Nieuwe Audigy, 2 & 4 drivers!

Pagina: 1
Acties:

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

This download contains an improved version of the drivers found on the Sound Blaster Audigy®, Audigy 2 series, and Audigy 4 series installation CDs. Microsoft® Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP Service Pack 2, or Windows 2000! Dated 24 Jan 06

This download supports the following audio devices only:

Creative Sound Blaster® Audigy including Platinum and Platinum eX series
Creative Sound Blaster Audigy 2 including Platinum, Platinum eX, and Value series
Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS including Platinum and Platinum Pro series
Creative Sound Blaster Audigy 4 Pro and Sound Blaster Audigy 4
This download also includes the following application:

Creative Audio Console
The application enables you to use the Sound Blaster Audigy, Audigy 2 series, and Audigy 4 series features and functions.

O.a. hier te halen:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1305

Post je ervaringenin dit Topic!
Bij mij gaan ze als een trein op me Audigy.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Zit hier een fatsoenlijke en stabiele ASIO-driver bij? Dan ga ik ze ook halen namelijk :)

Permanent wintericon!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ga m ook ns proberen, kzal binnenkort ervaringen delen alhoewel ik me afvraag in hoeverre je hier wat aan hebt als gebruik gemaakt wordt van een receiver en dus digitale aansluiting...?

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 12:30

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dan ga ik ze ook weer eens proberen!

ik heb een Audigy 4 Bulk gekocht paar mnd geleden, en hele tijd mee lopen kloten
want ik kreeg er geen normaal volume uit (slechts 3/10e van wat ie hoort te geven ofzo, en mn speakers stonden dan op max)

aan mn spekers ligt het niet, want met Realtek ac97 geluid werkt het wel

audigy kaart werkt wel in een andere PC ( goed volume)

kan het een combi met mn moederbord zijn?

gaeerst deze drivers proberen, bedankt voor de tip alvast :)

Met Vriendelijke Groet,

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ is er ook ergens een changelog?
meer als dit:
Vereisten:

* Windows XP Professional x64 Edition, Windows XP Service Pack 2 of Windows 2000
* De hierboven genoemde audioapparaten van Sound Blaster Audigy, Audigy 2 of Audigy 4

Opmerkingen:

* Tijdens deze download worden de stuurprogramma's voor uw bestaande audioapparaat verwijderd voordat de installatie wordt uitgevoerd.
* Alleen voor Audigy 2 en Audigy 4: Nadat u uw stuurprogramma hebt bijgewerkt, downloadt en installeert u Creative MediaSource™ DVD-Audio Player DVDA_PCApp_LB_2_00_75.exe.
* Creative MediaSource DVD-Audio Player is niet beschikbaar voor Windows XP Professional x64 Edition.
* Installeer dit stuurprogramma niet voor het Creative Sound Blaster Audigy LS- of Sound Blaster Audigy SE-audioapparaat.
kan ik niet vinden...

[ Voor 93% gewijzigd door LtMarx op 26-01-2006 10:01 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Erg netjes dat ze toch nog drivers hebben uitgebracht voor de Audigy 2 serie die een tijdje terug al end of life werd verklaard.

Nu nog wachten op een changelog :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik heb hem geinstalleerd en er zit een soort windows looking nieuw paneeltje bij. Maar bijna alle opties kon ik al regelen met de eax console...

Daarnaast crashte dat creative mediasource ding meteen de eerste keer dus dat was ook niet echt een succes. Als je dat ding opstart krijg je een bericht dat als je een DVD afspeelt waar zowel geluid als video vanaf komt (dus allemaal) het geluid vervormd zal klinken 8)7

Ik heb trouwens een Audigy 2 ZS

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22
Op mijn Audigy werken ze heerlijk.
Driver suport voor de eerste audigy range vond ik altijd bar slecht.
Was erg blij dat ze toch nog een keer een beter driver voor de Audigy (1)uitbrachten.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb al tijdje audigy 2 zs platinum icm originele meegeleverde driver. Werkt goed! Op 1 klein irritant dingetje na:

Als ik met asusdvd een dvd afspeel en ik draai (logitech g15) dan aan de volumeknop van me toetsenbord dan valt het geluid weg. De volume schuifknop op dat volumecontrol venster van creative staat dan onderaan. Schuif ik em weer omhoog, geen geluid van asusdvd. Herstart asusdvd--> wél weer geluid. Zelfde ook als ik ín asusdvd de volume aanpas, dus met de + en - op het asusdvd venster.
Dit gebeurt sinds ik de audigy 2 gebruik. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen? En nee, ik ga geen WMP10 gebruiken voor dvd's, asusdvd bevalt veel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 26-01-2006 19:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb mijn best gedaan om een changelog te vinden maar deze is helaas, zoals vaker bij creative, niet te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Drivers hier zonder probleem geinstaleerd.
Voorlopig niets spectaculair's te melden wat betreft veranderingen.
Geluid over headset lijkt iets gedetaileerder.
M.a.w. de richting lijkt iets beter te worden herkend.

Verwijderd

bartgrefke, gebruik windvd :P en vraagje, hoe is de ASIO-kant van deze drivers? Ik had met de oude drivers een asio latency van 330ms ofzo :S met kX project drivers die ik nu gebruik, is dat maar 10ms.. hoe is dat bij deze nieuwe drivers? Ik heb een audigy 2zs. Als deze drivers ook goeie asio hebben, is het wel een voordeel, want de support voor games is bij de standaard audigy drivers wat beter.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Ik heb sinds kort hoge piepjes en verwrongen geluid door het normale geluid bij Battlefield 2.

Er zit net een nieuwe Asus EN7800GT in mijn systeem, zou het kunnen dat deze zoveel stroom vraagt dat het geluid vervormt?

Of kan het aan deze nieuwe drivers liggen?

Ik heb net Windows XP opnieuw geïnstalleerd en zag niet waar ik de drivers kon deïnstalleren, dus ik heb de oudere drivers eroverheen geïnstalleerd maar de problemen bleven aan.

Moet ik echt weer Windows opnieuw installeren om de oude drivers weer te installeren?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20
Ik heb hetzelfde, na elke levelload even een hanger met een kraakje. Is zomaar uit het niets gekomen, echt vreemd. Helemaal niets veranderd aan mn systeem...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Ik heb Windows XP maar even opnieuw geïnstalleerd en de eerdere beta-drivers van Creative gebruikt.

Nu heb ik het probleem van het geluid niet meer, dus het is echt een software/drivermatig probleem.
Pagina: 1