Toon posts:

Problemen Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriend van mij een voor de kerst een Linksys WRT54G V.5.0 router gekocht en geinstalleerd. Eerst werkte deze wel goed alleen was het wifi een beetje zwak, maar nu zijn er heel veel problemen met de router.
  • Router reboot om de zoveel seconden
  • Router is erg traag in webinterface
  • Wifi bereik is slecht
  • Internet valt weg (Verbinding blijft wel omhoog)
Ik dacht misschien ligt het aan dat ding en heb ik met een kapot versie te maken dus ben naar de winkel geweest en heb hem omgeruild. Nu ben ik bij router nr 4 en ze hebben allemaal dezelfde problemen. Nu konden we bij de winkel een ander merk mee krijgen omdat we er nu echt hopenloos van worden, echter moeten we de orginele doos hebben om hem voor een ander product in te ruilen.
Die vriend van mij heeft zijn doos al weggegooid en nu kan ik hem dus niet omruilen voor een ander product volgens de winkel. |:(

Ik ben daarom nog maar bezig geweest de linksys op gang te krijgen. Nu heb ik de nieuwste firmware erop gezet V1.0.0.6 er zijn nu wel een aantal problemen verholpen alleen niet alles.

Waar ik nu nog mee zit zijn:
  • Wifi bereik is slecht
  • Internet valt weg (Verbinding blijft wel omhoog)
Weet iemand misschien nog een oplossing hiervoor, het wifi is minder belangrijk dan dat het internet weg valt want dat is echt helemaal vervelend.

Het gaat hierbij om een:

Linksys WRT54G V5.0
ADSL Planet Internet
Eerste Speedtouch modem (ADSL)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

silverstorm

tearing me apart

Ben je extreem aan het download o.i.d. (te veel connecties). Daar zijn die beestjes nogal gevoelig voor. Zoja? lees even stukje uit de FAQ. Wat gaat er precies fout? Kan je de router/modem nog pingen? Kan je b.v. tweakers nog pingen? of 213.239.154.35?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Ik heb gisteren de wrt54g ingeruild voor een ander merk. Namelijk 1 van belkin. Ik had voor een groot deel dezelfde problemen zoals jou.

Ik moet wel zeggen, dat ik de linksys wel iets sneller vind, maar daar heb ik niks aan als mijn connectie wegvalt. op dit moment heb ik nog geen enkele keer de connectie verloren met de belkin. Hopelijk blijft dat ook zo.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jammer dat je de doos niet meer hebt.
Heb zelf ook een WRT54G in gebruik, echter een oudere versie. V2.2 namelijk.
Alle versies voor de V5 zijn stukken stabieler en gewoon beter. Ze hebben namelijk bezuinigd op de V5 met andere hard en software.
Misschien kan je vragen of ze nog een oudere hebben? Van V1 tot V4 kan het gaan. :)

Verwijderd

Ogenschijnlijke problemen met de Linksys WRT kunnen ook veroorzaakt worden door oude drivers voor Centrino laptops.

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:52:
Ben je extreem aan het download o.i.d. (te veel connecties). Daar zijn die beestjes nogal gevoelig voor. Zoja? lees even stukje uit de FAQ. Wat gaat er precies fout? Kan je de router/modem nog pingen? Kan je b.v. tweakers nog pingen? of 213.239.154.35?
Ja dat werkt allemaal gewoon alleen na zoveel tijd valt hij gewoon uit.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:59:
Ik heb gisteren de wrt54g ingeruild voor een ander merk. Namelijk 1 van belkin. Ik had voor een groot deel dezelfde problemen zoals jou.

Ik moet wel zeggen, dat ik de linksys wel iets sneller vind, maar daar heb ik niks aan als mijn connectie wegvalt. op dit moment heb ik nog geen enkele keer de connectie verloren met de belkin. Hopelijk blijft dat ook zo.
Dat wouden wij dus ook doen maar nu moet ik aan een doos komen om hem om te kunnen ruilen.
Zo snel vind ik de router voor mijn gevoel ook niet de max van de verbinding ligt normaal op 630/640 en dat haalt hij nu zelden.

