[domein] registrar houdt domein wegens betalingsachterstand

Pagina: 1
Acties:

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 20:53

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
Ik kon er niet echt een topic over vinden, vandaar het volgende:
bedrijf A heeft domein x.com bij registrar 1
bedrijf B heeft de toezegging van A dat x.com overgedragen wordt.
Wij zijn een kleine hoster die al meerdere zaken hosten voor B.
.com doen wij via een Duitse registrar 2.

Het probleem:
Wij proberen via registrar2 domein x.com naar onze DNS servers te krijgen, hier toe moet registrar 1 een mailtje beantwoorden. Nu ging dit continue mis en omdat wij de oorzaak niet kunnen zien gemaild via de whois registrar 1 achterhaald en gemaild.
Registrar 1 meldt ons nu dat zij niet meewerken aan de transfer omdat A nog een flinke achterstallige betaling heeft bij hun. B -die meer recht heeft op die naam eigenlijk (x.com is een standaardmisspelling van de naam van B, type verrassing/verassing zeg maar)- kan dus niet over dat domein beschikken.

Mijn vraag: staat registrar 1 in zijn recht om dat domein vast te houden?
Het is mij onbekend of de hosting van dat specifieke domein ook niet betaald is, maar ik heb redenen om aan te nemen dat dat inderdaad zo is.

Verder heb ik bedrijf B aangegeven dat ze 't allereerst zelf even moeten uitvechten met bedrijf A, maar is wel fijn wat informatie achter de hand te hebben.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

Ze mogen alleen het domein vasthouden als het met betaling betrekking heeft op dat domein.
Je mag niet van iemand een auto vasthouden, zolang hij zijn fiets niet afbetaald heeft.

Het gaat ook echt om een .com domein? (edit: het gaat om een .com)

[ Voor 7% gewijzigd door slaay op 25-01-2006 18:47 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 20:53

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
Ok, dat idee had ik inderdaad al, maar had minimaal een 2nd opinion nodig :)
Uit verdere informatie van registrar 1 blijkt dat er zelf al incassobureaus op afgestuurd zijn en dat het ook zeker geen klein bedrag is... heb bedrijf A en B laten weten dat wij niks kunnen doen en dat ze onderling maar moeten uit vechten...

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber