Toon posts:

[iPod mini] batterij verdacht snel leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Hier liep een soortgelijk topic over, maar bij mij ligt het toch even anders...

Als ik mijn iPod mini 1G (4 GB) oplaad en hem daarna een uurtje gebruik, is de accu daarna nog bijna vol. Als ik hem een nachtje wegleg en de volgende dag gebruik, is de batterij nog steeds even vol. Echter, na een halfuurtje valt de iPod opeens uit en zegt: "De batterij is leeg, sluit de iPod aan op een stroombron." Terwijl het batterij icoontje nog lang niet leeg was (meer dan halfvol).

Als ik daarna een "koude opstart" doe via de centrale knop, geeft de batterij indicator aan dat de accu leeg is.

Maar als ik de iPod oplaad en hem meteen daarna gebruik, gaat hij meer dan 10 uur mee.

Hoe kan dit? Ik heb altijd netjes eerst ontladen, daarna pas opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:43:

Ik weet de oplossing niet, maar ik weet wel dat volledig ontladen en daarna pas opladen slecht is voor Li-ion batterijen. Dit moest je doen bij Ni-MH batterijen doen, niet bij Li-ion. Apple raad ook aan (volgens mij) om em af en toe te bij te laden. Maar goed, ik denk niet dat dat de oplossing is. Tis maar een tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door oli4100 op 25-01-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging eigenlijk nooit door tot hij helemaal leeg was, maar ik zal hem af en toe eens halverwege bijladen.

Zie nu ook dat er een nieuw iPod updater is, dus die moet ik vanavond ff installeren, zit nu op school...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er ook advies staat voor het gebruik van je batterij. Maar voor een Powerbook van Apple staat op de site handige tips om je batterij een optimale lange levensduur te geven. Ook als je hem een tijdje niet gebruikt. Misschien moet je dan even op de applesite gaan zoeken. Wellicht staat daar het antwoord op jouwn vraag ook wel tussen.

http://www.apple.nl

edit:

Hier een pagina waarover alles over de iPod Mini batterij staat. Hoop dat je er wat aan hebt.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61475

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:43:
* Hier liep een soortgelijk topic over, maar bij mij ligt het toch even anders...

Als ik mijn iPod mini 1G (4 GB) oplaad en hem daarna een uurtje gebruik, is de accu daarna nog bijna vol. Als ik hem een nachtje wegleg en de volgende dag gebruik, is de batterij nog steeds even vol. Echter, na een halfuurtje valt de iPod opeens uit en zegt: "De batterij is leeg, sluit de iPod aan op een stroombron." Terwijl het batterij icoontje nog lang niet leeg was (meer dan halfvol).

Als ik daarna een "koude opstart" doe via de centrale knop, geeft de batterij indicator aan dat de accu leeg is.

Maar als ik de iPod oplaad en hem meteen daarna gebruik, gaat hij meer dan 10 uur mee.

Ik heb ongeveer precies hetzelfde probleem sinds 2 weken! Ik wilde er ook net een topic over openen :P

Zelfde symptomen als waar jij het over hebt, ik heb ook een 1e generatie Mini van 4 GB (zilver). Nu ongeveer anderhalf jaar oud (augustus '04 gekocht).

En inderdaad, na een half uur gebruik/standby valt ie uit, en moet ik hem via de reset ontwaken. En dan geeft ie aan dat de batterij op is, terwijl ik hem dus maar een half uur gebruikt heb met een volle accu.

Ik begin zelf het idee te krijgen dat het misschien aan het koude weer ligt, misschien een raar idee, maar ik heb hem meestal in de buiten-binnenzak van mijn jas zitten als ik er mee fiets, en dan wordt ie nogal koud heb ik het idee.