Ik heb zelf ook een Belkin AP en ben der ook erg tevreden over :)
Metal schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:02:
Jammer dat je de doos niet meer hebt.
Heb zelf ook een WRT54G in gebruik, echter een oudere versie. V2.2 namelijk.
Alle versies voor de V5 zijn stukken stabieler en gewoon beter. Ze hebben namelijk bezuinigd op de V5 met andere hard en software.
Misschien kan je vragen of ze nog een oudere hebben? Van V1 tot V4 kan het gaan. :)
Ja das k*t dat die doos er niet meer is, ik begrijp die vriend van mij wel als het werkt dan heb je die doos niet meer nodig en dat begrepen ze in de winkel ook wel alleen wou hij hem niet omruilen voor een ander merk zonder doos, wel voor dezelfde maar dat schiet niet op :(

Ik had dat al nagekeken maar ze hebben alleen nog maar V5 liggen.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:04:
Ogenschijnlijke problemen met de Linksys WRT kunnen ook veroorzaakt worden door oude drivers voor Centrino laptops.
Nieuwste drives staat op had ik ook al na gekeken ook met verschillende laptops

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje.

Zijn er nog mensen die mij kunnen helpen? Want we beginnen echt hopenloos van dat ding te worden

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31
Even een opbeurend berichtje: je bent dus echt niet de enige.
Bij mij werkt alles perfect, op het wegvallen van het internet na.

Als ik online wat probeer te spelen (ET :) ), ligt de verbinding er na ongeveer 2 minuten uit.
Als ik wat probeer te streamen, bijvoorbeeld via pandora.com na 10 minuten.

Ik heb ook een WRT54G V5 met de v1.00.6 firmware erop (linksys-site) volgens mij is die beter dan de v1.00.1 die er standaard opstaat. Ook heb ik gemerkt dat mijn PCI kaart (WMP54G v4) met de windows driver 3.1.0.0 beter presteert dan met de laatste linksys driver (3.0.3.0)
Heb jij dat al geporbeerd? Gewoon via automatic update. Werd ie bij mij stabieler van.

Emule staat uit, dus kan niet aan de connecties liggen. Alles standaard, alleen WEP protectie ingeschakeld. Zit op internet via home en motorola surfboard.
Ik heb wel het geval dat het beter is als ik de pc net opgestart heb. Ik begin nu dus een beetje te twijfelen of het aan de router of mijn pc ligt..

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 22:01
Ik heb dezelfde router en zo een beetje het zelfde probleem, alleen is het hier een klein beetje raar.
We hebben hier 4 computers die verbinding hebben, via de router, met het internet. Regelmatig valt de verbinding gewoon helemaal weg.

Het rare is dat mijn laptop (apple) daar compleet geen problemen mee heeft, die gaat namelijk gewoon door.
De andere computers (2 oudere en een centrino) hebben alle drie andere netwerkadapters, maar vallen allemaal weg.
Ik heb het kanaal al veranderd naar 3 en 6, maar dat scheelde helemaal niks.

Het is ook apart, want dit probleem speelt nu ongeveer 2 weken, terwijl de 2 maanden daarvoor alles naar behoren werkte. Ik heb de firmware ook geupdate, met de beveiliging gespeeld. Ik word er helemaal knetter van.

Iemand al een oplossing voor dit probleem?

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 09:47

D467

[M]

Ikzelf heb dezelfde router, heb ook problemen dat hij telkens als ik bedraad werk dat hij weg valt, hij kan dus niet teveel connections aan. Moet ik elke keer 2 trappen af om het de stroom eraf te halen en er weer op zetten wil ik weer kunnen internetten, ik kom wel normaal de router in? (192.168.1.1) Reboot op afstand is helaas niet mogelijk?

Ook had ik vroeger vaak last dat het draadloze internet uitviel, dit heb ik nu verholpen door alle kanalen langs te gaan en de beste eruit te halen.

Ik blijf het raar vinden dat een router die 100MB aankan niet eens een stream + Emule van maximaal 3 MB aankan!

Bij aankoop is mij verteld dat Linksys ''het'' merk is?

