[XP] Blijft hangen op "Welkom" scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 10:09
Ik heb een klein probleempje,
Ik was lekker World Of Warcraft aan het spelen en ik ging even terug naar mijn desktop op mijn mail te controleren. Ik kreeg een mooie Explore Error. Deze had ik weg gedrukt ( Standaard XP Foutmelding ) hierna liep mijn complete PC vast. na een restart uitgevoerd te hebben. bleek dat mijn PC bleef hangen op het Windows XP Welkom scherm.

Stappen die ik heb uitgevoerd
--------------------------------------------
* Veilige modus
* Laaste bekende conf. terug gezet
* Bios batterij eruit gehaald.
* Bios default terug zetten.
--------------------------------------------
Dit alles heeft geen zin gehad.

Systeem :
Windows XP Home Dutch. Service Pack 2
AMD Athlon XP 1500+
1024 Mb DDR-Ram
ATI Radeon 9600, 265 MB

Standaard drivers van : Printer, Geluidskaart, Videokaart, ( eigenlijk alles )
Jullie nog goede idee-en ? :/

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:33
Het gaat er wss niet aan leggen maar als je je batterij uithaalt, en je klok staat terug op 00:00:00, dan is er een grote kans dat je pc tijdens het welkomscherm blijft hangen. Gewoon op ctrl alt del drukken en dan gaat verder. Je krijgt dan een melding dat je tijd niet is ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door FragileM64 op 25-01-2006 22:17 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Vecodo
ok ga ik meteen even proberen,

PC gewoon laten opstarten, als hij blijft "hangen" ( muis activiteit is er nog steeds overigens )
op CTRL+Alt+Del drukken, en dan zou hij door moeten starten ?

• FragileM64
ja, je kan ook gewoon je klok in bios terug juist zetten, die is na het uithalen van je batterij gereset.
Dit werkt enkel wanneer je pc op het welkomscherm blijft hangen wegens de geresette klok.

[ Voor 31% gewijzigd door FragileM64 op 25-01-2006 22:24 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
FragileM64 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:17:
Het gaat er wss niet aan leggen maar als je je batterij uithaalt, en je klok staat terug op 00:00:00, dan is er een grote kans dat je pc tijdens het welkomscherm blijft hangen. Gewoon op ctrl alt del drukken en dan gaat verder. Je krijgt dan een melding dat je tijd niet is ingesteld.
Nofi, maar wat je zegt slaat dus echt nergens op... Waarom zou Windows nou weer blijven hangen als de klok op 00:00 staat :X
Bovendien is het probleem ontstaan vóórdat hij de BIOS gereset heeft..

Aan de TS: Ik heb het gevoel dat er iets mis is met je Explorer.exe. Aangezien hij hier ook in eerste instantie op bleef hangen en dit is ook een van de eerste "programma's" dit Windows start...

• Vecodo
Wat meer research.

Klok terug zetten - helpt niet
CTRL+Alt+Del tijden het welkom scherm - werkt niet
Als je lange tijd wacht in het welkom scherm, voert hij zelf een restart uit !
Wat zijn mijn optie met betrekking tot de recovery tool van de Windows Xp home CD. ?

-- Edit --
Als je hem in veilige modus start, Dan vraagt hij wel om je login gegevens ( deze vul ik dan ) daarna blijft hij "Hangen" op het inladen van persoonlijke gegevens. ( daarna weer restart )

[ Voor 28% gewijzigd door Vecodo op 25-01-2006 22:28 ]

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Zoiets heb ik ook gehad en toen hielp het om hem uit te zetten, de stroom eraf te halen en een aantal keer de powerknop in te drukken.

• Vecodo
Syntagma schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:27:
Zoiets heb ik ook gehad en toen hielp het om hem uit te zetten, de stroom eraf te halen en een aantal keer de powerknop in te drukken.
Ook al geprobeerd !, werkte dus niet
( toch bedankt voor je inbreng :D )

Verwijderd

Werkt veilige modus wel?
Zo ja misschien ff je kaarten er uit trekken en daarna een voor een er weer in doen.

• Vecodo
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:30:
Werkt veilige modus wel?
Zo ja misschien ff je kaarten er uit trekken en daarna een voor een er weer in doen.
Ga dit nu proberen,
Over 5 min verslag terug

Veilige modus werkt half.

• FragileM64
HyperioN. schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:25:
[...]

Aan de TS: Ik heb het gevoel dat er iets mis is met je Explorer.exe. Aangezien hij hier ook in eerste instantie op bleef hangen en dit is ook een van de eerste "programma's" dit Windows start...
Ik heb het al met drie vss systemen voor gehad waar de pc na uithalen van de batterij stil blijft staan op het welcome screen. Pas na ctrl alt del gaan ze verder en krijg ik de melding van ongeldige systeemtijd. Ik daag je uit om te komen kijken hoe ik het doe hier :) Uiteraard gaat dit niet zijn orginele probleem zijn.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

't is maybe ook een idee om 2x Ctrl+Alt+Del te rammen, onder het normale welkomstscherm mept hij je dan door naar de Windows2000 login style en onder het geval dattie vastslaat op het welkomstscherm verhelpt dat de boel vaak wel, heel apart geen idee wrom...
Vriend van me heeft dat probleem ook, zijn we nooit achtergekomen wrom maar hij gebruikt eht ondertussen als beveiligingsmaatregeling, als neit op tijd 2x op Ctrl+alt+Del ramt restart die pc gewoon, die je dat wel op tijd dan word je ingelogd... belachelijk, maar het werkt.

Als je een normale XP Home CD hebt dan kun je die in je drive gooien en dan d.m.v de recovery console een recovery uitvoeren, ik weet de commando's niet meer pcies, staan ergens in support.microsoft.com
Pagina: 1