Toon posts:

Krakend geluid na installatie webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds twee weken heb ik een Logitech 5000 Pro webcam geinstalleerd op de PC van mijn schoonvader.

Sindsdien kraakt het geluid in Windows. In alle applicaties komt de storing voor, behalve als ik de TV-kaart gebruik. Dan gaat het goed.

Ik heb de Logitech software al verwijderd, weer geinstalleerd en zelfs de C-media audiodrivers van onboard geluidskaart gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Zelfs geupdate, maar niets baat. Alle geluidsinstellingen nagelopen. Ook daar niets geks gevonden.

Op het forum kom ik geen oplossingen tegen. Wie kan mij op weg helpen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkele reactie?

Verwijderd

t is zaterdagavond hoor 8)7

Verwijderd

geintje, maar heb je al gegoogled? zit er een microfoon bij je webcam?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-12 19:39

Hu9o

Schokkend

Probeer eens onder Sound and Audio Devices de hardware test uit te voeren?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Heb je in de audio control panel van Windows alle andere in- en uitgangen al geblokkeerd?

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
En draai dxdiag eens, en zet de hardware acceleratie eens wat lager.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 16:43

Archimond

Lopende Helpdesk

Mute eens alle regelingen in volumeregeling behalve de WAV en de 1e schuif.
Bij recording: zet je het vinkje voor stereo mix.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het zou kunnen dat de USB poort een beetje op je geluidskaart stoort, heb ik ook als ik alle volumes maximaal zet dan hoor ik de boel zachtjes kraken als ik met de muis beweeg. Dit zou bij jou (webcam=usb neem ik aan) ook het geval kunnen zijn.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Alle opties (voor zover nog niet gedaan) uitgevoerd. Niets helpt. Geluid blijft kraken.

Alleen het geluid van de TV-kaart (tijdens TV kijken) is ok. Alle andere geluiden hebben een kraak erin. Op internet alles afgezocht. Heeft in ieder geval te maken met webcam, want direct na de installatie begon het probleem.

Als ik de driver van de webcam deinstalleer werkt het geluid perfect. Zodra ik em weer installeer begint het gedonder weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 23:22 ]

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10 17:16
Heb hier hetzelfde probleem met dezelfde webcam :(

Edit:
Heb de oplossing voor mijn probleem gevonden! :)

- Ga naar "Eigenschappen voor Geluiden en Audioapparaten"
- Tabblad Volume
- Klik op de knop Luidsprekervolume...
- Zet die schuifjes beide in het midden
- Weer goed geluid! _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door [FrEEzEr] op 03-02-2006 14:19 . Reden: Oplossing ]

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Verwijderd

is het bij alle USB poorten of alleen als je hem in een specifieke usb poort hebt gestopt?

Verwijderd

Topicstarter
Volumeschuifjes maken geen verschil.

Ander USB poort geprobeerd, ook geen verschil!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit klinkt mij een beetje in de oren :P als een IRQ probleem. Kijk eens bij je systeembronnen of je geluidskaart toevallig zijn IRQ('s) moet delen met je webcam. Is dat het geval, probeer dan eens of je de gebruikte bronnen van een van de twee kunt veranderen in je apparaatbeheer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het IRQ probleem heb ik nog niet bekeken maar zal ik zeker doen.

Ben wel weer een stukje verder. Als ik in apparaatbeheer de microfoon van de webcam uitschakel, is het geluid goed. Maar dan kan ik weer niet praten, dus hoe ik dat moet oplossen weet ik nog niet

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het volume van de microfoon uit zetten, maar bij opnemen wel aan laten :?
Dan hoor je jezelf ook niet dubbel tijdens het praten :)

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 04-02-2006 18:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt ook niet. Helaas kan ik er ff niets anders van maken.

Zal morgen naar mijn schoonvader gaan en het IRQ verhaal nakijken. Kom er daarna op terug.

Verwijderd

Topicstarter
IRQ's zijn ook niet het probleem. Ik weet verder niet meer wat te doen.

Logitech zegt dat het probleem kan liggen in de webcam zelf. Zal em van de week op een andere PC aansluiten en kijken of daar hetzelfde probleem bestaat. Kom er daarna weer op terug.

• Lowroad
  • Laatst online: 01-12 09:48
Mijn excuses voor deze topic kick, maar helaas heb ik ook een probleem met deze webcam. Het is niet helemaal hetzelfde als de TS maar een nieuw topic leek me wat overdreven.

Als ik deze cam aansluit op mn laptop dan werkt alles naar behoren. Geluid en beeld werkt prima. Voor even dan. Op (voor mij) volslagen willekeurige momenten begint het geluid heel erg te kraken/storen. Zo erg dat je niets anders meer hoort.
Dit duurt een tijdje (hoe lang is wederom volledig willekeurig lijkt wel) en dan doet ie het weer even goed, waarna het weer van vooraf aan begint.

Heb al van alles geprobeerd in mn instellingen, maar zou echt niet meer weten hoe en wat.... iemand tips?

• Lowroad
  • Laatst online: 01-12 09:48
Niemand? :'(
Pagina: 1