[Exim] STMP: No route to host

Pagina: 1
Acties:

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Pas geleden ben ik geswitched van provider. Ik had eerst demon. Nu heb ik wanadoo. Alleen het probleem is nu dat mijn server geen mail meer wil versturen.

Ik krijg de volgende melding:
No route to host

Op een of andere manier pakt hij dus niet de smtp.wanadoo.nl server :S

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iets meer informatie zou handig zijn. Welk OS? Wat is de foutmelding etc.

Maar omdat je exim gebruikt gok ik dat je Debian draait. Dan kun je je exim herconfigureren door "dpkg-reconfigure exim4-config" te draaien.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Ten 1ste; als je kabel hebt van wanadoo is de server smtp.cablewanadoo.nl (adsl weet ik niet)
Ten 2de; Wanadoo heeft zowel poort 25 als poort 110 geblokkeerd, omdat je zegt dat je server het niet kan versturen ga ik er vanuit dat je een eigen (sub)domein hebt, maar een eigen mailserver draaien is er (volgens mij) niet bij bij wanadoo (als iemand wel een oplossing heeft hoor ik het graag :Y) )

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
ja precies daar was ik ook al bang voor :(
Maar het gaat idd om een Debian systeem...

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:53:
Ten 1ste; als je kabel hebt van wanadoo is de server smtp.cablewanadoo.nl (adsl weet ik niet)
Ten 2de; Wanadoo heeft zowel poort 25 als poort 110 geblokkeerd, omdat je zegt dat je server het niet kan versturen ga ik er vanuit dat je een eigen (sub)domein hebt, maar een eigen mailserver draaien is er (volgens mij) niet bij bij wanadoo (als iemand wel een oplossing heeft hoor ik het graag :Y) )
Je kan prima een eigen mailserver draaien, zolang die maar de Wanadoo mailserver als relay gebruikt bij het verzenden van berichten.
Voor binnenkomende mail zal je dit inderdaad of over een andere poort moeten laten lopen, of via een relay ergens anders op het internet, dan al niet via een VPN of IPSEC tunnel.
Pagina: 1