Toon posts:

[XP] PC crasht tijdens WoW? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag,

Ik heb het probleem dat mijn pc nog al eens crasht, meestal als ik World of Warcraft aan het spelen ben gebeurt dit.

Dan hook ik een *piep* in de pc en bevriest de pc als het ware!

Dan moet ik weer resetten om de pc weer te laten draaien, na een paar keer dit te hebben meegemaakt, hoorde ik weer de bekende *piep* en drukte ik op reset en zag ik het opstart menu, maar toen na het zogenaamde Windows laad balkje kwam er een blauw scherm, deze is zo snel voorbij dat ik niet kan lezen wat er staat.

Ik heb de pc nu al 5 moeten formatteren en elke zoveel tijd gebeurt het weer, ik kan zo geen WoW spelen.

Ik hoop dat één van jullie een helpende hand kan geven.

Ik gebruik WinXP Service Pack 2.
Heb de laatste updates etc.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Controleer je hardware zou ik zeggen, draai bijvoorbeeld memtest.

Blij Met Wilco

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 08:51
lijkt mij idd een geheugen probleem...

beste wat je kan doen is XP instaleren alle drivers instaleren.. vervolgens draai je een memtest.
ik weet niet of je meerdere geheugen bankjes in je pc hebt zitten. haal er anders 1 uit mocht dit niet werken plaats deze terug en haalt de volgende er uit. of probeer een andere geheugen bank

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Wat zijn de specificaties van je computer? (moederbord, processor, geheugen, videokaart, etc)
Zijn je drivers up to date?
Staat er toevallig iets in je event viewer? (rechtermuisklik deze computer -> beheren -> logboeken )

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik pas even je titel aan en move het topic naar Windows Operating Systems

Controleer ook even de temperaturen van je CPU of GPU. :)

Signature

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 09:23

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Uit ts blijkt dat je een blauwe scherm krijg bij het opstarten, mischien dat het aan je geheugen kan liggen en specs van je pc is ook welkom. En zoals Thunder ook het ook zegt ff memtest draaien.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 01:18

BHQ

Ik gok idd. ook dat je mem aan gort is. Als je 2 reepjes hebt kan je makkelijk de dooie uitsluiten.

Verwijderd

je geheugen of videokaart is kapot

ik had het ook vorig jaar piiiiiiiiiiiiiiiiiiip en dan blauw scherm die na 3 seconden weer weg is

ik wist niet wat het was en was naar de winkel gegaan hebben hem onderzocht en zeiden dat er niks mis was weer 20 euro weg en de volgende dag was het weer zover :( het ging door en door en uiteindelijk deed ie niks meer :( heel me mobo was kapot en dat alles door de videokaart :?

nou ik zou maar ff memtest doen (kan je vinden op de site van microsoft) en ff een andere videokaart in je PC proppen als die memtest geen fouten vind en met andere videokaart erin gedaan hebt en het probleem blijft zich voor doen ben je al te laat en is je mobo over een week of 2 helemaal kapot :(

veel succes
Sanvito

Verwijderd

Topicstarter
Amd Athlon XP 2400+
Asus A7N8X-X
2x 512 MB geheugen
Nvidia FX 5900 XT
40 GB HD =(!

Bedankt voor de snelle reply's.

Ik zal de memtest even proberen en/of videokaart even vervangen.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Niets tegelijk testen iig, dan kom je er namelijk veel slechter achter, dus eerst testprogramma's draaien, fout gevonden, probeer dan hardware te vervangen en dan weer test te draaien.

Blij Met Wilco

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38

Shunt

Boe

[sarcastic mode]
Man ik wil die glazen bol die jij hebt ook man.
[/sarcastic mode]
Ik geloof niet dat het zoooo simpel zal gaan hoor ;).
Er kan iets meer mis zijn met computer hardware, maar idd test eventjes met memtest je geheugen en neem eventjes de FAQ door. en ik geloof dat je al een heel eind kan komen.
Post ook eventjes je volle specificaties van je computer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
ik gok op je geheugen.
sluit een instabiele voeding niet uit..

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen vervangen, nog steeds crashes.

Ga zo maar andere voeding erin stoppen, kijken of het helpt.

Maar kan nog steeds niet WoW spelen, wat erg frustrerend is :r .
Pagina: 1