Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een paar problemen. Ik heb op het moment een studentenrekening met daarop een schuld van 1000 euro. Dit punt heb ik ten onrechte tijden lang als nulpunt beschouwd, zodat ik al het geld wat ik afloste, meteen weer opnam en uitgaf aan zinloze dingen (avondjes stappen, snackbar, dat soort dingen). In ruim anderhalf jaar tijd heb ik nog helemaal niks van dat bedraf afgelost. Hier voel ik me nogal kut over, en volgens mij krijg ik hier binnenkort ook nog 's serieuze problemen mee.

Niet alleen kan ik dat bedrag niet aflossen, ik kan ook helemaal geen werk vinden. Ik ben 19 jaar, heb alleen m'n havo diploma, studeer nog niet, en al het werk dat bij mijn opleidingsniveau aansluit is werk waar ik absoluut niet goed in ben (lees: dingen in elkaar schroeven op de bouw of verkopen). Werk zoeken dat bij mij past is dus ontzettend moeilijk. Zo af en toe kom ik 's iets tegen, maar daar werk ik dan een weekje en dan blijkt toch weer dat ik niet geschikt ben voor dat werk. Dit heeft mijn zelfvertrouwen ook behoorlijke schade toegebracht.

Ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar. Ik heb op het moment van schrijven helemaal geen geld meer en ook geen vooruitzicht op werk. Ik woon nog thuis, dus ik heb het geld ook niet helemaal nodig, maar ik vraag me af wat ik hier aan kan doen. Ik sta een beetje met m'n rug tegen de muur en ik weet absoluut niet meer wat ik moet doen om aan geld te komen. :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoek dan voorlopig werk bij een supermarkt maar solliciteer door :) Of vraag anders aan je ouders als zij jou kunnen helpen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Uitzendbureau, Supermarkt, etc.. je hoeft niet iets te doen wat je persé later wil doen of wat leuk's. Het staat alleen maar leuk op je cv voor later dat je al wat werk ervaring heb.

zoekbijbaan.nl en dergelijk sites staan ook wel leuke jobs soms op.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Volgens mij moet je gwoon naar een uitzendburo stappen en zeggen dat je werk nodig hebt en dat je eigenlijk 7 dagen per week beschikbaar bent ... Dan krijg je een baantje wat niet het meest fantastische is, maar daaar zal je dan toch maar even aan moeten geloven .. dat doe je dan twee maanden dan wordt dat geld op je rekening gestort en dan ben je van je schuld af. Daarna loop je naar de bank en dan zeg je dat je een bankrekening wil waarbij je niet rood kan staan. Dan zeggen zij dat dat niet kan. Vervolgens zeg je dat je dan maar naar een andere bank gaat en dan kan het ineens toch. ==> Uiteindelijk kan je niet meer rood staan en heb je je schuld weggepoetst :)

Kortom .. ja en misschien vind je het een beete stom dat ik dit zeg ..

niet zeuren maar hup die schouders dr onder en je bent zo van het "probleem" af.

Verwijderd

let ook even op de rente die je op die rekening betaalt... sommige betaalrekeningen vragen gewoon >15% debetrente per jaar. Als dat het geval is, snel een (tijdelijk :P) doorlopend krediet tegen een lagere rente afsluiten, en dan zo snel mogelijk die schuld wergwerken... Dat gaat dus steeds sneller want je gaat steeds minder rente betalen ;)

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

/edit: meer als grapje bedoeld...

Misschien biedt dit een uitkomst...
let wel op de buren, en welk beroep zij uitoefenen... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ejorne op 25-01-2006 12:49 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

Topicstarter
hendrikjan schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:42:
Volgens mij moet je gwoon naar een uitzendburo stappen en zeggen dat je werk nodig hebt en dat je eigenlijk 7 dagen per week beschikbaar bent ... Dan krijg je een baantje wat niet het meest fantastische is, maar daaar zal je dan toch maar even aan moeten geloven .. dat doe je dan twee maanden dan wordt dat geld op je rekening gestort en dan ben je van je schuld af. Daarna loop je naar de bank en dan zeg je dat je een bankrekening wil waarbij je niet rood kan staan. Dan zeggen zij dat dat niet kan. Vervolgens zeg je dat je dan maar naar een andere bank gaat en dan kan het ineens toch. ==> Uiteindelijk kan je niet meer rood staan en heb je je schuld weggepoetst :)

Kortom .. ja en misschien vind je het een beete stom dat ik dit zeg ..

niet zeuren maar hup die schouders dr onder en je bent zo van het "probleem" af.
Heb ik gedaan. Ik sta bij elk uitzendbureau ingeschreven, maar ze hebben nooit werk voor me. Tenminste, ik word nooit gebeld. Daarnaast, als ze werk voor me hebben, is dat meestal hooguit een weekje werk. Het is leuk om dan weer een beetje geld om handen te hebben, maar ja, als ik je een schuld hebt schiet dat ook niet op natuurlijk... :{

