.
Lijst compatible HP's
HW6510, HW6515, iPAQ H1940, iPAQ H2210, iPAQ H2215, iPAQ H3870, iPAQ H3970, iPAQ H4150, iPAQ H4350, iPAQ H5450, iPAQ H5455, iPAQ H5550, iPAQ H5555, iPAQ H6340, IPAQ HX2110, iPAQ HX2190, IPAQ HX2410, iPAQ HX2490, IPAQ HX2750, iPAQ HX2790, iPAQ HX4700, iPAQ RX1950, iPAQ RX3715, iPAQ RZ1710
Overigens lijkt mij 32 MB en 266 MHz mij voldoende, zorg gewoon dar er verder geen progjes op de PDA zitten die geheugen vreten.
Lijst compatible HP's
HW6510, HW6515, iPAQ H1940, iPAQ H2210, iPAQ H2215, iPAQ H3870, iPAQ H3970, iPAQ H4150, iPAQ H4350, iPAQ H5450, iPAQ H5455, iPAQ H5550, iPAQ H5555, iPAQ H6340, IPAQ HX2110, iPAQ HX2190, IPAQ HX2410, iPAQ HX2490, IPAQ HX2750, iPAQ HX2790, iPAQ HX4700, iPAQ RX1950, iPAQ RX3715, iPAQ RZ1710
[ Voor 44% gewijzigd door Carel op 26-01-2006 10:40 ]
Het meest significant is volgens mij het feit dat TomTom5 alleen op Xscale processoren draait.
Dus als je een oude PDA hebt, dan is dat echt een vereiste.
Ik gebruikte tot vorige maand nog TomTom3 op een bijna 5 jaar oude Casio Cassiopeia E115. Dat is 32Mb RAM op 133MHz (ARM?). Ging redelijk, maar updatesnelheid was 1x per 2 a 3 seconden en routeplannen duurde soms nogal lang.
TomTom5 wilde hier simpelweg niet op, omdat het geen xscale architectuur is.
Bovendien, nu ik zie hoe relatief zwaar TomTom5 is op mijn 520MHz Intel Bulverde Xscale machine, dan snap ik dat zoiets echt voor geen meter had willen werken op die Cassiopeia. Geen wonder dat ze dat niet ondersteunen.
Mijn moeder heeft een Dell X5 op 300 Mhz/32Mb. Wel xscale en wat mij betreft snel genoeg. Was wel leuker op (overclockte) 400 MHz.
Dus 266/32 lijkt me een ondergrens, maar wel mogelijk, mits xscale.
Als de tomtom installatie niet vanaf de desktop werkt, dan gewoon de .cab file naar de PDA brengen en vanaf daar opstarten. Werkt meestal dus ook als je PDA wel xscale is, maar niet op de 'compattibility list' staat.
Dus als je een oude PDA hebt, dan is dat echt een vereiste.
Ik gebruikte tot vorige maand nog TomTom3 op een bijna 5 jaar oude Casio Cassiopeia E115. Dat is 32Mb RAM op 133MHz (ARM?). Ging redelijk, maar updatesnelheid was 1x per 2 a 3 seconden en routeplannen duurde soms nogal lang.
TomTom5 wilde hier simpelweg niet op, omdat het geen xscale architectuur is.
Bovendien, nu ik zie hoe relatief zwaar TomTom5 is op mijn 520MHz Intel Bulverde Xscale machine, dan snap ik dat zoiets echt voor geen meter had willen werken op die Cassiopeia. Geen wonder dat ze dat niet ondersteunen.
Mijn moeder heeft een Dell X5 op 300 Mhz/32Mb. Wel xscale en wat mij betreft snel genoeg. Was wel leuker op (overclockte) 400 MHz.
Dus 266/32 lijkt me een ondergrens, maar wel mogelijk, mits xscale.
Als de tomtom installatie niet vanaf de desktop werkt, dan gewoon de .cab file naar de PDA brengen en vanaf daar opstarten. Werkt meestal dus ook als je PDA wel xscale is, maar niet op de 'compattibility list' staat.
Het is volgens mij wel xscale.
Mensen, bedankt!
Mensen, bedankt!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik draai TomTom5 op een jornada 568. Heeft maar 64MB en een 206MHZ StrongArm processor. Dus de processor architectuur is niet de bottelnek.
Natuurlijk werkte tomtom3 soepeler maar de extra functies in 5 zijn voor mij voldoende reden om toch 5 blijven te gebruiken. Checkpoint draait er overigens ook nog naast
Natuurlijk werkte tomtom3 soepeler maar de extra functies in 5 zijn voor mij voldoende reden om toch 5 blijven te gebruiken. Checkpoint draait er overigens ook nog naast
Quod licet lovi, non licet bovi
http://www.pdagold.com/hardware/detail.asp?DeviceID=140 ofwel een Ipaq 1940, daar heb ik de Tom opstaan en heb laatst een route gereden met iemand met een Mio 168, alles ging priesies gelijk op, snelheid, kaarlezen, de berichten van afslagen en zo.
