Toon posts:

[Mac mini] Harde schijf vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

De laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren (ergeren is misschien een te groot woord) aan de snelheid van mijn geliefde mac mini. Zonder azureus valt het wel mee, maar als hij aanstaat dan word het wisselen tussen programma's en het starten ervan heel traag.

mijn mini:
1.25ghz model met 512mb (zelf ingezet, dus openmaken is geen probleem) en airport
+ externe usb 3.5" hd (200gb)

Nu zag ik dat een 7200rpm schijfje ongeveer even duur is als 1gb 'apple compatible' geheugen, en vroeg ik mij af of dit geen betere keus was. 1gb geheugen krijgt azureus wel vol als ik iets van een paar gb naar beneden probeer te trekken, dus zit ik nogsteeds met hetzelfde probleem. Zou ik dan geen grotere 'snappyheid' winst hebben als hij sneller kan swappen dmv een 7200 schijfje?

Of maakt het al een heel verschil als ik mn externe hd gebruik als vaste harde schijf?

alvast bedankt :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Met de quicksearch in topics kun je in [rml][ Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2.0[/rml] al heel veel vinden over de harde schijf in een Mac mini.
Daarin kun je vinden dat veel mensen vanaf een externe FireWire harddisk van 7200rpm booten, omdat dat een aanzienlijke snelheidsverbetering met zich meebrengt.
Mochten je vragen na het zoeken in dat topic nog niet zijn beantwoord, dan kun je die daar beter stellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Dit topic is gesloten.