Toon posts:

[2000] Windows File Print Sharing uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een uitdaging. Alle pc's die hier in het bedrijf geinstalleerd worden moet file and print sharing uitgeschakeld zijn. Omdat nu alles met het handje moet gebeuren wordt dit wel eens vergeten. Het mooiste zou dan ook zijn om dit op active directory niveau te doen.

Ik geloof alleen dat dit niet mogelijk is, daarom leek het ons ideaal om dit via het register te doen.

Ik heb al wat informatie gevonden over 98 systemen en dergelijken, maar nog niets werkends voor XP. Is er iemand hier die weet hoe dat moet?

Een register script kan eventueel wel uitgevoerd worden vanaf de server door middel van een kix script.

Alvast bedankt,

Anton

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-03 12:00
De server services niet automatisch laten starten. Dit kan ook in domein policy gezet worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:48:
Hallo,

Ik zit met een uitdaging. Alle pc's die hier in het bedrijf geinstalleerd worden moet file and print sharing uitgeschakeld zijn. Omdat nu alles met het handje moet gebeuren wordt dit wel eens vergeten. Het mooiste zou dan ook zijn om dit op active directory niveau te doen.

Ik geloof alleen dat dit niet mogelijk is, daarom leek het ons ideaal om dit via het register te doen.

Ik heb al wat informatie gevonden over 98 systemen en dergelijken, maar nog niets werkends voor XP. Is er iemand hier die weet hoe dat moet?

Een register script kan eventueel wel uitgevoerd worden vanaf de server door middel van een kix script.

Alvast bedankt,

Anton
waarom zou je dat uberhaupt willen? Zodra je dat doet kan je niks meer op de pc's regelen en zal je bij een wijzigen gegarandeert alle pc's langs moeten lopen (denk aan virusscanner update's, scans van aanwezige software, patchlevel van de pc's etc etc).

Verwijderd

risjard schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:42:
De server services niet automatisch laten starten. Dit kan ook in domein policy gezet worden.
LMAO, je kan ook een startup script maken en gelijk de machine weer uitzetten. Dat werkt ook erg goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de pc's zichtbaar zijn bij de netwerk locaties. dit is niet de bedoeling, hier moeten alleen de servers zichtbaar zijn.

Hoe kun je dat aanpassen in de policy's dan, of welk login script kan ik hiervoor gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 08:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:16:
Het probleem is dat de pc's zichtbaar zijn bij de netwerk locaties. dit is niet de bedoeling, hier moeten alleen de servers zichtbaar zijn.

Hoe kun je dat aanpassen in de policy's dan, of welk login script kan ik hiervoor gebruiken?
Ziehier een mooie policy die je op computers los kunt laten zodat ze zichzelf niet registreren bij de master browser:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
;
; Hide computer from browserlist ADM by ExTec
;
; 26/09/04
;

CLASS MACHINE

CATEGORY "Extra Settings"
CATEGORY "Network"
POLICY "Hide Computer From Browserlist"
KEYNAME "System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters"
EXPLAIN !!Hidden_Explain
VALUENAME "Hidden"
VALUEON NUMERIC 1
VALUEOFF NUMERIC 0
END POLICY
END CATEGORY
END CATEGORY

[strings]
Hidden_Explain="Hides this computer in the browser list.\n\nBy default, all computers register themselves with the domain or workgroup master browser.\n\nThis is the computer that maintains a list of all computers in your network.\n\nIf you enable this policy, the computer will register as hidden, thus not showing up in My Network Places.\n\nKeep in mind that this policy only hides the icon in Network Places, the computer can still be contacted on the network in other ways.\n\nNote: This is not an officially supported policy, but setting this policy to Disabled will undo its effect. It is recommended to first set this policy to Disabled, click Apply, then set it to Not Configured, click Apply followed by OK if you wish to remove this policy.\n\nYou need to restart the computer for this policy to take effect.\n\nThis policy works on Windows 2000 and higher."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Copy&pasten in een *.adm file, en klaar is clara.

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-03 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:56:
[...]

LMAO, je kan ook een startup script maken en gelijk de machine weer uitzetten. Dat werkt ook erg goed :)
Zo erg lachen is het nou ook weer niet.
Server LanmanServer Services.exe Support for peer-to peer file sharing, print sharing, and named pipe sharing via SMB services.]
Automatic May be disabled if you dont host file or print shares.
bron: http://www.ss64.com/ntsyntax/services.html
Pagina: 1