Vage connection problemen tussen IBM servers

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 15:37
Ik weet niet of iemand mij überhaupt kan helpen, maar na zo beetje alle hulp wegens te hebben bewandeld vraag ik het maar eens hier aangezien hier.

Het volgende is er aan de hand.

Ik heb twee IBM servers, een IBM e-server xSeries 335 en een IBM e-server xSeries 365. Deze twee servers draaien binnen 1 zelfte domein en alle twee hebben ze een Windows 2003 enterprise SP1 draaien. Met alle twee het zelfte ip reeks 0.0.0.9 en 0.0.0.10. ( voorbeeld ip adressen). De IBM e-server xSeries 365 funcioneerd als DNS server. En daarbij hangen er nog wat client pc’s die gebruiken maken van de webaplicatie van de ECM (Documentum).

Op de de IBM e-server xSeries 335 draait een Enterprice Content Management Systeem en op de een IBM e-server xSeries 365 draait de DB2 (IBM) database. Nu zijn er de laatste tijden veel problemen ontrent het netwerk. Deze twee servers staan gewoon met elkaar verbonden en los van de buiten wereld. Op bepaalde moment ligt de Enterprice Content Management (ECM) Systeem uitgelucht omdat de database verbinding verbroken is. Krijg dan ook de volgende meldingen in de event log van de IBM e-server xSeries 335 server.

The description for Event ID ( 3 ) in Source ( Documentum.5.2.5.225 SP2 Win32 ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: Docbase(pdir_opl), Config(pdir_opl), Pid(2524): ; [DM_SESSION_E_DB_CONNECTION_FAILURE]error: "Failure during DB2 database connection. Database error code: -30081. Please see the server error log for details."

The description for Event ID ( 3 ) in Source ( Documentum.5.2.5.225 SP2 Win32 ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: Docbase(pdir_fin), Config(pdir_fin), Pid(1856): ; [DM_EXCEPTION_E_SYS_FATAL_ACCESS]error: "A system exception (ACCESS_VIOLATION) occurred. Code address: (103d1c05). Attempt to write data at address 20."

The description for Event ID ( 3 ) in Source ( Documentum.5.2.5.225 SP2 Win32 ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: Docbase(pdir_fin), Config(pdir_fin), Pid(1856): ; [DM_SESSION_E_DB_CONNECTION_FAILURE]error: "Failure during DB2 database connection. Database error code: -1040. Please see the server error log for details."

Na het restarten van de twee servers zijn alle problemen tijdelijk verholpen zien de servers elkaar en kunnen de clients gewoon pingen. Maar na een willekeurige tijd dan valt de verbinding weer van zelf weg en kan er niet gepingt naar bij de servers.

Ik sta voor een raadsel en hoop dat jullie wat tips of ideen hebben.

Met vriendelijke groet,

Marwin.

Everything thats has a beginning has an end

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Staat je netwerkkaart goed geconfigureerd; properties van je netwerkkaart zelf, power management, "allow the computer to turn of this device to save power'..... :P

Verwijderd

Vampy schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:51:
[DM_SESSION_E_DB_CONNECTION_FAILURE]error: "Failure during DB2 database connection. Database error code: -30081. Please see the server error log for details."
Dat heb je natuurlijk al gedaan? :) Wat staan er voor interessante entries in? Zelfde verhaal voor die andere twee.
Na het restarten van de twee servers zijn alle problemen tijdelijk verholpen zien de servers elkaar en kunnen de clients gewoon pingen. Maar na een willekeurige tijd dan valt de verbinding weer van zelf weg en kan er niet gepingt naar bij de servers.
Dus de servers zelf draaien nog vrolijk? In dat geval: controleer even van te voren hoe je IP-configuratie staat, en zodra het weer fout gaat even vergelijken. Staat je DNS-adres goed ingesteld (ik neem aan dat je PDC je DNS server is)?

Wat gebeurt er als je maar één server overnieuw start? Kan je vanaf de servers zelf wel succesvol naar elkaar/clients pingen?

• Vampy719
Het is zo als er geen verbinding is tussen de twee servers en ik als eerst de IBM e-server xSeries 365 server restart waar de database (DB2) draait het probleem nog niet is opgelost. Maar op het moment dat ik de IBM e-server xSeries 335 server restart waar de de Enterprice Content Management Systeem op draait is het probleem wel opgelost. Ja het zijn hele vage omschrijvingen, maar het is ook een vaag probleem. Alles loopt eigenlijk gewoon goed en voor de rest zijn er helemaal geen meldingen.

