Toon posts:

Bracketing-stitcher filter ding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de brakke topic omschrijving, maargoed... ik weet het helaas niet beter te zeggen :)

De situatie: ik loop door een stad (oid) en zie een mooie scene. Ik schiet die... helaas: lucht overbelicht. Bracketing biedt uitkomst. Alleen raken dan andere delen van een foto overbelicht. Geeft niet, je hebt toch meerdere foto's. Die je overelkaar kunt leggen... tenzij... je de foto's uit de hand hebt geschoten en zodoende een kleine verplaatsing erin zit.

Ik zoek dus een mogelijkheid om bijv met Photoshop meerdere foto's van het zelfde onderwerp (met wellicht 5% verschil tussen de plaatjes onderling) gelijk te maken... door bijv stukken eraf te knippen, te roteren etc... maar dan automatisch.

Ik neem haast aan dat Photoshop dit niet kan (kan er nl niets over vinden). Zijn er wellicht tooltjes of plugins die zoiets kunnen?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28

Sabbi

je denkt aan mij.

hmm, het enige wat ik zo snel kan bedenken is je foto's aan elkaar te stitchen dmv PTgui, (krijg je je foto's exact op elkaar geplakt, en dan ptgui laten saven als layered PSD, kan je in fotoshop handmatig bepalen welk stuk van welke layers je wilt gebruiken.

Verwijderd

Er zijn meerdere mogelijkheden; ND grad filter, bracketing of digitaal blenden. Ik heb op DPZ een tutorial geschreven hoe je dit zonder bracketing ook zou kunnen doen. Automagische tooltjes zijn er denk ik (nog) niet ?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
En als je nou een panorama stitch programma pakt. Bv Autopano Pro (gebaseerd op autostitch). Dit progje kan verschillende foto's automatisch aan elkaar stitchen (in dit geval bijna over elkaar leggen dus) en opslaan als layered PSD. Een trial versie kan je downloaden op http://www.autopano.net/. Kan je het eens testen.

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

riotrick schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:52:
En als je nou een panorama stitch programma pakt. Bv Autopano Pro (gebaseerd op autostitch). Dit progje kan verschillende foto's automatisch aan elkaar stitchen (in dit geval bijna over elkaar leggen dus) en opslaan als layered PSD. Een trial versie kan je downloaden op http://www.autopano.net/. Kan je het eens testen.
Die HDR optie in Autopano Pro ziet er goed uit, geen zorgen meer over bracketing!