[SQL] Array veld in tabel

Pagina: 1
Acties:

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik beschik over een tabel in een Hyperfile database die een veld van het type array bevat. Aangezien ik geen enkele ervaring heb met een veld van het type array heb ik geen idee hoe ik het met een select statement uit de tabel moet trekken.

Heb het geprobeerd met:
SELECT MAANDTOTAAL[5] FROM OMZET WHERE ARTIKELNR=555

Maar ik krijg er geen gegevens uit. Zit ik soms helemaal verkeerd, en moet ik dat array veld op een andere manier bevragen? Ik heb al een hele tijd gezocht op internet en dit forum maar kan geen oplossing vinden.. Alvast erg bedankt..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38
Is een array-veld in een DB wel een goed idee ? Ik heb nog nooit een array veld in een DB gezien. Als je meerdere waarden hebt voor één gerelateeerd record, dan los je dat op mbhv een extra tabel en een foreign key. (1:n relatie).

Trouwens, die query die je laat zien, haalt iets op dat je ook kan berekenen mbhv SUM.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 17:08 ]

• MyTi
Volgens mij kan jou oplossing wel eens werken Shad0w_crash, alleen werk ik met ASP.

Als ik het zo doe:
RS="SELECT MAANDTOTAAL FROM OMZET WHERE ARTIKELNR=555"
Temp=RS("MAANDTOTAAL")
Zit er niks in Temp[5].

Hoe kan ik dit in ASP aanpakken?

Ik heb overigens aangewezen op de database die ik heb, if hoef deze enkel te bevragen. Ik vind het zelf ook niet al te logisch dat er een veld van het type array gebruikt wordt, maar ik kan er verder niks aan doen.

• MyTi
Niemand een idee?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft je database geen documentatie van zijn syntax?
Pagina: 1