Maar op een gegeven moment als de cliënts via een web-based applicatie op de content Management Systeem werken, valt op eens alles weg. Kan er niet meer ingelogd worden en de verbinding is gewoon weg gevallen. De cliënts kunnen dan niet meer pingen naar het ip-adres en de servers zien elkaar ook niet. De enige error die ik kan vinden is wat ik hier boven heb gepost dat komt uit de event log. Dat de verbinding niet aanwezig is? Zou dit hardware of een software probleem zijn. Ik kan het probleem ook helemaal niet centraliseren en waarom is het zo dat na een restart het soms een halve of één dag goed draait en op het andere moment drie keer hangt in een uur.

Ik ben echt het spoor bijster

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 19:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Je routers/switches al na gekeken. Een vollopende buffer misschien?
offtopic:
Is trouwens (denk ik) geen verklaring dat ie het doet als ie gereboot is

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Vampy719
DDemolition schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:31:
Je routers/switches al na gekeken. Een vollopende buffer misschien?
offtopic:
Is trouwens (denk ik) geen verklaring dat ie het doet als ie gereboot is
Zou een defecte router/switch het tijdelijk gaan doen bij een restart ?
en welke buffer bedoel je precies ?

• DDemolition

DDemolition

Vampy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:33:
[...]

Zou een defecte router/switch het tijdelijk gaan doen bij een restart ?
en welke buffer bedoel je precies ?
De buffer van je router(s)/switch(es). Verder lijkt het me niet voor de hand liggend, maar proberen is nooit weg..

• Vampy719
Nee daar ben ik het mee eens.

Maar ik zal het mee nemen. Ik zit toevallig even op de MS site betreft windows 2003.
En kom het volgende tegen -->

http://www.microsoft.com/...8e936173df&DisplayLang=en

Zou dit misschien iets zijn ?

PS. zijn er tools om alle updates/SP/ enz te downloaden en dan via externe HD op de server te krijgen. Aangezien de server in een afgeschermde omgeving hangt zonder een lijntje naar buiten.

• DDemolition

DDemolition

Zou ik zou eerlijk gezegd niet weten.
Hier draait WSUS, die alle servers en clients up-to-date houden. Dit is een 2e machine waar de servers en clients gaan kijken ipv. windowsupdate.microsoft.com.
Maar om je server te updaten voor jou geen oplossing. Misschien iets voor op langere termijn?

Die KB898060 is in ieder geval geen standaard patch. Heb even gekeken op een Windows2003 Enterprise SP1+alle patches.

Hij duidt wel een heel eindje jou foutmelding aan.

[ Voor 26% gewijzigd door DDemolition op 26-01-2006 10:31 ]

• Vampy719
Het is wel specifiek een windows 2003 patch. Maar wat bedoel jij met niet een standerd patch ? wordt deze patch niet standerd door gevoerd met een windows update.

[ Voor 5% gewijzigd door Vampy719 op 26-01-2006 10:36 ]

• DDemolition

DDemolition

Vampy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:35:
Het is wel specifiek een windows 2003 update. Maar wat bedoel jij met niet een standerd update ? wordt deze update niet standerd door gevoerd met een windows update.
Dat bedoel ik ja, hij staat bij mij niet in het lijstje, tenzij de update al in SP1 zit.
Nou wat ik er van begrijp is dat het niet in sp1 zit aangezien het volgende er staat:
Niet op gelet |:( .
Patchen zal niet veel kwaad kunnen lijkt me, mits je SP1 al draaiend hebt.

http://gathering.tweakers...ssages/1088862///kb898060
Dit kon ik wel op tweakers vinden, dit lijkt er ongeveer op.

[ Voor 36% gewijzigd door DDemolition op 26-01-2006 10:50 ]

• Vampy719
Nou wat ik er van begrijp is dat het niet in sp1 zit aangezien het volgende er staat:

System Requirements
Supported Operating Systems: Windows Server 2003 Service Pack 1

[ Voor 4% gewijzigd door Vampy719 op 26-01-2006 10:47 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Vampy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:47:

System Requirements
Supported Operating Systems: Windows Server 2003 Service Pack 1
Idd, ik zou die patch gewoon eens proberen. Het is tenslotte wel een beetje banaal hoe het op de MS site beschreven staat, maar in principe wel jouw probleem.

