Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wel of niet belasting betalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik mijn website online.

Stel dat dit serieus gaat lopen, moet ik er dan ook belasting erover betalen? En kan ik op deze manier als particulier geld ontvangen, of moet ik me inschrijven bij kvk?

tnx!
Jaap

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 26-01-2006 16:09 . Reden: die link voegt echt niets toe nee ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je kan beter de link weghalen, voegt weinig toe aan je vraag. zal eerder als spam worden gezien

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 25-01-2006 17:30 ]

39

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Dit valt sowiso onder de categorie: "Overige inkomsten waarover geen inkomstenbelasting is betaald" Hoe veel of weinig je er aan overhoud.

Als je met je verzamelinkomen onder een bepaalde grens (uit het hoofd 21K) blijft, hoef je niet bij te lappen (als 'de rest' goed is).

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:30:
je kan beter de link weghalen, voegt weinig toe aan je vraag. zal eerder als spam worden gezien
Probleem is dan dat niemand weet op welke manier het geld verdient wordt en ene goed antwoord is dan ook moeilijk, toch?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik denk dat het tot een bepaald bedrag nog valt onder overige inkomen, waar je dus wel belasting over moet betalen, maar niet al te veel.

Overigens denk ik niet dat je al te veel succes zal hebben met dit, want ik vind het eerlijk gezegd maar een slecht gejat idee :X

The devil is in the details.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Dus je zet eerst alles op om geld te verdienen, en daarna ga je jezelf pas afvragen wat erbij komt kijken qua belasting, verdiensten etc.???

Beetje de omgekeerde wereld lijkt me. Eerst goed voorlichten, dan pas tot actie overgaan, voordat je tot onaangename verassingen komt te staan.

En zoals hierboven al vermeld, dit valt onder de noemer "Spam"

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:35:

Overigens denk ik niet dat je al te veel succes zal hebben met dit, want ik vind het eerlijk gezegd maar een slecht gejat idee :X
Tis weer s wat anders dan al die pixel pagina's...

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand ideeen hierover?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je geld verdiend dan betaal je daarover belasting,
verschillende soorten,
BOX I, BOX II en BOX III .
Box 3 kun je het beste vergelijken vermogensbelasting, box 2 is grootaandeelhouder,
box 1 is een verzameling inkomsten uit werkzaamheden.

Bestaat simpelweg uit ondernemerschap, resultaat uit overige werkzaamheden, loondienst en daaruit voortvloeiende inkomsten.

Geen werknemer, ook geen ondernemerschap, dus inkomsten uit overige werkzaamheden. Betekent dus netjes bijhouden wat je verdient, wat je kosten zijn, en het resultaat geef je door.
Daarnaast moet je nog mogelijk rekening houden met BTW, en andere sociale verzekeringen.
Pagina: 1