Vraagje, BLUETOOTH

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 08:18
Goedenavond Tweakers,

Weet iemand misschien of het mogelijk is om met mijn Bluetooth USB Dongle een netwerksignaal te versturen naar mijn PDA? Ik wil graag internetten op mijn PDA maar ik heb geen WI-FI in mn PDA, wel Bluetooth. Is er een programma of iets dergelijks om mijn PC als bluetooth acces point te gebruiken?

Met vriendelijke groet,
William

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 23:26
Als je de mobiele versie van Windows 2003 of 2005 draait op je PDA kan het zeker. Wanneer je gebruik maakt van een oudere versie van Activesync kun je internet Pass-trough kiezen. De nieuwste versie van activesync ondersteund dit niet meer.

Je moet dan wel een verbinding tot stand brengen met activesync via bluetooth. Dit werkt niet altijd even makkelijk. Maar als je kunt syncen via bluetooth, kun je ook internetten.

Activesync 3.8.0:
Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/Activesync.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door AttiX op 25-01-2006 23:48 ]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:02
Als ik me niet vergis (gebeurt gelukkig niet al te vaak ;)) kun je een echt tcp/ip netwerkje opzetten tussen twee bluetooth apparaten die de netwerk-profile van bluetooth ondersteunen. Dan kun je je gewone computer als router laten functioneren en kun je internetten met je pda. Maar de andere methode (via Activesync) is waarschijnlijk makkelijker en je kunt je pda ook makkelijker draadloos synchroniseren (ook niet verkeerd zou ik zo zeggen)...
Aangezien er voor bluetooth verschillende profile-stacks zijn, kan het voor elk apparaat er anders uitzien. Ik heb zelf bijvoorbeeld alleen met Widcomm-drivers te maken gehad.

Verwijderd

Sorry, maar hier is zat over te vinden: [google=bluetooth network].

Bovendien is je topictitel niet zoals wij die hier willen zien. Dit staat ontzettend irritant.

Dit topic is gesloten.