Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht om muziek mee te maken. De onboard geluidskaart werkt prima. Alleen wanneer ik een tweede geluidskaart er in stop verdwijnt de onboard. Na goed zoeken kwam ik op het forum van Asus dit tegen in de FAQ:
Onboard audio has no sound when an add-on sound card is inserted. Is it a normal behavior?
Yes, this is a normal behavior. When inserting an add-on sound card, the onboard audio will be disabled automatically while the add-on sound card will have top priority to generate sound.
Ok, dus ik stop er een derde geluidskaart in en die werkt prima! Ik heb nu twee geluidskaarten werken en ik kan weer uit de voeten.
Weet iemand een truuk om de onboard toch aan de praat kan krijgen?
Even voor diegene die zich afvragen waarom ik dit wil, een aantal redenen (immers ik kan wel werken nu):
Onboard audio has no sound when an add-on sound card is inserted. Is it a normal behavior?
Yes, this is a normal behavior. When inserting an add-on sound card, the onboard audio will be disabled automatically while the add-on sound card will have top priority to generate sound.
Ok, dus ik stop er een derde geluidskaart in en die werkt prima! Ik heb nu twee geluidskaarten werken en ik kan weer uit de voeten.
Weet iemand een truuk om de onboard toch aan de praat kan krijgen?
Even voor diegene die zich afvragen waarom ik dit wil, een aantal redenen (immers ik kan wel werken nu):
- Derde geluidskaart heeft brak geluid
- Derde geluidskaart eruit bespaart een slot
- Mijn software werkt beter met de onboard geluidskaart dan de derde
- Kan het niet hebben dat Asus bepaald of ik die onboard wel of niet mag gebruiken.
- Asus A8V (AC '97 soundcard)
- Terratec 24/96 (2e soundcard)
- Creative AudioPCI (ES1371, ES1373) (3e soundcard)
- Bios + drivers = laatste