Blijkbaar niet?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

D467 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:01:
Bij aankoop is mij verteld dat Linksys ''het'' merk is?
Blijkbaar niet?
De oude wrt54G's zijn prima (al waren die bij introductie niet al te goed).
Sinds de versie 5.0 is linksys overgestapt op een nieuwe software (vxworks ipv linux) daar hebben ze aardig wat moeite mee en dat maakt die dingen zo brak.
Mocht je nou een versie 5.0 5.1 of 6.0 hebben dan kan je er nog dd-wrt opzetten.
Heb je de versie 7.0 dan zou ik die maar mooi terugbrengen naar de winkel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:45
job schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:03:
[...]
De oude wrt54G's zijn prima (al waren die bij introductie niet al te goed).
Sinds de versie 5.0 is linksys overgestapt op een nieuwe software (vxworks ipv linux) daar hebben ze aardig wat moeite mee en dat maakt die dingen zo brak.
Mocht je nou een versie 5.0 5.1 of 6.0 hebben dan kan je er nog dd-wrt opzetten.
Heb je de versie 7.0 dan zou ik die maar mooi terugbrengen naar de winkel.
v5.0 5.1 of 6 is ook niet alles imho. Gewoon een oudere versie nemen of de GL-variant.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 22:01
Allemaal leuk en aardig natuurlijk. Zijn er nog echte oplossingen voor dan?

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb die versie 7 en die werkt gewoon perfect!!!

Niks geen problemen tot nu toe. Ik heb hem nu een week of drie; wellicht wat kort om er een goed oordeel over te geven, maar tot nu toe niks dan lof over dat ding.

Wireless is super! Ik heb nog verbinding tientallen meters verder!

En het wegvallen van de verbinding komt ook niet voor.

Dus om nou gelijk die hele versie de grond in te boren vind ik ook weer zo wat.

• job

job

DJSmiley schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:09:
v5.0 5.1 of 6 is ook niet alles imho.
Dat zeg ik niet. met de standaard firmware in elk geval niet. Maar met dd-wrt is er niets op aan te merken. Ja oke.. dat hij weinig geheugen heeft merk je wel met flink wat p2p gebruik en qos ingeschakeld... maar dd-wrt werkt tig keer beter dan de originele firmware.
Gewoon een oudere versie nemen of de GL-variant.
Oudere versies kan je niet meer kopen.. of je moet een tweede hands nemen.
Een GL geniet natuurlijk altijd de voorkeur.
Maar weinig winkels die hem te koop hebben helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 14-10-2006 21:18 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Dionysos schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:05:
En het wegvallen van de verbinding komt ook niet voor.
Ik merk op m'n werk dat er nog wel eens problemen zijn met een WRT54G en wegvallende verbindingen. Bij een aantal klanten was dit simpel op te lossen door een Linksys PCI of PCMCIA kaart te gebruiken in plaats van een ander merk of de on-board (centrino-based) WLAN adapter.
Wegvallende / laggende verbindingen (en die zijn erg lastig als je via een TS wilt werken :)) waren dan verleden tijd.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik maak gebruik van de on-board (centrino based) WLAN adapter en dat gaat eigenlijk prima.

Om even aan te geven dat het wel kán werken. Maar goed, elk netwerk verschilt natuurlijk van elkaar. Je moet ook een beetje geluk hebben met de compabiliteit, toch? :)

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 09:47

D467

[M]

job schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:03:
[...]
Ik heb een versie 5, hoe kan ik dd-wrt erop zetten? En wat zijn de risico's? Behoud ik nog de originele interface?

• job

job

D467 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:37:
Ik heb een versie 5, hoe kan ik dd-wrt erop zetten? En wat zijn de risico's? Behoud ik nog de originele interface?
Hier staat de uitleg hoe: http://www.bitsum.com/ope...e/ow.asp?WRT54G5%5FCFE#h7
Je moet wel even de nieuwste versie van dd-wrt downloaden: dd-wrt micro generic sp2

Een risico kan een bricked router zijn (maar ga er maar vanuit dat het goed gaat als je alle stappen exact opvolgd als beschreven). Nee, de originele interface behoudt je niet... maar waarom zou je die interface willen houden?

Het enige nadelen die ik zo snel kan bedeken zijn:
De eenvoudige methode om dd-wrt erop te zetten is dat je je mac adres verliest en ander krijgt..
Je je garantie verliest.

Als je met de linksys firmware geen problemen hebt moet je die gewoon houden.
De leukste opties van dd-wrt geven door het weinige geheugen van de Versie 5.0 5.1 en 6.0 toch problemen of kan je niet gebruiken. (maar als jij er problemen mee hebt kan je een poging wagen :) ).
Pagina: 1