Verwijderd

Zorgen dat je een nieuwe studie begint, zodat je later niet tegen het probleem aanloopt dat je vroeger eigenlijk toch wat meer aandacht had moeten besteden aan je studie. Nu investeren is later innen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:35:
Ik zit met een paar problemen. Ik heb op het moment een studentenrekening met daarop een schuld van 1000 euro. Dit punt heb ik ten onrechte tijden lang als nulpunt beschouwd, zodat ik al het geld wat ik afloste, meteen weer opnam en uitgaf aan zinloze dingen (avondjes stappen, snackbar, dat soort dingen). In ruim anderhalf jaar tijd heb ik nog helemaal niks van dat bedraf afgelost. Hier voel ik me nogal kut over, en volgens mij krijg ik hier binnenkort ook nog 's serieuze problemen mee.

Niet alleen kan ik dat bedrag niet aflossen, ik kan ook helemaal geen werk vinden. Ik ben 19 jaar, heb alleen m'n havo diploma, studeer nog niet, en al het werk dat bij mijn opleidingsniveau aansluit is werk waar ik absoluut niet goed in ben (lees: dingen in elkaar schroeven op de bouw of verkopen). Werk zoeken dat bij mij past is dus ontzettend moeilijk. Zo af en toe kom ik 's iets tegen, maar daar werk ik dan een weekje en dan blijkt toch weer dat ik niet geschikt ben voor dat werk. Dit heeft mijn zelfvertrouwen ook behoorlijke schade toegebracht.

Ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar. Ik heb op het moment van schrijven helemaal geen geld meer en ook geen vooruitzicht op werk. Ik woon nog thuis, dus ik heb het geld ook niet helemaal nodig, maar ik vraag me af wat ik hier aan kan doen. Ik sta een beetje met m'n rug tegen de muur en ik weet absoluut niet meer wat ik moet doen om aan geld te komen. :(
19 jaar, thuiswonend en 1000 euro rood... ik zie niet echt problemen.

Ga lekker een studie zoeken en een parttime baan (horeca is altijd werk) Los dan iedere maand 50 a 100 euro af op je rood stand.

Dan kan je:
a. nog leuke dingen doen
b. je schuld(je) is binnen een jaar weg.

maareeh, ga echt nog even doorleren!!!

wijze woorden

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Studeren is een goede oplossing, ook om van je schuld af te komen. Je kunt namelijk ruim bijlenen bij IBG, en hebt weer inkomsten (studiefinanciering). Door bij te lenen zet je alleen de ene schuld om in de andere, maar een schuld bij IBG is wel veel gunstiger dan een schuld op een betaalrekening. Een studieschuld bij IBG drukt namelijk niet op je huidige financiële situatie.
Natuurlijk zul je het ooit moeten terugbetalen, maar als je een studie hebt gedaan, is dat doorgaans ook weer wat gemakkelijker :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Valandil
Canaria schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:05:
Studeren is een goede oplossing, ook om van je schuld af te komen. Je kunt namelijk ruim bijlenen bij IBG, en hebt weer inkomsten (studiefinanciering). Door bij te lenen zet je alleen de ene schuld om in de andere, maar een schuld bij IBG is wel veel gunstiger dan een schuld op een betaalrekening. Een studieschuld bij IBG drukt namelijk niet op je huidige financiële situatie.
Natuurlijk zul je het ooit moeten terugbetalen, maar als je een studie hebt gedaan, is dat doorgaans ook weer wat gemakkelijker :)
Ik raad je dus niet aan een schuld te nemen om een ander af te lossen... zeker niet als deze schuld is ontstaan uit stappen, kleding en andere onzin.

Wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven!
Ik heb in het verleden wel eens flink rood gestaan (schuld van meervoudige van TS). In een jaar tijd alles weggewerkt... nooit meer schulden... op mn hypotheek na. O-)

wijze woorden

Verwijderd

Zosas schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:11:
[...]

Ik raad je dus niet aan een schuld te nemen om een ander af te lossen... zeker niet als deze schuld is ontstaan uit stappen, kleding en andere onzin.
er staat ook duidelijk dat het gaat om een krediet met een gunstiger rente. lijkt me de eerste stap om van je schuld af te komen: zorgen dat hij niet of minder snel toeneemt door debetrente.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Laat een ander je financiën beheren. Op deze manier kan je op eenvoudigere wijze geld opzij zetten om je schuld af te betalen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Zosas schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:11:
Ik raad je dus niet aan een schuld te nemen om een ander af te lossen...
Wel als het een IBG schuld is, want dat scheelt fors op de rente. Het enige is dat je wel echt moet studeren, omdat anders je collegegeld als extra kosten tellen en dan wordt het opeens een hele dure lening.

