Als koelvloeistof in mijn waterkoeling gebruik in een mengsel van gedestilleerd water met een anti-corrosievloeistof van Innovatek. Deze vloeistof is 1,2-ethaandiol, een alcohol dus. Dit mengsel heeft ook een duidelijke geur van alchol. Maar, al vrij kort nadat ik mijn waterkoeling in gebruik heb genomen (ik weet zo niet meer precies, maar het zal in de orde van weken of paar maanden zijn) is die geur niet meer te herkennen in het water van de waterkoeling.
Is het mogelijk dat die vloeistof door de verbindingen en/of molucelen zelf verdampt? Dat er iets verdampt is duidelijk, want af en toe moet ik hem bijvullen.
Laat ik het zo zeggen, als de geur niet meer aanwezig is, waar is dan de alcohol gebleven?
Hoe lang is zo'n mengel überhaubt bruikbaar?
Ook een tikkeltje bizar is dat de slangen van binnen bruinig worden. Ik heb ook geen idee wat dat zou zijn.
Is het mogelijk dat die vloeistof door de verbindingen en/of molucelen zelf verdampt? Dat er iets verdampt is duidelijk, want af en toe moet ik hem bijvullen.
Laat ik het zo zeggen, als de geur niet meer aanwezig is, waar is dan de alcohol gebleven?
Hoe lang is zo'n mengel überhaubt bruikbaar?
Ook een tikkeltje bizar is dat de slangen van binnen bruinig worden. Ik heb ook geen idee wat dat zou zijn.