Toon posts:

[iBook G4] leverbaar zonder Airport / Bluetooth?*

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ruim een half uur op Google lopen zoeken en daarna nog hier maar heb mn antwoord nog niet echt gevonden.

Ik kan nu mn Sony Vaio ruilen tegen een iBook G4 12".
Volgens de verkoper is het een 1,33ghz met 40gb hdd en 512mb ram.
Nu was mijn vraag aan haar of er ook ingebouwde Bluetooth en Airport Extreme in zat maar volgens haar was dat niet zo.

Mijn vraag is nu; Is er uberhaupt een 1,33ghz G4 12" die dat NIET heeft?
Hij was overigens naar haar zeggen 5 maanden oud.
Want ik heb dus vrij lang lopen zoeken en ik kon alleen maar 1,33ghz G4 vinden die het WEL hadden!

Alvast bedankt..

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
8)7

Als het een 1.33 GHz iBook G4 12" is, dan heeft die dus idd wel Airport en Bluetooth :P
Behalve als ze het Airportkaartje eruit gehaald heeft, wat op zich wel kan, maar wat me érg onwaarschijnlijk lijkt ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb je topictitel even wat duidelijker gemaakt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
ap en bt is tijd lang een optie geweest op de ibook dus volgens mij kan het wel? tenminste vriend van me heeft ook een g4 1.33 en die heeft toch echt bt en ap als optie erbij moeten bestellen.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
lowfi schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:59:
ap en bt is tijd lang een optie geweest op de ibook dus volgens mij kan het wel? tenminste vriend van me heeft ook een g4 1.33 en die heeft toch echt bt en ap als optie erbij moeten bestellen.
Dat zal dan een 14" zijn :)

• The Evil Brain
Een 12" iBook met als kloksnelheid 1.33 GHz is de revisie van juli 2005, en die heeft standaard Airport en Bluetooth aan boord. De revisie van daarvoor (oktober 2004) heeft als kloksnelheid voor de 12" 1.2 GHz en heeft wél Airport, maar niet standaard Bluetooth.

En anders gaat het inderdaad over de 14" :)

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Om voortaan te voorkomen dat je een topic moet openen hiervoor, zal ik je deze hele handige site geven ;) :

http://www.apple-history.com/

• The Evil Brain
offtopic:
Daar was toch ook een programma voor, om de complete Apple historie te bekijken? Ik kan het niet op die site vinden, maar ik weet ook niet zeker of het wel van die site was...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:09
The Evil Brain schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:38:
offtopic:
Daar was toch ook een programma voor, om de complete Apple historie te bekijken? Ik kan het niet op die site vinden, maar ik weet ook niet zeker of het wel van die site was...
klopt.. dat was alleen wel een mac applicatie, daar heeft hij zo weinig aan als hij zijn Sony Vaio om wil ruilen voor een iBook;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik weet dus voorlopig genoeg :)
De verkoper heeft dus of een 14" zonder die opties of een 12" met die opties en weet ze niet hoe het werkt :)
Of uiteraard helemaal geen 1,33ghz

Mag mij van een slotje op!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

sowieso raad ik je aan om voordat je ook maar iets ruilt, even een hardwaretest te draaien op de iBook. Indien het een 12" 1.33GHz model is zal op de eerste install-DVD ook de hardwaretest staan. Start de iBook op met die DVD in de drive, en de alt-toets ingedrukt, en je kunt vervolgens kiezen om op te starten van 'Apple Hardware Test'. Zo kun je meteen testen of het ding geen verborgen mankementen heeft :)

edit: indien er om wat voor reden dan ook geen install-DVD voorhanden is (mensen gooien de meest domme dingen weg), heb ik eventueel de juiste iso nog wel voor je (die is ook gewoon op een PC te branden).

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 25-01-2006 22:35 ]

Launching containers into space

• The Evil Brain
SyS_ErroR schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:41:
[...]

klopt.. dat was alleen wel een mac applicatie, daar heeft hij zo weinig aan als hij zijn Sony Vaio om wil ruilen voor een iBook;)
Ja maar ik heb wel een Mac, en ik kan dat programma dus niet vinden :P Dus heb je een linkje? :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het heet MacTracker en is te vinden op versiontracker.com, en het is er overigens wel voor Windows

MacTracker Homepage

[ Voor 50% gewijzigd door Whieee op 26-01-2006 14:34 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:01:
Bedankt voor de reacties!
Ik weet dus voorlopig genoeg :)
De verkoper heeft dus of een 14" zonder die opties of een 12" met die opties en weet ze niet hoe het werkt :)
Of uiteraard helemaal geen 1,33ghz

Mag mij van een slotje op!
grmbl.

waarom moet hier nu weer een slotje op!
dan is het niet goed terug te vinden! Nu staat hier een handig link in, en een opmerking over en programmatje waarmee je de historie kan terugzoeken voor de op mac. Geen slotje dus.

ping 127.212.23.124

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

pjottum schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:28:
[...]

grmbl.

waarom moet hier nu weer een slotje op!
dan is het niet goed terug te vinden! Nu staat hier een handig link in, en een opmerking over en programmatje waarmee je de historie kan terugzoeken voor de op mac. Geen slotje dus.
gelukkig gaan de mods over de slotjes en niet de users :)

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:33:
sowieso raad ik je aan om voordat je ook maar iets ruilt, even een hardwaretest te draaien op de iBook. Indien het een 12" 1.33GHz model is zal op de eerste install-DVD ook de hardwaretest staan. Start de iBook op met die DVD in de drive, en de alt-toets ingedrukt, en je kunt vervolgens kiezen om op te starten van 'Apple Hardware Test'. Zo kun je meteen testen of het ding geen verborgen mankementen heeft :)

edit: indien er om wat voor reden dan ook geen install-DVD voorhanden is (mensen gooien de meest domme dingen weg), heb ik eventueel de juiste iso nog wel voor je (die is ook gewoon op een PC te branden).
Die ISO lijkt me wel handig ja :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:29:
[...]

Die ISO lijkt me wel handig ja :)
Stuur me even een mailtje als je die ISO nodig hebt en om welk type het exact gaat (dus of het inderdaad een 12" 1.33GHz is) en dan zorg ik dat je hem krijgt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Dat model kwam inderdaad voor zover ik weet standaard met airport en bluetooth, een aangezien die twee dan waarschijnlijk gewoon op het moederboard zitten, net als met de PB lijkt het me dat er geen modellen meer zijn zonder.
Pagina: 1