Ik zit met wat vraagjes over Nummerbehoud. De klantenservice van T-Mobile en de diverse webshops weten mij allemaal verschillende antwoorden te geven, ik snap er dus niet meer veel van.
Huidige situatie
Contract bij KPN, loopt oorspronkelijk tot eind juni, maar via een afkoopregeling is de einddatum van mijn contract 2 april. Nummerbehoud is dus mogelijk vanaf 2 april.
Nieuwe situatie
Ik wil graag naar T-Mobile, maar dan wel met een tijdelijk nummer. Dat zou dan betekenen twee maanden dubbele abonnementskosten (februari en april), maar dat wordt allemaal vergoedt.
Vraag
Huidige situatie
Contract bij KPN, loopt oorspronkelijk tot eind juni, maar via een afkoopregeling is de einddatum van mijn contract 2 april. Nummerbehoud is dus mogelijk vanaf 2 april.
Nieuwe situatie
Ik wil graag naar T-Mobile, maar dan wel met een tijdelijk nummer. Dat zou dan betekenen twee maanden dubbele abonnementskosten (februari en april), maar dat wordt allemaal vergoedt.
Vraag
- Is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen tijdens een lopend contract? Dus dat het abonnement bij T-Mobile al loopt, maar dat je dan tijdens je contractduur voor 2 april nummerbehoud kan aanvragen?
- Andere optie: is het mogelijk om bij aanvraag direct door te geven dat je gebruik wil maken van nummerbehoud, maar dat je dan van T-Mobile een tijdelijk nummer krijgt? De klantenservice heeft hier geen eenduidig antwoord op, en ook de website weet hierop geen antwoord te geven.
- Volgens KPN Nummerbehoud Servicedesk moet bij de nummerbehoudaanvraag handmatig worden bijgezet dat het abonnement moet worden opgezegd. Reden hiervoor zou zijn dat het anders automatisch wordt verwerkt, en dan krijgt de nieuwe provider (TM) een afwijzing in verband met het contract wat nog loopt. Door het handmatig erbij te zetten kan KPN het zelf handmatig rechtzetten. Is dit mogelijk in een belshop? Het nummerbehoudformulier biedt er geen optie voor.