Hoi,
Hoe is het mogelijk, dat als ik via een en hetzelfde formulier data invoer, dat allemaal perfect gaat en vervolgens bij het updaten het formulier (met exact dezelfde data) me verbaasd achterlaat met de volgende foutmelding:
"Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e57'
String or binary data would be truncated."
Ik weet wat die fout betekend, maar het punt is dat je hem helemaal niet zou moeten krijgen. Ik heb de query op het scherm geprint en in queryanalyser werkt hij gewoon goed. Ook ben ik er toch echt zeker van dat de veldlengtes van de doeltabel groot genoeg zijn. Immers, bij een Insert gaat het wel goed!
dit is de sqlstring
Dit is de structuur van de tabel:
Iemand een idee?
Hoe is het mogelijk, dat als ik via een en hetzelfde formulier data invoer, dat allemaal perfect gaat en vervolgens bij het updaten het formulier (met exact dezelfde data) me verbaasd achterlaat met de volgende foutmelding:
"Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e57'
String or binary data would be truncated."
Ik weet wat die fout betekend, maar het punt is dat je hem helemaal niet zou moeten krijgen. Ik heb de query op het scherm geprint en in queryanalyser werkt hij gewoon goed. Ook ben ik er toch echt zeker van dat de veldlengtes van de doeltabel groot genoeg zijn. Immers, bij een Insert gaat het wel goed!
dit is de sqlstring
SQL:
1
| UPDATE bisAgendapunt SET OnderwerpKort='a', Vergaderingcode='RVB_2005-12-06', Onderwerp='d', VergaderingID='[2990]', BeginTijdstip='10:00', Volgorde=1.00, custfield001='[0]', Divisie='[5]', ExtraDeelnemers='[4][10][17]', Besluit='dfsdfsdfsdfdsfdsd' ,useable=1 ,dateContentChanged='2006-01-25 15:39:04', UIDContentChanged =1 WHERE AgendapuntID=5252 |
Dit is de structuur van de tabel:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| CREATE TABLE [dbo].[bisAgendapunt] ( [AgendapuntID] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL , [VergaderingID] [nvarchar] (50) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [Vergaderingcode] [nvarchar] (20) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [DatumVergadering] [datetime] NULL , [HoofdAgendapunt] [int] NULL , [OnderwerpKort] [nvarchar] (512) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [Onderwerp] [nvarchar] (512) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [BeginTijdstip] [nvarchar] (16) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [Chronologisch] [bit] NULL , [SorterenOpDivisie] [bit] NULL , [Volgorde] [int] NULL , [Divisie] [nvarchar] (50) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [ExtraDeelnemers] [nvarchar] (512) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [Besluit] [text] COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [custfield001] [varchar] (512) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [useable] [bit] NULL , [tableID] [int] NULL , [counter] [int] NULL , [ActieOnderwerp] [nvarchar] (150) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [Actietekst] [text] COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [ActieDeelnemer] [nvarchar] (50) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [ActieDatumGereed] [datetime] NULL , [ActieGereed] [bit] NULL , [ActieToelichting] [text] COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [sort] [nvarchar] (50) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL , [dateContentCreated] [datetime] NULL , [dateContentChanged] [datetime] NULL , [UIDContentCreated] [int] NULL , [UIDContentChanged] [int] NULL ) ON [PRIMARY] TEXTIMAGE_ON [PRIMARY] |
Iemand een idee?
I am a rock, I am an Island, and a rock feels no pain and an Island never cries