Losse switch of ingebouwde switch in Speedtouch 546? *

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Niet zozeer een probleem, maar meer een "wat is beter" issue :
Ik zou graag weten wat "beter" is om in een thuisnetwerk aan te sluiten, een losse switch of de switch gebruiken die achterop m'n SpeedTouch 546 zit.
Ik heb geen idee wat de specs/kwaliteit/performance is van dat ingebouwde 546 switchje.
Momenteel gebruik ik een losse switch van Linkpro, die bevalt me uitstekend.
Iemand ervaringen, tips, suggesties ?

Verwijderd

Voor thuisgebruik voldoet die prima. Besteed alsjeblieft niet teveel aandacht hieraan voor die paar poortjes en die paar Kbit aan verkeer die eroverheen gaat.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Ik moet er wel bijzeggen dat ik een 24/7 gameserver draai, dus misschien is mijn issue dan niet helemaal te verwaarlozen..?
Verder heb ik nu een situatie met 2 losse switches en een ST546. Ik wil eigenlijk een zo efficient mogelijke opstelling maken. Eventueel door het gebruiken van die 546 switch.

[ Voor 43% gewijzigd door BonBon op 25-01-2006 13:03 ]

Verwijderd

Gameserver trekt totaal niets aan bandbreedte. Het wordt pas interessant als jij met alle clients je volle 100Mbit dicht gaat trekken; en zelfs dan is er met 4 poortjes niet zoveel te vrezen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 18:20

BHQ

Switch in de ST zal beter zijn dan je Linkpro (realtek dingetje).

Verwijderd

BonBon schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:00:
Verder heb ik nu een situatie met 2 losse switches en een ST546. Ik wil eigenlijk een zo efficient mogelijke opstelling maken. Eventueel door het gebruiken van die 546 switch.
Mja, nogmaals: je doet te moeilijk. Zolang het allemaal switches zijn ga je er niets van merken hoe je de boel aansluit.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:48

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik neem aan dat je die gameserver draait zodat die voornamelijk van het Inet bereikbaar is? Dan is de beperkende factor de bandbreedte van je connectie en niet een switch. Dus als je geen DMZ ofzo wilt aanleggen, dan kun je prima gebruik maken van de interne switch. Indien je onvoldoende poortjes hebt kun je natuurlijk wel doorlussen naar een externe switch.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1