Maar als andere mensen een oplossing hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien kan de Mini niet goed meer met de batterij "omgaan" oid. Daardoor ziet de speler de batterij als leeg, terwijl dit niet zo is. Heb je nog garantie op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 14:47
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen dan met de 5G. Als ik mijn iPod heb opgeladen en ik bekijk een clip van +-3.5 minuten, dan is het batterijtje helemaal rood :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 11:28
dat ding kan erg slecht tegen kou...k had m 2 weken geleden in frankrijk bij me. Als ik m op de piste aan wilde doen en hij zat in mn jaszak (vrij koud) deed ie t echt nie. Liet ik m warm worden, deed ie t opeens weer. Maar over t algemeen heb ik t dr ook last van..leg m 1 of 2 dagen uit neer met t schuifje op locked, dan issie leeg als je m weer wilt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rein_stein schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:26:
dat ding kan erg slecht tegen kou...k had m 2 weken geleden in frankrijk bij me. Als ik m op de piste aan wilde doen en hij zat in mn jaszak (vrij koud) deed ie t echt nie. Liet ik m warm worden, deed ie t opeens weer. Maar over t algemeen heb ik t dr ook last van..leg m 1 of 2 dagen uit neer met t schuifje op locked, dan issie leeg als je m weer wilt pakken.
Het laatste dat je zegt: ik heb al eens gedacht dat het zou helpen om hem niet te locken als je hem weglegt in de kast ofzo. Omdat hij in een soort stand-by blijft staan zou hij veel stroom kunnen gebruiken, als je hem van de blokkering afhaalt gaat hij namelijk meteen aan. Maar dat is het ook niet... want als hij niet gelocked is loopt hij ook leeg.

Trouwens: ik heb nog garantie (vorig jaar maart gekocht) dus ik ga morgen ff terug naar de winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik begin steeds meer te denken dat het aan de kou ligt... ik heb hem nu een dagje in m'n kamer op een warme plek staan, en nu reageert ie wel beter.

Over dat locken: je kan hem volgens Apple beter wel op Hold zetten om de batterij te sparen. De Mini gaat alleen wel na iets van 24 uur standby en zonder stroom naar de 'deep sleep', en als je hem daaruit ontwaakt (te herkennen aan het Appletje bij het opstarten) geeft ie inderdaad aan dat de batterij nogal leeg is. Maar meestal stijgt dat niveau dan vanzelf weer naar het oude niveau. Bestaan al een aantal topics over: [search=ipod deep sleep]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apple geeft zelf aan dat de iPod batterij bij 22o C het langste meegaat. Maar hij zou het gewoon moeten doen van 0 tot 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 11:28
mijne is trouwens ook van aug. 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 13:44
Ik heb hetzelfde probleem. Zelfs met een nieuwe accu (15 euro) krijg ik hem niet meer manieren bijgebracht. Is na 2 jaar de koek op? Iemand een idee hoe je de mini weer aan de leg krijgt?

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dit is wel een oud topic, maar helaas heb ik dit probleem ook sinds een maand (ongeveer). Hoewel mijn ipod 2,5 jaar oud is vind ik het toch zonde om een nieuwe te kopen omdat hij er verder nog goed werkt en niet beshadigd is.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Laatst online: 24-08 19:45
Kun je geen master reset doen of zoiets van die iPod's? Ik weet dat het kan met de *Book's (dat reset dan het chipje die je batterij verzorgt). Anders eens zien welke batterij je hebt (evt. eruithalen en benchtesten om te zien of het de batterij is of niet) en eventueel een nieuwe batterij erin steken?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
Masterreset heeft bij mij het probleem niet opgelost. Het oplaad icoon was voor en na de reset op het display zichtbaar. Met een nieuwe accu doet hij het een half uur, maar na 2 uur is de accu leeg en kan het feest opnieuw beginnen. Ik zit er zwaar over te denken om maar een (auto) acculader aan de schaffen zodat hij het in de auto altijd doet. Ik gebruik hem alleen maar voor in de auto. Mede om bij last.fm de nummers bij de houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

De batterij van je iPod is gewoon aan vervanging toe. Kost je 15~20 euro, en je kunt er weer 2,5 tot 3 jaar tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
Ik heb er een nieuwe ingezet. Helaas heeft mijn Ipod nu kuren die er volgens mij op wijzen dat de nieuwe accu helemaal niet laadt. Heeft iemand een goed adressje (of Ebay boer) voor nieuwe accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan losse batterijen kopen bij je lokale Apple Premium Reseller (althans in Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
Heeft iemand ervaring met een "boer" die goede accu's verkoopt? Ben niet van plan om een dure originele te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
Ik heb een dezer dagen een nieuwe power paket in de Ipod mini gestopt. Helaas wil ook deze krachtbron dat ik hem continue aan de 220V hang. De Ipod krijgt op een of andere manier een signaal dat de batterij op/leeg/kapot is. Of hij laadt zowel via USB als ook via 220V maar deels op.
Tijd om hem voor eens en voor altijd weg te gooien. Dat wil Apple zelf want bij de portable gatgets kun je zelf geen batterijen vervangen.

Pagina: 1