Begin januari had ik reeds een topic geopend over m'n nieuwe game pc.. Omdat inmiddels de configuratie totaal is veranderd open ik deze topic..Ik wil nu een game pc aanschaffen die futureproof is, zodat ik over een half jaar niet weer hoef up te daten. Ik wil er dus vooral op gamen, denk aan games als F.E.A.R. en COD2.
Ik heb voor de volgende hardware gekozen:
Processor: AMD Athlon 64 3800+ 2.40GHz HV 512kB S939 Box
Behuizing: Antec Midi Tower TX1050B Performance TX ATX 500W (zwart)
Moederbord: Asus A8R-MVP Radeon Xpress 200, SATA2 RAID
Geluidskaart: Creative Geluidskaart Audigy 4 7.1 Bulk
Speakerset: Creative Speakerset I-Trique 5600 5.1
Harde schijf: 2x Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380
Geheugen: 2x Kingston 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
Muis: Logitech G5 Laser Mouse
Keyboard: Logitech Media Keyboard Elite BE (zwart)
DVD-brander: NEC DVD-/+/RAM ND-4550A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
Floppy: NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
Headset: Plantronics Headset Audio 90 Hi-Fi Stereo
Monitor: Samsung TFT Monitor 930BF 19", DVI (zilver/zwart)
Videokaart: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1900XT 512MB DDR 2xDVI/VIVO
Ik heb voor een single-core processor gekozen omdat games voorlopig nog niet geoptimaliseerd zijn voor dualcore cpu's.
Ik heb voor een 500W behuizing gekozen zodat ik niet in de problemen kom als ik een crossfire-opstelling neem.
Het moederbord leek me een vrij logische keus. Het moederbord ondersteunt 6-kanaals geluid..dus ik vraag me af of het nog nodig is om een extra geluidskaart erbij te kopen? Omdat ik bang ben dat mijn 'dure' speakerset anders niet volledig tot z'n recht komt heb ik toch maar een geluidskaart in het lijstje opgenomen.. Is dit verstandig? Na het lezen van deze en deze reviews heb ik gekozen voor deze speakerset..De raptor heb ik weggelaten, omdat ik na het lezen van verschillende reviews niet geheel overtuigd ben geraakt van de performance-winst die deze schijf biedt. Als geheugen heb ik voor 2x 1gb Kingston gekozen, volgens de website van Asus kan dit geheugen goed met het moederbord samenwerken..
Dit monitor lijkt me geschikt voor gamen vanwege de responsietijd van 4 ms. De graka spreekt wel voor zich..
Waar ik vooral m'n twijfels bij heb is de kwaliteit van het geluid. Deze speakerset lijkt me van goede kwaliteit, maar is het ook nodig om de geluidskaart aan te schaffen of voldoet de onboard geluidskaart? Verder vraag ik me af of de pc in z'n geheel een goede keus is. Ikzelf heb ontzettend veel reviews en benchmarks gelezen en ben er erg tevreden mee..maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie.
Ik heb voor de volgende hardware gekozen:
Processor: AMD Athlon 64 3800+ 2.40GHz HV 512kB S939 Box
Behuizing: Antec Midi Tower TX1050B Performance TX ATX 500W (zwart)
Moederbord: Asus A8R-MVP Radeon Xpress 200, SATA2 RAID
Geluidskaart: Creative Geluidskaart Audigy 4 7.1 Bulk
Speakerset: Creative Speakerset I-Trique 5600 5.1
Harde schijf: 2x Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380
Geheugen: 2x Kingston 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
Muis: Logitech G5 Laser Mouse
Keyboard: Logitech Media Keyboard Elite BE (zwart)
DVD-brander: NEC DVD-/+/RAM ND-4550A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
Floppy: NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
Headset: Plantronics Headset Audio 90 Hi-Fi Stereo
Monitor: Samsung TFT Monitor 930BF 19", DVI (zilver/zwart)
Videokaart: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1900XT 512MB DDR 2xDVI/VIVO
Ik heb voor een single-core processor gekozen omdat games voorlopig nog niet geoptimaliseerd zijn voor dualcore cpu's.
Ik heb voor een 500W behuizing gekozen zodat ik niet in de problemen kom als ik een crossfire-opstelling neem.
Het moederbord leek me een vrij logische keus. Het moederbord ondersteunt 6-kanaals geluid..dus ik vraag me af of het nog nodig is om een extra geluidskaart erbij te kopen? Omdat ik bang ben dat mijn 'dure' speakerset anders niet volledig tot z'n recht komt heb ik toch maar een geluidskaart in het lijstje opgenomen.. Is dit verstandig? Na het lezen van deze en deze reviews heb ik gekozen voor deze speakerset..De raptor heb ik weggelaten, omdat ik na het lezen van verschillende reviews niet geheel overtuigd ben geraakt van de performance-winst die deze schijf biedt. Als geheugen heb ik voor 2x 1gb Kingston gekozen, volgens de website van Asus kan dit geheugen goed met het moederbord samenwerken..
Dit monitor lijkt me geschikt voor gamen vanwege de responsietijd van 4 ms. De graka spreekt wel voor zich..
Waar ik vooral m'n twijfels bij heb is de kwaliteit van het geluid. Deze speakerset lijkt me van goede kwaliteit, maar is het ook nodig om de geluidskaart aan te schaffen of voldoet de onboard geluidskaart? Verder vraag ik me af of de pc in z'n geheel een goede keus is. Ikzelf heb ontzettend veel reviews en benchmarks gelezen en ben er erg tevreden mee..maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie.