Toon posts:

Beeldscherm geeft 'No signal input'

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een tijdje geleden was ik met een gewoon simpel programma bezig toen mijn beeld opeens acuut spontaan ineens bevroor. Reageerde helemaal nergens meer op. Ik had toen de computer uit gezet en weer aan gezet. Tot mijn schrik gaf ie helemaal geen beeld meer. Mijn beeldscherm gaf gewoon 'No signal input'.

Ik had toen een oude videokaart gepakt om te kijken of ie het daarmee wel deed. Helaas deed ie hetzelfde. Toen had ik de CMOS gereset en opnieuw geprobeerd (met de oude kaart). Toen deed ie het! Dus ik de originele kaart er weer in gestoken en toen bleef ie het -even- doen. Na een kwartier bevroor het beeld weer.

Vervolgens heb ik dezelfde handelingen verricht, maar nu blijft ie in alle gevallen geen beeld geven. 'No signal input' Dit heb ik met verschillende (3) beeldschermen geprobeerd, die in alle gevallen wel op andere systemen werken.

Waar kan dit nou aan liggen?

Ik heb een ASUS P4P800 moederbord en een Club3D 256MB Radeon X800 videokaart. Verder een Intel 3200Mhz processor (welke altijd boven de 65 graden zat, maar dat was al 1,5 jaar, dus zal wel normaal zijn denk ik).

Verwijderd

(Ehm.. zat je vga of dvi kabel wel goed vast achter in je videokaart.) Het kan zijn dat je vga-kaart beschadigd is, probeer die videokaart is anders in een andere computer te stoppen. Dan weet je in ieder geval of het iets met je videokaart te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de VGA kabel zat er goed in.
Ik heb de videokaart nu ook in een ander systeem geprobeerd. Daar deed ie het wel... Het ligt dus blijkbaar aan mijn moederbord denk ik... Wat kan dit zijn? Of hoe kun je zien of er iets is doorgebrand?

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Het kan ook zijn dat je VGA kabel niet helemaal goed ligt, bijvoorbeeld helemaal gehoekt, een beetje verleggen kan al heel veel helpen. Niks moederbord kapot dan zou de pc het ook niet meer doen (de fans gaan bv toch wel draaien?)

BF2 stats

Verwijderd

Topicstarter
Ja de fans draaien wel...
Maar als ik een ander systeem aansluit (met dezelfde vga kabel) doet het beeldscherm het wel. Dus het moet haast wel aan mij MoBo liggen denk ik??

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Mij is vandaag precies hetzelfde overkomen als Leins en ik heb een Asus P4C800 MoBo. Iemand al ideeen waar dit probleem zit?
[edit1]Beeldscherm werkt nog prima, laptop eraan gehangen en kreeg gewoon goed beeld. Terwijl als ik de pc aan mn laptop hang krijg ik een zwart beeld. Probleem zit dus duidelijk in mijn pc, iemand enig idee waar ik moet zoeken?
[edit2]Inmiddels ook al videokaart losgekoppeld en vervolgens pc opgestart, maar pc gaat niet piepen wat wel gebruikelijk is bij het ontbreken van een videokaart. Wijst dit erop dat het probleem in mijn moederbord zit? Is dit nog te repareren?
[edit3]Zou het zin hebben om mn CMOS te resetten?

Gebruik aub eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je binnen 24u wat nieuws toe te voegen hebt. Op de manier zit je onnodig het topic te schoppen en te posthoeren, ik heb die andere reacties dus ook verwijderd en hier in gestopt.

[ Voor 77% gewijzigd door Ultraman op 14-05-2007 19:28 ]

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ok, zou iemand aub even willen bevestigen dat mijn beeldscherm gewoon in orde is en dat de hardware in mijn pc zelf het begeven heeft. Dat het dus niet te fixen is en dat de hardware dus moet worden vervangen. Want dan ga ik zsm kijken naar vervangende hardware, anders koop ik het misschien voor niks. Alvast bedankt.

@ MOD: ik heb geen gebruik gemaakt van een edit, omdat dit echt een toevoeging is op mn vorige post(s) noch een nieuwe reactie binnen 24 uur.

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

'no signal' zou ook kunnen duiden op een te hoge resolutie/frequentie van het video signaal.
Geeft een andere (betere) monitor wel beeld? Dan kun je de settings omlaag zetten.
Starten in windows safe vga mode moet ook een lagere resolutie opleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door joho op 15-05-2007 13:18 ]

Pagina: 1