Heb op een machine een aantal poorten dichtgezet dmv de filtering opties van TCP/IP. Zo heb ik 1723 VPN open gezet, en de connectie kan ook netjes gemaakt worden met die bak. Nu wil ik gaan VNCen over die VPN verbinding. Ik had verwacht dat ondanks dat de VNC poort (5900) poort dicht staat, dit wel opgebouwd kan worden dmv de VPN tunnel, maar helaas..
Weet iemand hoe ik dit wel aan de praat krijg, want ik wil VNC alleen toestaan op de VPN verbinding, ik ga dus geen poort 5900 openzetten voor heel de wereld.
Er zullen vast wel mooiere en duurdere methodes zijn hiervoor (ISA en proxy, firewall, etc), maar dit moet toch ook gewoon lukken over een VPN verbinding direct op die machine?
Weet iemand hoe ik dit wel aan de praat krijg, want ik wil VNC alleen toestaan op de VPN verbinding, ik ga dus geen poort 5900 openzetten voor heel de wereld.
Er zullen vast wel mooiere en duurdere methodes zijn hiervoor (ISA en proxy, firewall, etc), maar dit moet toch ook gewoon lukken over een VPN verbinding direct op die machine?