Toon posts:

SSH Tunnel over niet standaard poort achter proxy school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een ClarkConnect Linux Gateway draaien.
Hierop draait sshd. Aangezien ik als ISP Telenet (België) heb, dewelke alle poorten onder de 1024 blokkeert, draai ik mijn sshd op poort 9050.

Ik heb sshd opstaan omdat ik remote o.a. op mijn webconfig & webmin van de ClarkConnect bak wil kunnen via een SSH Tunnel.

Ik probeerde zonet op mijn school connectie te maken met mijn SSH op poort 9050 via Putty. Op onze school is er een proxy.
Toen ik connectie met mijn SSH wou maken via de proxy van de school, kreeg ik de foutmelding van Putty dat de opgegeven SSL poort niet is toegelaten op de proxy, en dat poort 443 standaard zou moeten gebruikt worden.
Echter, poort 443 kan ik niet gebruiken, aangezien mijn ISP deze blokkeert.

Ik heb ook toegang tot een SSH van www.rootshell.be, dewelke op poort 443 draait. Hierop kan ik WEL connecteren vanop de schoolproxy. Dus poort 443 is wel allowed!
Vanaf de ssh van rootshell kan ik ook ssh'n naar mijn linuxbak thuis, op poort 9050. Maar het opzetten van een tunnel lukt me dan helaas niet...
Ik wil dus bv. een tunnel zodat ik naar http://localhost:85 kan surfen, welke verwijst naar mijn thuis-IP op poort 81 (webconfig van de ClarkConnect gateway). Dit krijg ik blijkbaar niet klaar wanneer ik via ssh op mijn linuxbak zit via de rootshell.be ssh...

Kan iemand me zeggen of er een oplossing is om dit probleem op te lossen?
Of is het gewoonweg niet mogelijk om een tunnel over een ssh over een ssh (dubbele ssh dus) op te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Niemand een idee om te kunnen tunnelen via een andere ssh shell?