Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17 " tft modden maar ....

Pagina: 1
Acties:

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Topicstarter
Ik heb een acer 17 " tft schermpje met een kapot backlight

Ik heb hem ooit een gekocht voor een paar tientjes en was na een week al stuk .
nu had ik hem weer eens in mijn handen en heb hem helemaal uit elkaar gehaald
de tft panel zelf is goed alleen het backlight niet .

iemand een idee hoe ik een geimproviceerde backlight kan maken en dat ik hem alsnog als scherm kan gebruiken .

ik liep ook met het idee te spelen om er een sidewindow voor in mijn toekomstige houten case te gebruiken .

Heb iemand van jullie nog een leuk idee waarvoor ik hem zou kunnen gebruiken .

Als ik hem in het licht hou kan ik gewoon nog beeld zien

Netwerk Engineer

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Siekman schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:46:
Ik heb een acer 17 " tft schermpje met een kapot backlight

Ik heb hem ooit een gekocht voor een paar tientjes en was na een week al stuk .
nu had ik hem weer eens in mijn handen en heb hem helemaal uit elkaar gehaald
de tft panel zelf is goed alleen het backlight niet .

iemand een idee hoe ik een geimproviceerde backlight kan maken en dat ik hem alsnog als scherm kan gebruiken .

ik liep ook met het idee te spelen om er een sidewindow voor in mijn toekomstige houten case te gebruiken .

Heb iemand van jullie nog een leuk idee waarvoor ik hem zou kunnen gebruiken .

Als ik hem in het licht hou kan ik gewoon nog beeld zien
Wellicht een leuke voor de old-fashioned overhead-beamer? Dat zou ik ermee proberen in elk geval. Leuk knutselprojectje.

Het is wel van belang om er een enigszins egaal wit licht achter te krijgen, wat inhoudt dat er toch een behuizing van betekenis omheen gaat komen.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Verwijderd

Maak er een DIY-Beamer van !

En anders kan je hem aan mij verkopen ;)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:33

Nakebod

Nope.

ccfl uit een scanner slopen kan werken, risico is wel dat je minder licht hebt dan de orginele had. Of misschien juist teveel.
Maar verloren is het scherm niet gelukkig :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DutchITMaster

DutchITMaster

Topicstarter
Nee zo'n beamer hebben er al zoveel

zat te denken om er een side panel van te maken in een toekomstige case , maar dan zit je idd met het licht probleem . maar ik heb nog wel ergens van die lampjes die in een scanner zitten er zitten soortgelijke in een tft scherm maar die andere uit de scanner draaien wel op 12 volt das dan wel makkelijk maar op hoeveel volt zouden de orginele buisjes draaien ?

Maar jammer genoeg zijn die cffl tjes uit een scanner niet zo groot

[ Voor 9% gewijzigd door DutchITMaster op 25-01-2006 13:55 ]

Netwerk Engineer

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
als je zorgt dat er genoeg wit licht is in je case zou je idd ni je sidewindow kunnen plaatsen..
als je bijv alleen blauw licht je case stopt dan kan het scherm geen rood weergeven.. alleen blauw tinten toch?

ik zou hem ombouwen tot een beamer.. dan is het scherm functioneel benut ipv alleen voor de sier ;)

of je plakt hem tegen je raam aan, kunnen je buren meekijken wat voor n geweldige gamer je bent :)

Verwijderd

Siekman schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:54:
Nee zo'n beamer hebben er al zoveel

zat te denken om er een side panel van te maken in een toekomstige case , maar dan zit je idd met het licht probleem . maar ik heb nog wel ergens van die lampjes die in een scanner zitten er zitten soortgelijke in een tft scherm maar die andere uit de scanner draaien wel op 12 volt das dan wel makkelijk maar op hoeveel volt zouden de orginele buisjes draaien ?

Maar jammer genoeg zijn die cffl tjes uit een scanner niet zo groot
Ik zag een tijdje terug iemand met hetzelfde probleem, en die had gewoon witte ccfl's gebruikt, en het werkte ook nog goed ;) ( was volgens mij hier op got )

• DutchITMaster

DutchITMaster

Topicstarter
b.art schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:59:

of je plakt hem tegen je raam aan, kunnen je buren meekijken wat voor n geweldige gamer je bent :)
Dan zullen ze zich kapot lachen want zo'n gamer ben ik niet . :P

Netwerk Engineer

• DutchITMaster

DutchITMaster

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:01:
[...]

Ik zag een tijdje terug iemand met hetzelfde probleem, en die had gewoon witte ccfl's gebruikt, en het werkte ook nog goed ;) ( was volgens mij hier op got )
Link ?? ben net nog aan het zoeken geweest

Netwerk Engineer

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik zou er witte ccfl's in stoppen, dan werkt je scherm weer als voorheen.

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
Wat is kapot aan het scherm CCFL of inverter? Als het de inverter is kan je die gewoon vervangen door een simpele inverter van een tientje dit ook bij zo'n comleet setje zit (moet je wel twaalf volt weten te fixen in je TFT), kun je alleen de helderheid niet meer veranderen. Anders als de CCFL gebroken is dan kun je een witte halen bij lokale elektro boer (zoals R3CoN aangaf) kabeltjes omprutsen en you're i buisness.

Discoveries are made by not following instructions.

• DutchITMaster

DutchITMaster

Topicstarter
Peter_B schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:35:
Wat is kapot aan het scherm CCFL of inverter? Als het de inverter is kan je die gewoon vervangen door een simpele inverter van een tientje dit ook bij zo'n comleet setje zit (moet je wel twaalf volt weten te fixen in je TFT), kun je alleen de helderheid niet meer veranderen. Anders als de CCFL gebroken is dan kun je een witte halen bij lokale elektro boer (zoals R3CoN aangaf) kabeltjes omprutsen en you're i buisness.
dat durf ik niet te zeggen , ik zal eens kijken als ik er 12 volt op zet
misschien doet ie het dan weer

Netwerk Engineer

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
12v op de ccfl zelf?

Dat gaat 1000% zeker niet werken, ccfl's werken over het algemeen op ~700v hoogfrequente wisselspanning....

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SA007 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:36:
12v op de ccfl zelf?

Dat gaat 1000% zeker niet werken, ccfl's werken over het algemeen op ~700v hoogfrequente wisselspanning....
Ze zullen bedoelen... 12 Volt @ de inverter van de CCFL's :)

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
b.art schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:59:
Totdat je ermee gaat surfen weten je buren ook gelijk weer wat voor sites jij zit te bekijken(En dan bedoel ik niet GoT) :P

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Een oud IBM 15" schermpje heb ik hier het zelfde probleem mee gehad. Ik heb de lampjes inlcusief invertors vervangen voor 30cm ccfls. Helaas zijn ze net iets te kort en zijn de hoeken in het scherm nu een klein beetje donkerder. Verder werk alles nu weer prima

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

DIY Beamer gaat niet werken, daar is het scherm te groot voor.
Voor een DIY Beamer volges mij max. een 15" scherm, anders krijg je afgeknipte hoekjes.

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Is dat erg? Je hoeft het scherm niet te vullen....

U vraagt, wij antwoorden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
inderdaad. Met goede drivers kan je wel instellen hoe groot het beeld is dat hij weergeeft lijkt me
Pagina: 1