Toon posts:

Fan connectors steeds kapot???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel vreemd (denk ik) probleem. Ik heb 3 fan connectors op mijn moederbord zitten: processor fan, system fan en power fan. Toen ik mijn computer in elkaar zette heb ik de fan (coor de cpu) op processor fan aangesloten. De fan stopte er echter na een paar maanden mee en het bleek dat als ik de fan op de system fan connector aansloot hij het wel weer deed. Maar nu is die connector (na weer een paar maanden) er ook mee opgehouden. Ik zit nu dus op de power fan connector, maar dit is dus wel de laatst overgebleven connector en als die dus ook kapot gaat kan ik een nieuw moederbord gaan kopen :( Weet iemand wat dit veroorzaakt? (moederbord: K7-pro MS-6195 ATX IR3)

Arthur

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 02:38

lekkerliegen

Think about it

Mmm, dit is misschien wel de *schop* van het jaar ;), maar het hierboven beschrevene is precies ook op mij van toepassing, zij het dat ik sinds vandaag door alle drie de fan-aansluitingen op hetzelfde soort moederbord heen ben :'(. Door de jaren heen hield elke aansluiting er na een aantal maanden mee op. Ik koel m'n proc nu even met een kamerventilator om dit te kunnen typen, maar ik vroeg me af of dit verder nog bij mensen is voorgekomen, en wat ze eraan hebben kunnen doen. Dit lijkt me iig niet normaal en ook zeer toevallig dat het bij meer mensen voorkomt.

Ik ga maar eens op zoek naar een manier om die processor fans extern te voeden op een stabiele manier. Als mensen hiervoor nog suggesties hebben??

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat toevallig... Dit probleem is ook zo met een bordje wat ik van mijn oom gekregen heb omdat hij er nogal veel last van onstabiliteit mee had (wat wil je, zonder draaiende cpu fan...)
Wat ik overigens zelf op het moment gedaan heb is gewoon de gele en zwarte draad van mij cpukoeler mobo aansluiting losgehaald, en deze klemmen prima in een normale molex, dus ik heb hem tussen de +5 en +12 geklemd om zo de fan erop op 7V te hebben draaien, gaat prima, en stil (microatx tbv divxbak in de slaapkmer)

[ Voor 47% gewijzigd door Kippenijzer op 15-12-2002 21:30 ]

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Eh je kan zo'n kabeltje krijgen die je tussen het aansluitpunt van je HDD/CD-Drive en de voedingskabel drukt waar dan zo'n fanconnector aan zit...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 02:38

lekkerliegen

Think about it

Sorry, ik was iets te snel met posten en schoppen.. Blijkbaar trekken die connectors op het mobo de behoefte van de fans niet zo lekker. Ik ga die cooler dan maar rechtstreeks aansluiten, iig bedankt voor de snelle reacties

slotje :P

Explore everything - Maak je er niet zo druk om