Werkt dus perfect.
Werkt dus perfect.
Verwijderd
Wel een oud topic maar toch een zeer recente ervaring...
Je hoeft oude PDA's nog niet weg te gooien...
Ik had de rz1710 die hierboven genoemd is >1 jaar geleden overgenomen van mijn zoon.
Daar ik er vrij weinig gebruik van maakte heb ik eerst de originele TT erop laten staan, hij had zo'n HP package met al die CD's, heel veel dozen in één grote doos, een luxe versie dus..., maar de laatste tijd kwam het geregeld voor dat een nieuw adres ontbrak.
Dus toch een nieuwere versie aangeschaft, overgenomen van iemand die een nog nieuwere wilde. Andere kaart erbij en klaar. (toch een gedoe als TT-newbie om eerst uit te zoeken welke kaart compatible is met welke TT versie. Voor je het weet heb je anders een waardeloze versie in huis...)
Het werd dus dit verhaal, de meesten kunnen Engels, dus ik ga het niet meer vertalen.
Edit: het is aan te raden om de TomTom te stoppen voordat je de pda uitzet, het programma staat nl op de SD. doe je dat niet dan start ie de volgende keer niet of te traag op, sluit je wel netjes af dan gaat het probleemloos.
Ik heb wel de "memory" schuif bij 'settings" ook nog zover mogelijk naar "programs" gezet. Daar zal ik nog mee experimenteren.
Vandaag oosten v/h land <=> Utrecht.... (vrijwel) probleemloos...
De fout die ik kreeg was een "kaart" fout.... ze wilde me komend vanaf de Maliebaan richt Galgenwaard stadion linksaf richting Hilversum sturen.... terwijl ik gelukkig wist dat het logischer is om net voor het viaduct bij het stadion rechtsaf de snelweg op te gaan.... .
Nadat ik even omkeerde, zag de dame het wel goed .... vreemd, kaart foutje dus...?
Verder komen alle meldingen op tijd, de berekingen duren amper langer dan bij de originele versie uit de box.
Je hoeft oude PDA's nog niet weg te gooien...
Ik had de rz1710 die hierboven genoemd is >1 jaar geleden overgenomen van mijn zoon.
Daar ik er vrij weinig gebruik van maakte heb ik eerst de originele TT erop laten staan, hij had zo'n HP package met al die CD's, heel veel dozen in één grote doos, een luxe versie dus..., maar de laatste tijd kwam het geregeld voor dat een nieuw adres ontbrak.
Dus toch een nieuwere versie aangeschaft, overgenomen van iemand die een nog nieuwere wilde. Andere kaart erbij en klaar. (toch een gedoe als TT-newbie om eerst uit te zoeken welke kaart compatible is met welke TT versie. Voor je het weet heb je anders een waardeloze versie in huis...)
Het werd dus dit verhaal, de meesten kunnen Engels, dus ik ga het niet meer vertalen.
Edit: het is aan te raden om de TomTom te stoppen voordat je de pda uitzet, het programma staat nl op de SD. doe je dat niet dan start ie de volgende keer niet of te traag op, sluit je wel netjes af dan gaat het probleemloos.
Ik heb wel de "memory" schuif bij 'settings" ook nog zover mogelijk naar "programs" gezet. Daar zal ik nog mee experimenteren.
Vandaag oosten v/h land <=> Utrecht.... (vrijwel) probleemloos...
De fout die ik kreeg was een "kaart" fout.... ze wilde me komend vanaf de Maliebaan richt Galgenwaard stadion linksaf richting Hilversum sturen.... terwijl ik gelukkig wist dat het logischer is om net voor het viaduct bij het stadion rechtsaf de snelweg op te gaan.... .
Nadat ik even omkeerde, zag de dame het wel goed .... vreemd, kaart foutje dus...?
Verder komen alle meldingen op tijd, de berekingen duren amper langer dan bij de originele versie uit de box.
TomTom version 7.91
Ok.... it was some trial.... as the memory is too small to make it work direct..
But.... there is a workaround....as you know that you can also you the memory of the SD card for your programs.
In principle most of it is as you install your TomTom7.91.... but half way it says that there is no room (memory) enough and it will break off the installation...
But...... some files are left.... move that navigator map into the root of the SD card.... and copy the cab again on the SD and install TT7.91 again.... when you would do nothing it would end the same.... but when the big exe and dat file are installed you remove them e.g by using the explorer of activesync.... This takes only seconds and the installation continues without problems...
Now you move the rest of the files to the navigator-map on the SD card...
Maybe reset, copy your maps etc.... and start TT-navigator by clicking on the TTNav exe in the navigator map of the SD card....
TomTom will start and when you activated the maps, it will work..
I've put the new maps on the SD card and it works fine. I'll have to wait how stable it is, but the calculations seem as fast as for the old TT.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 19:56 ]
Pagina: 1