hey mensen,
Ik zit nu al een tijd te kloten, maar kom er niet achter. Weet ook niet de juiste codes om op te zoeken dus daarom vraag ik het hier maar.
Ik open een CSV bestand met file($file)
Alles werkt gewoon naar behoren, maar ik kan de variabele van de titel niet opvangen.
Het stukje script ziet er zo uit:
Het script werkt ok.
Ik haal de titels op met $headers en laat deze doortellen totdat er niets meer is, als een titel dan de uitkomst geef zoals in de if constructie is aangegeven wil ik hem dat nummer toewijzen. Dit veranderd elke keer bij een ander bestand.
Ik weet dat $headers[5] als uitkomst geeft Artikelomschrijving.
Als ik
doe krijg ik ook gewoon Artikelomschrijving te zien.
Maar als ik die if constructie gebruik hierboven krijgt $test niet de waarde 5. Ik kom er niet uit, iemand anders een idee of een andere optie?
Ben niet zo heel goed in PHP dus vandaar
Thnx
Ik zit nu al een tijd te kloten, maar kom er niet achter. Weet ook niet de juiste codes om op te zoeken dus daarom vraag ik het hier maar.
Ik open een CSV bestand met file($file)
Alles werkt gewoon naar behoren, maar ik kan de variabele van de titel niet opvangen.
Het stukje script ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $i = 0; $numheaders = count($headers); while($i <= $numheaders) { $headers = str_replace("\"", "", $headers); echo "<td bgcolor='#d3dce3' width='".$subwidthtable."'><b><font face='arial' size='2'>".$headers[$i]."</font></b></td>"; if($headers[$i] == "Prijs") $Prijsincl = $i; if($headers[$i] == "Leverancier") $LeverancierNR = $i; if($headers[$i] == "Productgroep") $Productgroep = $i; if($headers[$i] == "Artikelomschrijving") $test = $i; $i++; } |
Het script werkt ok.
Ik haal de titels op met $headers en laat deze doortellen totdat er niets meer is, als een titel dan de uitkomst geef zoals in de if constructie is aangegeven wil ik hem dat nummer toewijzen. Dit veranderd elke keer bij een ander bestand.
Ik weet dat $headers[5] als uitkomst geeft Artikelomschrijving.
Als ik
PHP:
1
| echo $headers[5]; |
doe krijg ik ook gewoon Artikelomschrijving te zien.
Maar als ik die if constructie gebruik hierboven krijgt $test niet de waarde 5. Ik kom er niet uit, iemand anders een idee of een andere optie?
Ben niet zo heel goed in PHP dus vandaar
Thnx
[ Voor 28% gewijzigd door ID-College op 25-01-2006 22:41 ]