Toon posts:

[XP] Extra HD veroorzaakt XP crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enige rondzwervingen op div. fora post ik toch hier maar mijn probleem, in de hoop op enige hulp :)

XP Prof systeem
AMD 3000+, 1 ata133 schrijf 1 sata schijf, 1 gig, 6600 GT

Hierbij wilde ik een extra (oude) HD prikken, een 80 gig maxtor ata 133. Door een onbegrijpelijke jumpersetting tekening heb ik in eerste instantie de jumpers verkeerd gestaan gehad. Dit heeft een naar gevolg gehad: systeem is dood. (install stond op de sataschijf)
Ik heb geprobeerd te repairen, niet gelukt. Ziet de oude install niet namelijk, ook f6 met aparte sata driver wil niet helpen. Dus windows uitleggen hoe de partities wél moeten zijn wil ook niet lukken (kom repair dus niet in....)

Erg vreemd vind ik dat ik ook de sata schijf niet meer in de bios zie, maar wél bij het begin van een herinstall van Windows (die ik nog niet heb doorgezet dus...).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en belangrijker: hoe los ik dit op. Uiteraard kan ik er een nieuwe install op zetten, maar dan ben ik wel wat kwijt van die schijf lijkt me (partitie weg of zo?).

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
post even je specs.
bios update?
en wat heb je zelf al geprobeerd

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stomme vraag, maar heb je al geprobeerd die schijf er gewoon weer uit te halen en kijken of hij dan wel wil booten :?

Want het is wel vaag dat je windows install corrupt raakt door het bijzetten van een HDD. Ongeacht de jumper settings... (die je overigens bij twijfel beter van het internet had kunnen halen ;) maagoed daar heb je nu niks aan :P ) of denk ik nu zo krom ... :P ?

En je komt repair niet in van..... de windows CD ?

oftewel iet wat meer info is wel gewenst ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties en excuses voor de wat magere info _/-\o_ , dacht wel genoeg te hebben gegeven maar ik zit er dan ook zó in... :)

Maar ondertussen heb ik een oplossing 8) :
Het bleek dat door het aansluiten van twee hd's met dezelfde jumpersetting (beide slave), de bios op een vage manier dacht: Heh die man wil Raid gaan instellen!!! Om een wat lang verhaal kort te maken, op het moment dat ik in de bios Raid uit zette zag hij in de Bios wél mijn Sata schijf en wilde hij ook erg graag weer opstarten. Dit ben ik op geen enkel forum tegen gekomen dus hoop dat dit nog bijdraagt aan het oplossen van andermans problemen!

Nu doet ie het dus weer, maar helaas. Op de een of andere manier heeft mijn HD (die sata met XP install) wel een klap gehad, hij ging chkdisken, verwijderen en zwevende bestanden weer repareren. Dat laatste stapje heeft ie niet heel goed gedaan want ben toch wel een hoop data kwijt. Dus als iemand nog een goede tip voor een data recovery / undelete tool heeft, graag!!!
Zou dit nou komen omdat ik wat hardhandig met de schijf heb gedaan (dacht van niet) of door dat rare gedoe met jumpers. Dat laatste lijkt me niet logisch, geen enkele keer ging ie echt dooropstarten dus dan denk je: op de schijf moet niet weg zjin, toch??? :? Maar helaas dus.