Toon posts:

[XP] Vastlopers onder spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd loopt mijn pc elke keer vast als ik een spel aan het spelen ben. Als ik gewoon in windows bezig ben kan ik doen en laten wat ik wil maar hij loopt niet vast. Ik had eerst een conflict omdat de irq's van tv kaart en videokaart gelijk waren maar dat is inmiddels opgelost. Ik heb alle nieuwe drivers incl bios flash (alleen videokaart niet want als ik daarvan nieuwe drivers installeer blijft me beeldscherm knipperen bij opstarten van de pc). Dus kan het ook liggen aan welke drivers ik gebruik van nvidia? Zoja iemand een idee welke drivers ik moet pakken?

Ik heb een:

Amd Sempron 2600+
768MB ram van dane elec (1x 512 en 1x 256) alleen ligt het hier niet aan volgens memtest86
Geforce FX 5500 256MB
HD van 160GB en 1 van 200GB
En een voeding van 350Watt

Aan de temperatuur van de cpu ligt het in ieder geval niet want die komt niet boven de 52 volgens speedfan en het display op de kast. Wie o wie helpt me hieruit?

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

WAT voor voeding? (merk)

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster geloof ik. Kan nu niet goed zien want dan zou ik kast uit bureau moeten mollen en kast open maken.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Wat zijn de voltages van je voeding? (kun je zien in BIOS, of met bijvoorbeeld Speedfan)
Welke drivers gebruik je nu? Het installeren van de nieuwste drivers voor je videokaart lukt dus niet, kun je iets duidelijker omschrijven op welk punt dat precies mis gaat? Is dat na het verwijderen van de oude drivers, of na het installeren van de nieuwe, of tijdens de installatie?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels al wel gelukt de nieuwe videodriver te installeren. En ik zal hier even al voltages neerzetten.

Vcore1: 1,65V
Vcore2: 2,54V
+3,3V: 3,17V
+5V: 3,55V
+12V: 12,22V
-12V: -7,92V
-5V: -0,38V
+5V: 4,76V

Ik heb letterlijk alle voltages overgenomen uit speedfan.
En de temperaturen uit speedfan zal ik hier ook even zetten. Dat is dus wel gewoon onder windows dan he.

Temp1: 40 graden
Temp2: 31 graden
Temp3: 46 graden
HD0: 38 graden
HD1: 44 graden

Hoop dat je aan beide gegevens wat hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nieuw probleem dat andere is nu vrijwel opgelost maar nu krijg ik een Driver irql not less or equal melding. En al mijn drivers zijn net geupdate naar nieuwste en zijn allemaal digitaal ondertekend door microsoft. Ik snap er niks meer van nu
Pagina: 1