Trouwens, helpt het niet om ipv te rebooten die NICS even uit en in te schakelen op de servers?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Vampy719
DeMoN schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:03:
[...]

Idd, ik zou die patch gewoon eens proberen. Het is tenslotte wel een beetje banaal hoe het op de MS site beschreven staat, maar in principe wel jouw probleem.

Trouwens, helpt het niet om ipv te rebooten die NICS even uit en in te schakelen op de servers?
Ik ga inderdaad gewoon de patch door voeren. Nooit geschoten is altijd mis. En betreft die het uit/aan zetten van de NICS |:( zou je me even met die afkorting kunnen helpen O+

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Vampy schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:15:
[...]

Ik ga inderdaad gewoon de patch door voeren. Nooit geschoten is altijd mis. En betreft die het uit/aan zetten van de NICS |:( zou je me even met die afkorting kunnen helpen O+
Ohw, sorry :P
NIC is gewoon je netwerkkaart ;)

"Network Interface Card"

Dus gewoon die verbinding uitschakelen / inschakelen bij "Eigenschappen van je Netwerkomgeving" ("Mijn netwerklocaties") :) hier dus met dank aan images.google.com

[ Voor 23% gewijzigd door DeMoN op 26-01-2006 11:21 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Vampy719
DeMoN schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:19:
[...]

Ohw, sorry :P
NIC is gewoon je netwerkkaart ;)

"Network Interface Card"

Dus gewoon die verbinding uitschakelen / inschakelen bij "Eigenschappen van je Netwerkomgeving ("Mijn netwerklocaties")" :)
Duhhh 8)7 had het eigenlijk ook kunnen weten. Maar goed dan kan je het probleem wel centraliseren !

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Download de nieuwste UpdateXpress CD van de IBM site.

Dan even booten met die CD erin en zo wordt de firmware van je NIC geupdate.

Heb hetzelfde probleem ook gehad met een x336, na de nieuwste firmware was het opgelost.

Suc6

• Vampy719
Oke, dat klinkt posetief. Ik zal dit morgen gaan uitzoeken en dan zo snel mogelijk door voeren. Maar ik begrijp uit jou verhaal dat jij ongeveer het zelfte probleem heb gehad.

Bedankt voor zo ver en hou jullie op de hoogte.

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Hier nog ff de link naar die download:

http://www-306.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-53046

• Vampy719
Oke beter nieuws nu,

Blijkbaar heeft de update expres cd geholpen. Er waren heel wat verouderde drivers en firmware versie gevonden en vervangen en daar zaten ook de netwerkkaarten tussen. Het draait nu 4 dagen stabiel dus het ziet er naar uit dat het geholpen heeft. Bedankt voor de tips & tricks.

Nu heb ik alleen nog een andere vraag, ik weet niet of ik hier weer een nieuwe topic voor moet openen maar ik waag het er maar op:

Het gaat namelijk om die X335 IBM server. Daar zitten 4 tal USB 1.1 poorten, ik wil hier dus een externe USB schrijf op hangen aangezien ik een groot aantal data moet overgooien.

Alleen doet Windows hier heel raar mee. Het duurt uren voor dat die de USB drive herkent wordt als die überhaupt de schijf herkent. En het veilig verwijderen van de USB device in Windows 2003 gaat al helemaal niet. Het is zelfs zo erg dat Windows er op crasht. De USB drive blijf je gewoon zien in de device manager ondanks de drive al lang los gekoppeld is van de server.

Misschien hebben jullie ervaringen betreft USB randapparatuur en Windows 2003 met SP1.

Let me know.

• Vampy719
Mensen hebben geen idee ?

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
USB drive aan een WS koppelen en daar vandaan kopieren?

Edit:typo

[ Voor 12% gewijzigd door TheoQ op 01-02-2006 10:21 ]

• Vampy719
Oke Bedankt mensen,

Het probleem is inderdaad verholpen na het updaten van de systemen met behulp van de update xpress cd.

Case Closed.

Pagina: 1