Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik dacht dat Kofi Anan met dit idee aan kwam, als een soort oplossing voor de onderontwikkeling van de 3e wereld. Het is als idee gepresenteerd en zolang in die fase blijft dan hoor je er waarschijnlijk voorlopig niks over
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Zover ik weet worden een aantal gedoneerd aan de 3e wereld. Er zijn zelfs bedrijven die bereid zijn de laptops te gaan produceren. Dit stond dacht ik in de CT (magazine) maar zover ik weet zijn deze laptops niet bedoelt voor commercieel te verkopen in bv west Europa. Maar wie weet, misschien dat dergelijke laptops in te toekomst te koop zijn voor 150-200 euro.Mento schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:47:
Een tijd geleden werd er met veel bombarie de $100 Notebook bekent gemaakt voor de derde wereld kinderen.
De fabrikanten die hielpen maakten hardware tegen soms zelfs onder de kostprijs. De notebook verbruikt zo weinig stroom dat je hem met een zwendel kan opladen.
Nu hoor en zie je niks meer van de notebook wat erg jammer is omdat het idee goed was.
Hier een filmpje
Weet iemand hoe het nu verder gaat met de $100 Notebook?
[ Voor 3% gewijzigd door Sharkys op 25-01-2006 15:05 ]
| Nicholas Negroponte has stepped down as chairman of the Massachusetts Institute of Technology's Media Lab to pursue his $100 computer initiative, and entrepreneur Frank Moss has been named the lab's new director, the university said Wednesday. |
| Nicholas Negroponte Negroponte left the Media Lab, which he co-founded in 1985, to devote his time to a nonprofit called One Laptop Per Child that is working to develop the low-cost laptops. |
| In September, Negroponte detailed the specifications for a $100 windup-powered laptop, meant to improve the education of children in developing countries. That plan has gained the endorsement of the United Nations. |
| Lab director Walter Bender is also taking a two-year leave of absence from MIT to serve as president for software and content development at One Laptop Per Child. |
| Moss, who will replace Bender, founded Tivoli Systems and Bowstreet, two software companies that were acquired by IBM. He also worked for a few years at Boston-area biotechnology companies. |
| The leadership changes were effective Feb. 1, the university said. |
| Frank Moss MIT President Susan Hockfield said that Moss' experience in different fields meshes well with the mission of the Media Lab. |
| His "interests in the computer and life sciences and in technological enhancement of human capability align beautifully with the lab's vision, and with MIT's distinctive cross-disciplinary collaborations, which embrace not only science and engineering but also humanities and the arts," Hockfield said in a statement. |
| The Media Lab is involved in a wide range of research areas and technology applications, from wearable computers to mesh networks. |
Nederlands:
| Nicholas Negroponte heeft onderaan als voorzitter van het Instituut van Massachusetts van het Laboratorium van de Media van de Technologie gestapt om zijn $100 computerinitiatief na te streven, en de ondernemer Frank Moss is genoemd de nieuwe directeur van het laboratorium, de universitaire bovengenoemde Woensdag. Nicholas Negroponte Negroponte verliet het Laboratorium van Media, dat hij mede-opgericht in 1985, om zijn tijd aan zonder winstbejag te wijden genoemd Één Laptop per Kind dat werkt om goedkope laptops te ontwikkelen. In September, detailleerde Negroponte de specificaties voor $100 windup-aangedreven laptop, die moet om het onderwijs van kinderen in ontwikkelingslanden verbeteren. Dat plan heeft de goedkeuring van de Verenigde Naties bereikt. Het laboratorium directeur Walter Bender neemt ook een verlof van twee jaar van MIT om als voorzitter voor software en inhoudsontwikkeling bij Één Laptop per Kind te dienen. Het mos, dat Buigmachine zal vervangen, richtte Systemen Tivoli en Bowstreet, twee softwarebedrijven op die door IBM werden verworven. Hij werkte ook een paar jaar bij Boston-Gebied biotechnologiebedrijven. De leidingsveranderingen waren efficiënte 1 Februari, de bovengenoemde universiteit. Frank Moss MIT President Susan Hockfield zei dat de ervaring van Mossen in verschillende gebieden goed met de opdracht van het Laboratorium van Media inschakelt. Zijn "belangen in de computer en het levenswetenschappen en in technologische verhoging van menselijk vermogen richten zich prachtig op de visie van het laboratorium, en op de distinctieve dwars-disciplinaire samenwerking van MIT, die niet alleen wetenschap en techniek maar ook menswetenschappen en de kunsten omhelzen," Hockfield bovengenoemd in een verklaring. Het Laboratorium van Media is betrokken bij een brede waaier van onderzoekgebieden en technologietoepassingen, van wearable computers om netwerken in te schakelen. |
Bruha, dat noem jij nederlands??? Zuid Afrikaans, daar lijkt het nog niet eens op.Mento schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:05:
Er is weer nieuws over de laptop:
Nederlands:
Nicholas Negroponte heeft onderaan als voorzitter van het Instituut van Massachusetts van het Laboratorium van de Media van de Technologie gestapt om zijn $100 computerinitiatief na te streven, en de ondernemer Frank Moss is genoemd de nieuwe directeur van het laboratorium, de universitaire bovengenoemde Woensdag. Nicholas Negroponte Negroponte verliet het Laboratorium van Media, dat hij mede-opgericht in 1985, om zijn tijd aan zonder winstbejag te wijden genoemd Één Laptop per Kind dat werkt om goedkope laptops te ontwikkelen. In September, detailleerde Negroponte de specificaties voor $100 windup-aangedreven laptop, die moet om het onderwijs van kinderen in ontwikkelingslanden verbeteren. Dat plan heeft de goedkeuring van de Verenigde Naties bereikt. Het laboratorium directeur Walter Bender neemt ook een verlof van twee jaar van MIT om als voorzitter voor software en inhoudsontwikkeling bij Één Laptop per Kind te dienen. Het mos, dat Buigmachine zal vervangen, richtte Systemen Tivoli en Bowstreet, twee softwarebedrijven op die door IBM werden verworven. Hij werkte ook een paar jaar bij Boston-Gebied biotechnologiebedrijven. De leidingsveranderingen waren efficiënte 1 Februari, de bovengenoemde universiteit. Frank Moss MIT President Susan Hockfield zei dat de ervaring van Mossen in verschillende gebieden goed met de opdracht van het Laboratorium van Media inschakelt. Zijn "belangen in de computer en het levenswetenschappen en in technologische verhoging van menselijk vermogen richten zich prachtig op de visie van het laboratorium, en op de distinctieve dwars-disciplinaire samenwerking van MIT, die niet alleen wetenschap en techniek maar ook menswetenschappen en de kunsten omhelzen," Hockfield bovengenoemd in een verklaring. Het Laboratorium van Media is betrokken bij een brede waaier van onderzoekgebieden en technologietoepassingen, van wearable computers om netwerken in te schakelen.
@TS:
Check de www.tweakers.net nieuwsberichten eens, volgens mij was het gepresenteerd, en nog niet in productie. Dat gaat allemaal niet zo snel volgens mij.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
check ook mijn reactie met daarin een quote (waar ik niet kan herinneren waar ik hem vandaan heb: klik
[ Voor 61% gewijzigd door Outerspace op 16-02-2006 11:18 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dat het bericht al op tweakers.net was geweest wist ik niet