Toon posts:

Nummerbehoud-vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met wat vraagjes over Nummerbehoud. De klantenservice van T-Mobile en de diverse webshops weten mij allemaal verschillende antwoorden te geven, ik snap er dus niet meer veel van.

Huidige situatie

Contract bij KPN, loopt oorspronkelijk tot eind juni, maar via een afkoopregeling is de einddatum van mijn contract 2 april. Nummerbehoud is dus mogelijk vanaf 2 april.

Nieuwe situatie

Ik wil graag naar T-Mobile, maar dan wel met een tijdelijk nummer. Dat zou dan betekenen twee maanden dubbele abonnementskosten (februari en april), maar dat wordt allemaal vergoedt.

Vraag
  • Is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen tijdens een lopend contract? Dus dat het abonnement bij T-Mobile al loopt, maar dat je dan tijdens je contractduur voor 2 april nummerbehoud kan aanvragen?
  • Andere optie: is het mogelijk om bij aanvraag direct door te geven dat je gebruik wil maken van nummerbehoud, maar dat je dan van T-Mobile een tijdelijk nummer krijgt? De klantenservice heeft hier geen eenduidig antwoord op, en ook de website weet hierop geen antwoord te geven.
  • Volgens KPN Nummerbehoud Servicedesk moet bij de nummerbehoudaanvraag handmatig worden bijgezet dat het abonnement moet worden opgezegd. Reden hiervoor zou zijn dat het anders automatisch wordt verwerkt, en dan krijgt de nieuwe provider (TM) een afwijzing in verband met het contract wat nog loopt. Door het handmatig erbij te zetten kan KPN het zelf handmatig rechtzetten. Is dit mogelijk in een belshop? Het nummerbehoudformulier biedt er geen optie voor.
Ik kan er geen pijl op trekken, terwijl de OPTA er verschillende regels voor heeft opgesteld. :/

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
je 1e optie kan, je kan een tmobile abbonoment tot na 4 maanden na aanvraag in laten gaan.
Je sluit nu gewoon een tmobile abbo af met desbetreffende voorwaarden en acties en je krijgt al een toestel, een tmobile abbo word zowiezo vooraf al goedgekeurd, dus net zoals een normaal abbonoment, in dit contract heb je de keuze of het contract direct moet ingaan of op een andere datum (vanaf de aanvraag tot 4 maanden).
Daarna moet er een tmobile portering aangevraagd worden, daar word het tijdelijke nummer ingegeven en de gegevens van je oude provider, met de datum wanneer dat afloopt, ook hier word door tmobile een goedkeuring voor gegeven (meestal weten ze dit binnen 10 werkdagen).

T-Mobile werkt dus zowiezo met het systeem van een tijdelijk nummer, T-mobile zegt automatisch je abbonoment op door middel van de nummerportering.

En een beetje belshop werkt door middel van het TAS systeem (Tmobile Aanvraag Systeem), vraag gewoon of je mag meekijken tijdens de aanvraag op het scherm, krijg je ook beetje inzicht wat er gebeurt, t ziet er duidelijk en simpel uit namelijk.

Even een tip nog neem wel ff gegevens van je oude provider mee, want de gegevens die bij KPN bekend zijn moeten exact hetzelfde zijn en je klantnummer staat erop.

[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 25-01-2006 22:40 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:37:
je 1e optie kan, je kan een tmobile abbonoment tot na 4 maanden na aanvraag in laten gaan.
Je sluit nu gewoon een tmobile abbo af met desbetreffende voorwaarden en acties en je krijgt al een toestel, een tmobile abbo word zowiezo vooraf al goedgekeurd, dus net zoals een normaal abbonoment, in dit contract heb je de keuze of het contract direct moet ingaan of op een andere datum (vanaf de aanvraag tot 4 maanden).
Daarna moet er een tmobile portering aangevraagd worden, daar word het tijdelijke nummer ingegeven en de gegevens van je oude provider, met de datum wanneer dat afloopt, ook hier word door tmobile een goedkeuring voor gegeven (meestal weten ze dit binnen 10 werkdagen).
Mijn eerste optie was eigenlijks om eerst een abonnement af te sluiten, zonder opgave van nummerbehoud. Zou je dan in bijvoorbeeld maart tegen TM kunnen zeggen: "Kunnen jullie mijn oude nummer meenemen?"

Als ik het dus goed begrijp dan is het als volgt:
  1. Ik vraag abo aan plus nummerbehoud
  2. Ik geef aan dat mijn nummer vanaf 2 april meegenomen moet worden, maar wil wel dat het contract direct ingaat.
  3. Ik krijg een tijdelijk nummer tot 2 april.
T-Mobile werkt dus zowiezo met het systeem van een tijdelijk nummer, T-mobile zegt automatisch je abbonoment op door middel van de nummerportering.
Dat tijdelijke nummer geldt al voor dat abonnement, of tegen prepaid-tarieven zoals sommige andere aanbieders dat doen?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 23:50:
[...]

Mijn eerste optie was eigenlijks om eerst een abonnement af te sluiten, zonder opgave van nummerbehoud. Zou je dan in bijvoorbeeld maart tegen TM kunnen zeggen: "Kunnen jullie mijn oude nummer meenemen?"

Als ik het dus goed begrijp dan is het als volgt:

1. Je vraagt abo aan plus nummerbehoud
2. Ik geef aan dat mijn nummer vanaf 2 april meegenomen moet worden, maar wil wel dat het contract direct ingaat.
3. Ik krijg een tijdelijk nummer tot 2 april.

[...]

Dat tijdelijke nummer geldt al voor dat abonnement, of tegen prepaid-tarieven zoals sommige andere aanbieders dat doen?
Wat je eigenlijk wil is ook mogelijk hoor, maar ik weet nu ff niet precies na hoeveel tijd je de portering kan aanvragen, volgens mij is dit ook binnen 4 maanden na de aanvraag, maar pin me er niet op vast, informeer daar zowiezo ff naar bij tmobile of de winkel.

Wat ik zowiezo in dit nummerbehoud contract http://dealer.tmobile.nl/...edia/pdf/nummerbehoud.pdf zie bij de voorwaarden zie, is dat die minimaal na 10 dagen of maximaal tot 4 maanden aangevraagd kan worden.

Punt 1,2,3 klopt helemaal ja ,tijdelijke nummer geld al voor dat abbonoment das met die hoeveelheid belminuten of flex tarieven, je abbonement is namelijk dan al ingegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 26-01-2006 00:00 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je informatie. :)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44
Ik heb ooit ergens gelezen dat je bij een afkoopregeling je nummer niet mag behouden.
Dus alleen als je ab "normaal" afloopt.
Ik weet niet of dat ondertussen is veranderd maar ik denk ik zeg het even.
Als ik het verkeerd heb vergeet dit bericht dan maar :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
knorde schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:21:
Ik heb ooit ergens gelezen dat je bij een afkoopregeling je nummer niet mag behouden.
Dus alleen als je ab "normaal" afloopt.
Ik weet niet of dat ondertussen is veranderd maar ik denk ik zeg het even.
Als ik het verkeerd heb vergeet dit bericht dan maar :P
Je mag je nummer niet direct meenemen, maar je mag hem wel meenemen. Gelukkig wel zeg. ;)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:13:
[...]

Je mag je nummer niet direct meenemen, maar je mag hem wel meenemen. Gelukkig wel zeg. ;)
Ah ok dat is mooi :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Pagina: 1