Laptop gevallen hd bijna dood

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ola,

Laptop is gevallen en geen backup van de data.
Nu heb ik gisteren een paar keer geprobeerd om de computer weer op te starten en dat is een keer gelukt. Veel data heb ik vervolgens kunnen branden op dvd, maar niet alles.

Nu wilt hij niet meer opstarten omdat ik de melding schijfleesfout krijg.
Omdat de data voor mij redelijk belangrijk is maar er geen honderden euri's voor over heb hoopte ik dat iemand mij kan helpen.

Ik zat zelf te denken dat het misschien beter was om een 2,5 verloopje te kopen zodat ik hem aan een normale computer kan hangen. Zodat hij niet hoeft te booten van deze schijf.
Deze schijf bestaat uit 2 partities en normaal moet je windows inkomen met een ww.
De info op de C partitie heb ik nog niet opgeslagen :(. Op mijn bureaublad staan wat bestanden die ik graag wil behouden.

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij. Misschien weet iemand een programma waar ik mee aan de slag kan op een desktop pc waarbij mijn 2,5hd op slave staat.

Las iets van hd in de koeling zetten, maar dat wilt niet echt werken.

P.S. je hoort de schijft soepeltjes draaien (loopt niet aan) af en toe hoor je een klik geluid.

Help. :)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Zie je de HD wel terug in je bios?

Verwijderd

Probeer anders eens de laptop te booten met een knoppix cd of een bart PE cd.

Met een beetje geluk kan je daarmee de schijf nog lezen, en je kan ze direct wegbranden.

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
In het bios is hij wel te zien.
Ga dan Knoppix wel proberen :)
thx