WRT54G + WMP54G + usenet = disconnect

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 17:49

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Heren,

Ik heb een probleem.

Ik heb een WRT54G V3.1 en een aantal PC's die een WMP54G kaart aan boort hebben. Op één van die PC's heb ik een probleem. Dit is een XP machine die volledig geupdated is, waarop ik Newsleecher laat draaien.

Telkens verliest deze pc de netwerkverbinding. Dus niet alleen internet, maar de complete verbinding met het AP.

Ik draai de laatste orginele firmware op de router....Iemand een idee wat het zo kunnen zijn.

( ik heb veel gezocht op www.linksysinfo )

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Wat is telkens? Om de zoveel tijd? Wat gebeurt er als je Newsleecher even uit laat? Maakt het uit als je de pc verplaatst? Doet Newsleecher op een andere PC hetzelfde?

Je mag zelf ook wel lichtelijk in de richting van een oplossing mogen werken hoor, enig initiatief om het probleem te isoleren verwachten we wel.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
sorry vergeten te vermelden.

PC is al op 4 verschillende plaatsen gezet, verbinding is altijd goed.

Ik heb W2K3 , W2K en XP geprobeerd als OS. Als ik newsleecher uit heb staan dan komt alles goed. Als ik NL vervang voor een ander progje ( zoals Newsbin ) gebeurt hetzelfde. Soms naar 5 minuten, soms naar 8 uur, soms naar een dag. Ik heb al een andere WMP54G gekocht, ( zelfs van een andere generatie ) Andere pc's hebben allemaal Linux.

Encryptie via WEP

[ Voor 28% gewijzigd door backupdevice op 25-01-2006 13:00 ]

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
d'r is volgens mij ook een update voor de driver van je wmp54g kaartje...

ik heb ook zoiets gehad en dat loste het op (of het was idd de router updaten, maar dat heb je al gedaan)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ik heb al gekeken op de NL site van Linksys, daar staat een versie uit 2003 voor de WMP. OP de US site staat een versie van 2005...

Ik heb de drivers vanaf de CD gebruikt. Daarvoor heb ik andere drivers geinstalleerd....

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Heb je de wmp54g versie 2 (broadcom chipset) of versie 4 (ralink rt2500 chipset)? Van beide chipsets zijn buiten linksys ook nieuwere drivers te vinden. Over het algemeen heeft de ralink brakke drivers, ik heb met deze kaart af en toe ook last van een wegvallende verbindingen, zonder dat daar nu een oorzaak voor is te vinden.
forum post over nieuwere broadcom drivers
ralink drivers

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
mmm deze ken ik nog niet, ik al een kijken of dit helpt. THX :)

Gisteren de pc aangehad zonder iets te doen, vanmorgen ook de verbinding weer weg......

Ik zal die drivers eens proberen, mocht dat niet helpen dan sluit ik hem via UTP aan op de router.

Pagina: 1