Bij Tones.be (een van de betere Belgische computershops) is volgende aanbieding opgedoken:
Een paar kenmerken om een idee te geven:
MSI RG54GS2
54 Mbps max.
4 Ethernet 10/100 Mbit aansluitingen
Ondersteuning voor WEP, WPA
VPN ondersteuning
USB-printserver (1.1, géén 2.0 blijkbaar)
Volledige specs zijn terug te vinden hier.
Nu, ik zou graag overschakelen op draadloos, en mijn printer hangt nu aan mijn router (netwerk met twee pc's). Ik heb es geïnformeerd over degelijke routers (mijn US Robotics 8000A loopt redelijk vaak vast, soms is dat meerdere keren per dag). Ik werd aangeraden om naar D-Link, Linksys en Netgear te kijken (daarvan weet ik zelf ook al dat het kwaliteitsmerken zijn ondertussen
), sommige mensen zeiden dat die geïntegreerde WLAN router/printserver oplossingen hadden; op de sites van die fabrikanten kan ik echter alleen maar aparte oplossingen vinden (wat het prijskaartje serieus doet aandikken - D-Link en Linksys vragen voor een WLAN printserver 90 euro).
Mijn vraag is dus waar het addertje onder het gras zit bij deze MSI - die voor 70 euro aangeboden wordt. Weet iemand welke hardware erin zit? Dit is ook de eerste keer dat ik MSI een netwerkproduct op de markt zie brengen, dus ik weet niet wat ik ervan moet denken... Is het ontbreken van USB2.0 ondersteuning een groot nadeel voor de printerperformance? De stand-alone oplossingen van D-Link en Linksys bieden namelijk wel ondersteuning voor USB2.0. Netgear heb ik nog niet gecheckt daarvoor.
Alle tips zijn dus welkom
.
Een paar kenmerken om een idee te geven:
MSI RG54GS2
54 Mbps max.
4 Ethernet 10/100 Mbit aansluitingen
Ondersteuning voor WEP, WPA
VPN ondersteuning
USB-printserver (1.1, géén 2.0 blijkbaar)
Volledige specs zijn terug te vinden hier.
Nu, ik zou graag overschakelen op draadloos, en mijn printer hangt nu aan mijn router (netwerk met twee pc's). Ik heb es geïnformeerd over degelijke routers (mijn US Robotics 8000A loopt redelijk vaak vast, soms is dat meerdere keren per dag). Ik werd aangeraden om naar D-Link, Linksys en Netgear te kijken (daarvan weet ik zelf ook al dat het kwaliteitsmerken zijn ondertussen
Mijn vraag is dus waar het addertje onder het gras zit bij deze MSI - die voor 70 euro aangeboden wordt. Weet iemand welke hardware erin zit? Dit is ook de eerste keer dat ik MSI een netwerkproduct op de markt zie brengen, dus ik weet niet wat ik ervan moet denken... Is het ontbreken van USB2.0 ondersteuning een groot nadeel voor de printerperformance? De stand-alone oplossingen van D-Link en Linksys bieden namelijk wel ondersteuning voor USB2.0. Netgear heb ik nog niet gecheckt daarvoor.
Alle tips zijn dus welkom
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje