Probleem uitleg
Symptoom: Sindskort loopt mijn pc bij het virusscannen e/o veelvuldig gebruikmaken van resources vast.
Gebeurtenis: Reboot van de pc, maar dan niet meer opstarten van Windows XP, kortom hij loopt bij de MBR eigenlijk weer vast, en reset zich vanaf dan constant. Na een keer of 10, loopt hij weer door en start Windows XP op. <- dit laatste is opvallend ...
In systemsettings - advanced - staat het vinkje UIT bij automatisch computer opstarten bij een systeemfout. Maar er komt dus geen bluescreen aan te pas...
Getest: Memory, nieuw OS, HD's
Temperatuur: de temperatuur loopt op tot 60 graden bij stresstest
Gedaan dusver: kaarten er uitgehaald, één voor één teruggezet. Kast geheel ontdaan van stof.
PS: de computer kan best een dag of 3 aanstaan, maar zodra er heel veel gebeurtenissen tegelijk de revue passeren dan reset de pc zichzelf.
Specs:
Windows XP prof sp2
Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model 8IK1100
Version 1.x
Serial Number
Chipset Model 82875P,E7210 Memory Controller Hub
Chipset Vendor Intel Corporation
CPU Full Name Intel Pentium 4 HT
CPU Name Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
CPU Code Name Northwood
Technology 0.13µ
2 x Capacity 512 MBytes / Data Width 64 bits / Total Width 64 bits
Form Factor DIMM / Memory Type DIMM SDRAM
Speed 400 MHz / Manufacturer JEDEC 00
3 x HD
1 x sata wd 160gig
1 x ata maxtor 200gig
1 x ata wd 120gig
Voltages:
VCoreA + 1.690v
+3.3V + 3.200v tot 3.230v
+12V + 11.900 tot 12.360
Vraag 2: Mijn chipset cooler op de Gigabyte maakt ongelooflijk veel lawaai, is het verantwoord om deze uit te schakelen?
Symptoom: Sindskort loopt mijn pc bij het virusscannen e/o veelvuldig gebruikmaken van resources vast.
Gebeurtenis: Reboot van de pc, maar dan niet meer opstarten van Windows XP, kortom hij loopt bij de MBR eigenlijk weer vast, en reset zich vanaf dan constant. Na een keer of 10, loopt hij weer door en start Windows XP op. <- dit laatste is opvallend ...
In systemsettings - advanced - staat het vinkje UIT bij automatisch computer opstarten bij een systeemfout. Maar er komt dus geen bluescreen aan te pas...
Getest: Memory, nieuw OS, HD's
Temperatuur: de temperatuur loopt op tot 60 graden bij stresstest
Gedaan dusver: kaarten er uitgehaald, één voor één teruggezet. Kast geheel ontdaan van stof.
PS: de computer kan best een dag of 3 aanstaan, maar zodra er heel veel gebeurtenissen tegelijk de revue passeren dan reset de pc zichzelf.
Specs:
Windows XP prof sp2
Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model 8IK1100
Version 1.x
Serial Number
Chipset Model 82875P,E7210 Memory Controller Hub
Chipset Vendor Intel Corporation
CPU Full Name Intel Pentium 4 HT
CPU Name Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
CPU Code Name Northwood
Technology 0.13µ
2 x Capacity 512 MBytes / Data Width 64 bits / Total Width 64 bits
Form Factor DIMM / Memory Type DIMM SDRAM
Speed 400 MHz / Manufacturer JEDEC 00
3 x HD
1 x sata wd 160gig
1 x ata maxtor 200gig
1 x ata wd 120gig
Voltages:
VCoreA + 1.690v
+3.3V + 3.200v tot 3.230v
+12V + 11.900 tot 12.360
Vraag 2: Mijn chipset cooler op de Gigabyte maakt ongelooflijk veel lawaai, is het verantwoord om deze uit te schakelen?
[ Voor 16% gewijzigd door appies op 25-01-2006 18:23 ]