Toon posts:

Windows Server 2003 + VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Windows Server 2003 draaien met de volgende services:
- AD
- DHCP
- DNS
- RRAS
- VPN

Ik heb twee locaties die iedere dag prima kunnen inloggen op mijn domain m.b.v. VPN. De GPO wordt keurig uitgevoerd en ze kunnen razend snel de database muteren en klantgegevens opzoeken.

Het probleem komt pas om de hoek kijken wanneer ik een 3de locatie probeer toe te voegen. Ik heb de computer al voor geinstalleerd en ik probeer de pc m.b.v VPN aan te melden bij het domain. Dit lukt al niet, want het systeem kan geen verbinding maken met de server. De melding is ook dat het systeem de server (Op IP niveau) niet kan vinden. Dit is toch wel erg vreemd, want ik heb dezelfde instellingen gebruikt als bij de andere computers die wel kunnen inloggen.

Wanneer ik de derde locatie probeer aan te melden valt mijn internet verbinding ook helemaal weg, waardoor de andere locaties ook niet meer kunnen werken.

Per locatie is er 1 computer verbonden met het netwerk.

Ik heb al gekeken in mijn MS boeken, maar helaas staat daar niets in wat dit probleem kan oplossen. Ik heb mijn router een firmware update gegeven, maar dat mocht niet baten. Ik heb nog een oude speedtouch ADSL modem.. kan het probleem daar liggen? Maar waarom kunnen de andere twee dan wel inloggen?

Of kan het aan mijn i-net verbinding liggen die een te langzame upload heeft? Ik heb namelijk een 3024/875 (iets in de trand) verbinding.

Ik hoor graag van jullie.