2 Internet aansluiting, 1 netwerk? is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-10-2025
Mijn ouders hebben een ADSL (versatel) aansluiting met telefoon-abonnement, aangezien dit voor mij niet genoeg was (qua download snelheden ect en die delen met mn broer) heb ik een eigen kabel aansluiting genomen (chello).

Wat ik heb:
1 router (adsl) met 3 pc's erop (A,B,C)
1 modem (chello) met mijn eigen pc (D)
1 hub als doorkoppeling voor te korte kabel

Wat ik wil:
Alle 4 de computers op 1 netwerk, zonder dat ik de 2 internetaansluitingen deel.
Dus de 3 pc's (A,B,C) op ADSL zitten samen op een netwerk, nu wil ik de kabel pc (D) er ook bij zonder dat computer D zijn internet deelt met A,B,C en zonder dat een van de computers A,B,C zijn connectie deelt met computer D

Mijn vraag is dus, is dat mogelijk?
en zo ja, hoe precies? Ik snap dat ik natuurlijk een 2de netwerk kaart nodig heb in computer D, maar voordat ik die aanschaf wil ik het graag zeker weten.

Alvast bedankt voor reacties

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je zou dit met een linux servertje kunnen regelen, 2 netwerkkaarten erin en dan load balacing...

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:59
Op computer D de gateway naar je Kabel modem instellen, op A,B,C, gateway op ADSL modem instellen...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44
Mishmash schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:01:
Je zou dit met een linux servertje kunnen regelen, 2 netwerkkaarten erin en dan load balacing...
Hij wil alleen kabel internet op zijn pc en alleen ADSL op de andere 3 pc's, geen gecombineerde internet oid.

The devil is in the details.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 19:00

MBV

Dat is de oplossing. Zorg dat je in hetzelfde bereik zit (dus allemaal in 192.168.1.*/255.255.255.0 bijv), en laat de DHCP server in de router alles toewijzen. Vervolgens stel jij handmatig op jouw pc je ip-adres en gateway in.

Uiteraard moet je zorgen dat jouw pc en het modem een IP-adres hebben dat niet toegewezen kan worden door de DHCP-server van de router.

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-10-2025
Bedankt voor alle reacties.
Aan de hand daarvan zie ik dat het iniedergeval mogelijk is dus kan ik die 2de netwerkkaart kopen en het een en ander gaan uitproberen.

• MBV

MBV

waarvoor heb je een 2e netwerkkaart nodig? Je moet gewoon alles op hetzelfde netwerk pluggen en het werkt! Ok, je moet een paar instellingen op je modem of router doen, maar dat is alles.

Als je 2 netwerkkaarten koopt wordt het direct een stuk lastiger vermoed ik. Moet je allemaal route-regels gaan verzinnen om dat weer goed te krijgen. Alles over 1 netwerkkaart is veel makkelijker :)

Verwijderd

verbind de hub met de D pc, chello modem en adsl router. voeg op D pc routes toe. Voor het netwerk van de adsl pc's de adsl router als gateway en voor alles 0.0.0.0 je chello modem. Op de adsl pc's verder niets veranderen. Je hebt bij deze oplossing geen 2e nic nodig. Je regelt de boel op ip nivo. Je kan de routes op de D pc static maken door -p (permanent) zodat ze niet gedelete worden bij een reboot.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 00:31

Jimbolino

troep.com

een 2e nic is een stuk makkelijker, en voorkomt dat er toch stiekem pakketjes van de ene verbinding op de andere terecht komen (broadcast/upnp e.d.)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• MBV

MBV

@Diem001: als je je verbinding handmatig instelt op een fixed IP-adres, en je default gateway instelt op het ip-adres van je modem, hoef je toch verder niks meer met "route add" te rommelen?

@Jimbolino: Misschien heb je gelijk, maar het lijkt mij vrij stug.

Verwijderd

2e nic is idd makkelijk. ik vergat even dat een chello verbinding het publiek adres aan je pc koppelt. PC D laten zoals ie is (chello verbinding). 2e nic erbij en die richting de adsl pc's.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

de Edimax PermaLink PRI-682
http://www.edimax.com/html/english/products/PRI682.htm
2 WAN poorten, loadbalanced.

should do the trick, right?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MBV

MBV

Beetje overkill lijkt me. Hij wil niets met load-balancing doen, hij wil 1 verbinding voor zichzelf en 1 voor de rest.

@diem: dat wist ik niet. Tja, dan moet je dus wel een 2e nic hebben :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 19:45
Met een hotbrick LB2 moet dat ook lukken ...

2x lan en mogelijkheid tot loadbalansing geintjes ed

Repareren doe je zo.

Pagina: 1