kan mijn Thunderbird 1000 een FSB van 133 aan???

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:27
ik heb hier een Abit KT7-RAID met een Thunderbird 1000 (100 x 10), en wou graag ff weten of deze processor ook 133 FSB (of meer natuurlijk 8-)) aankan???

zo ja, dan wordt het sparen voor een KT7a-RAID :):):)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik zou eerst hier ff een kijkje nemen ... :) .
There are still a number of possibilities and options out there. We will get our hands on "susceptible" CPUs and run tests on multiple 133A boards in the next few days. We're going to find out as much as we can from current users in the meantime, both our audience, and from others.

For the moment, though:

Don't buy these boards until we understand what is going on here. I know there are folks with Duron 600s that are running at 150/160Mhz. There are also people with Duron 700s who aren't reaching 933Mhz. There are also people with 1Ghz Tbirds that can't run 7.5X133.

PC Specs

Verwijderd

Denk het wel...denk eerder aan je geheugen die het niet aan kan. Maar je zal wel PC133 hebben neem ik aan.
Voor de rest is het gewoon proberen.
Mijn Duron 800 gaat al hikken bij 102.
Dus ja, het is gewoon testen...en ja overclocken vraagt ook natuurlijk goede koeling ;)

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Crivit:
dat jou duron maar een FSB aankan van 102 mhz aankan ligt niet aan de duron maar aan de via kt133 chipset. Hij wil een KT133A chipset-mobo kopen....

Ik denk dat je het niet haalt, wel de 1133 MHZ, of 1200, ik zou zeggen gewoon proberen, en als het niet lukt, boeien!!, je hebt wel een mobo dan dat je nog lang gebruiken kan voor BV de AMD Palamino....

If there's Oldskool i'm there

• Bomberman
Hallo de multiplier kun je toch veranderen .. we hebben het hier niet over Intel CPU's :o ! Maar lees dat stukje op Overclockers.com maar ...

PC Specs

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

Wanneer komen de eerste 133fsb borden van Asus eigenlijk?

(ik bedoel niet de DDR-SDRAM borden.)

• Bomberman
Die zijn al te koop volgens mij :) ...

PC Specs

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Is toch geen probleem ???

Gewoon multiplier naar 7,5 en de FSB 133 en dat is dan toch gewoon 1000 :?
En dan kijken of tie naar de 140mhz wil en hoger, beetje spelen met de FSB en multiplier tot je bij de best settings uitkomt. Dus ik zou zeggen speelseuh :)

Lijkt me niet echt een probleem, op een KT7A dus eh ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmmm... ja, ik bedoelde eigenlijk de Athlon met 133fsb. Ik ben er een beetje vanaf.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:27
wat denken jullie, zou ik naar een winkel kunnen toestappen met "hallo, wou ff een KT-133A bordje proberen, ff kijken of mijn Thunderbird 133 FSB aankan. zo niet, dan breng ik de plank weer terug ;)".

Venema zou het wel doen, maar de rest ???

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Klein probleempje dan: Venema wil geen particulieren meer in zijn winkel :'(
BTW ik ben wel al eerder tests tegengekomen waarbij de T-Bird wel op 7,5x133 wilde (en hoger) en geen tests waarbij dat een probleem was.
Maar zoals altijd: "In het verleden behaalde rendementen vormen geen garantie voor de toekomst" Ofwel "ik garanadeer nix"

Verwijderd

ja gewoon multiplier verlagen kan bij mij ook dus niet hele verhalen kan gewoon

Verwijderd

ad ,maar dan moet je we een kt133a chippie hebben

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Je multiplier verlagen kan niet? Ook niet met de potloodtruuk? MMmm geen multiplier tweakmogelijkheden in het BIOS/Op het mobo?
Tja dan wordt het knap lastig. 10x133mhz is wel wat veel denk ik.

Verwijderd

je kan je multiplier verlagen met de potlood truuk denk dat ik zonder leestekens een beetje onduidelijk ben

werkt prima hoor gewwon bijv 7x150 ofzo kom je op 1050 dat kan ie wel aan

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 18:34 schreef sp_strikwerda het volgende:
ik heb hier een Abit KT7-RAID met een Thunderbird 1000 (100 x 10), en wou graag ff weten of deze processor ook 133 FSB (of meer natuurlijk 8-)) aankan???

zo ja, dan wordt het sparen voor een KT7a-RAID :):):)
Wat zegt AMD eigenlijk zelf op de site, ik kan er niets over terug vinden...
Bestaan er Thunderbird PC133 processoren??

• Bomberman
Allang ... maar leest er nou niemand wat er op Overclockers.com staat? Hmm zelf weten dan maar ...

PC Specs

Verwijderd

Die bus boeit de Athlon helemaal niet. Gewoon inkleuren en multiplier op 7,5 zetten en voila!

Heb ik zelf ook op m'n Abit KT7a met 1000 MHz Athlon

Verwijderd

Ik heb mijn TB 1Ghz gisteren op fsb 110 gehad draaide perfect.

Mijn geheugen draaide op 147 MHz op cas2.
Ik wist niet dat het geheugen van tegenwoordig dat aan kon.

Het was op een A7V

• Bomberman
Check dit .. het gaat dus niet altijd goed.

PC Specs

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik snap alleen niet helemaal wat ze nou bedoelen met de 1,2GHz athlon. Zou die nou wel of niet zonder problemen op 133MHz fsb kunnen lopen doordat ie unlocked is?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Op maandag 22 januari 2001 09:48 schreef Bomberman het volgende:
Check dit .. het gaat dus niet altijd goed.
Ik heb ff dat stukje gelezen op overclockers.com is idd. een aardige theorie erachter want het is naar mijn weten idd waar dat hij de eerste paar milliseconden op de orginele multiplier draait en daarna na lezen van BIOS pas overschakelt naar de door jouw ingestelde multiplier. Oplossing daarvoor is dus echt gaan harken en snijden in je proc. Maar tot nu toe is het alleen theorie, dus we wachten af hoe het verder loopt. Ik zie het iig zo dat het wel gaat lukken, alleen met de hoger gelockte procs wat moeilijker, als het verhaal dus waar is.
Pagina: 1