Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Agressieve spywaremelding

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanavond is de computer van mijn vriendin besmet (?) met een wel erg agressieve spywaremelding, die zelfs de background heeft ingenomen. Noch Spybot, noch Norton hebben iets kunnen vinden, maar ik krijg het ook niet weg. Om de 30 sec. krijg ik bovendien een melding dat 'windows spyware heeft aangetroffen!' (het rode kruis rechtsonder in de werkbalk):

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5159/spywareinfection5kc.jpg

Wat is dit? En vooral: hoe krijg ik het weg?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Verwijderd

Laat me raden spysheriff oid :X
Is een paar week geleden een topic over geweest dacht ik, als je niet veel verstand van zaken hebt lijkt het me beter een complete format van alle schijven en dan Windows opnieuw installen.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:51:
Is een paar week geleden een topic over geweest dacht ik, als je niet veel verstand van zaken hebt lijkt het me beter een complete format van alle schijven en dan Windows opnieuw installen.
vreemd, ik kwam er toch wel uit met wat gratis tooltjes en online scanners.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Die achtergrond wordt met een registerkey vastgelegd in een Policy... Weet zo niet welke key, maar kijk in je register de hoofdsleutels maar eens na onder Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Policies, en onder Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies.

Daar staat ie wel ergens tussen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zelfde geval hier, familie achter de pc he ;)

Ik heb een rood icoontje (met kruisje) rechtsonderin mijn taakbalk staan die niet weg wilt, AVG en Spybot komen er niet uit vooralsnog. Andere tutorials willen dat ik bepaalde onbekende .exe files download en uitvoer.. ja mooi niet dus..

Iemand nog tips?

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
ehh ik dacht dat smitrem hier tegen hielp,

http://noahdfear.geekstogo.com/

ik zou ook even hitmanpro eroverheen gooien als ik jou was,

www.hitmanpro.nl

succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Mindsurfer op 26-01-2006 20:01 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:14
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:51:
Ik heb exact dezelfde gehad gister. Er werden constant opnieuw een heleboel iexplore.exe opgestart. Explorer.exe ging vaak op zijn gat en zaken zoals taakbeheer werkte niet meer.

Ik heb het kunnen verwijderen maar schade aan key-Windows apps was zodanig dat ik maar opnieuw geinstalled had. En dat terwijl ik met veilige modus, regedit en gewoon zoeken naar nieuwe bestanden een heel eind kom.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:02
Heb deze ook al 2x bij mijn buurman moeten verwijderen (behalve die achtergrond heb je dan ook 2 van die critical error icoontjes in je systray die ook van die 'you're infected' ballonnetjes opwerpen). Wat ik heb gedaan is booten in safe mode met netwerkondersteuning, hitman pro draaien + safety.live.com (online virusscanner) + MS antispyware beta 1. Daarna is het weg.

Let erop dat je de desinfectie in safemode doet.
Pagina: 1