hoe temps graka uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50

Theo

moederbord

Topicstarter
hallo

Al tijden ben ik op zoek naar een manier om de temps uit te kunnen lezen van mijn graka (gf fx5900). Alleen kan ik nergens iets vinden waarmee ik dat kan. Omdat ik de kaart destijds oem had gekocht zat er geen drivers bij of iets van software.
Speedfan/mbm5, sisoft sandra, nergens kan ik temps vinden van dat ding. Als ik met coolbits alles enable kan ik wel onder geavanceerde beeldscherminstellingen de kaat overklokken, maar nergens vind ik iets terug over temps. Ook rivatuner laat niets zien over een tempratuur. Asusprobe laat er ook niets over zien en met mijn vorige mobo (epox) liet het usdm programma (asusprobe van epox) ook niets zien van grakatemps. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, maar ik heb dit "probleem" eigelijk al zolang ik de kaart heb

Hier op GoT staan voor mij ook geen relevante topics hierover...

Mijn vraag is dus ook, weet iemand hoe ik de temps uit kan lezen (met welk prog), ik kan niet voorstellen namelijk dat de kaart dit niet ondersteunt.

het gaat trouwens om een Creative graka met een fx5900 gpu, 128 MB mem en agp. (creative heeft ze van msi, die heeft dezelfde kaart, alleen dan onder eigen naam)

Nu met WP, PV, EV en PC

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
blijkbaar heeft de kaart dus geen temperatuur diode. Helaas

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat dacht je van: Er zit geen temp-sensor op dat ding?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025

Arnold-D

Nad - Feel The Power

en als het kon dan moes het gewoon bij nvidia software.. onder temperatuur..
maar er zit geen temp-meter in....

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Misschien Riva Tuner? De nieuwste versie van ATITool (misschien nog beta) kan het ook, dan heb je direct twee in een aangezien Riva Tuner toch wel een onmisbaar stukkie software is voor de NVidia GraKa's.

Riva Tuner [http://www.guru3d.com/rivatuner/]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WubboZ schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:55:
Misschien Riva Tuner? De nieuwste versie van ATITool (misschien nog beta) kan het ook, dan heb je direct twee in een aangezien Riva Tuner toch wel een onmisbaar stukkie software is voor de NVidia GraKa's.

Riva Tuner [http://www.guru3d.com/rivatuner/]
Voor een nVidia-kaart?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:27

Format-C

Tracing Rays

Tuurlijk, das voor NVidia én ATi. :Y)

Tenminste, hier werkt het bij beide merken.

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 25-01-2006 21:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 23:14
Naar hetgeen ik weet hebben alle kaarten van de fx5600 een temp sensor.

normaal moet je gewoon ergens bij de driverinstellingen van nvidia zelf de temperatuur kunnen aflezen. zoiets als dit: http://www.nvnews.net/reviews/3dblaster_fx_5900_ultra/page_2.shtml

Probeer anders eens rivatuner

[ Voor 69% gewijzigd door FragileM64 op 25-01-2006 21:56 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50

Theo

moederbord

Topicstarter
zoals ik in de ts al schreef, ook rivatuner zwijgt over temps.

Ik denk dat ik maar moet accepteren dat ik niets uit kan lezen en maar hopen dat de VF700-AlCu op 5v het mem en core koel genoeg houd, ook met een leuke oc...

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1