[ Voor 24% gewijzigd door Confusion op 25-01-2006 13:28 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Zed hebben voor jou op de bouw als opruimer altijd wel werk. daarnaast is werken nooit leuk.. zelfs al is je werk je hobbie, dan is het nooit leuk om zoiets verplicht te doen.

Tevens.. zou ik voorlopig niet meer uitgaan en geen gekke dingen doen zoals impulsief naar de bios gaan. snack bar and stuff is nono. Zekers als je er ongeschonden vanaf wil komen,

suc6 verder

A Soldiers manual and a pair of boots.

• oli4100
  • Niet online
Confusion schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Wel als het een IBG schuld is, want dat scheelt fors op de rente. Het enige is dat je wel echt moet studeren, omdat anders je collegegeld als extra kosten tellen en dan wordt het opeens een hele dure lening.
Dan nog niet, hij moet maar leren zonder schulden te kunnen leven. En dat kan prima, als je het wil. Ik ken mensen die studeren, een studentenvereniging erbij hebben én op kamers zitten en nog weten iedere maand alles af te lossen. Het zit gewoon tussen de oortjes :)

Besides, als je thuiswoont heb je al helemaal nul kosten :S Hoezo hebben je ouders je 1000 euro rood laten staan? Ik bedoel, weten zij ervan en hebben ze er niet eerder tegen opgetreden?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
ik heb tot mijn 23e bij de AH naast mijn studie gewerkt. mooi makkelijk, als je extra kan werken, geef je dat aan, en als je een tentamenweek heb, dan werk je wat minder.
is prima uit te houden hoor.
voor werkervaring die relevant is kan je je beter op een goed stage-adres richten denk ik.

suc6

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20
Schrijf je ook in bij meerdere uitzendbureau's en als je het probleem grondig wil aanpakken ga je weer studeren. Je wil in de toekomst namelijk ook denkik ander werk doen?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Heb ik gedaan. Ik sta bij elk uitzendbureau ingeschreven, maar ze hebben nooit werk voor me. Tenminste, ik word nooit gebeld. Daarnaast, als ze werk voor me hebben, is dat meestal hooguit een weekje werk. Het is leuk om dan weer een beetje geld om handen te hebben, maar ja, als ik je een schuld hebt schiet dat ook niet op natuurlijk... :{
ja sorry hoor .. dat maak je mij niet wijs .. Als je wil werken is er altijd werk imo .. Het komt alleen niet vanzelf op je af .. je zal van je luie reet af moeten om het te krijgen/ vinden .. iets minder naar de kroeg / patatzak ...

jeezus wat kan ik mij iriteren aan die "boohooo" argumenten, je bent de enige die jouw leven leidt, niemand die het voor je doet, hou op met jezelf zielig vinden en ga eens aan de slag (nofi)

[ Voor 25% gewijzigd door hendrikjan op 25-01-2006 13:48 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:35:

Ik ben 19 jaar, heb alleen m'n havo diploma, studeer nog niet, en al het werk dat bij mijn opleidingsniveau aansluit is werk waar ik absoluut niet goed in ben (lees: dingen in elkaar schroeven op de bouw of verkopen).
19 jaar en HAVO = produktiewerk doen. Overal is produktiewerk te vinden. En of je het leuk vindt of niet, je zult toch geld moeten verdienen. Of 1000 euro schuld hebben, dat is dan je eigen keuze.
Dat het uitzendbureau "niets voor je heeft" is onzin. Loop er elke dag langs, dan hebben ze zo wat voor je. Dat was tenminste altijd mijn ervaring: eerst hebben ze een week lang niets, dan loop je er twee dagen achterelkaar langs en "hee, ik heb hier net iets binnen!".

Ik heb toen ik jong was ook werk gedaan dat ik nu nooit meer zou doen. Wat dacht je van een tegelfabriek in de zomer: heet, stoffig, vies, machines schoonmaken = thuiskomen met verf in je onderbroek. Toch heb ik daar een mooie tijd gehad.

Kortom: kom van je gat en doe eens wat.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Word schuldhulpverlener, dan vang je twee vliegen in één klap :)

Maar nu serieus: je situatie is niet zo dramatisch als je zelf denkt. Die 1000 Euro los je zo af als je jezelf ertoe zet om een minder leuk (vast) baantje te nemen (vakkenvullen, schoonmaken, whatever). Bovendien ben je 19 en is dit het ideale moment om een leuke studie uit te zoeken. Je kunt ook overdag deeltijd gaan werken en een avondopleiding doen. Dat doe ik ook en het is heel goed uit te houden en ik zit bijna nooit in geldproblemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 13:43 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
je kan tijdens je werk leren om dat werk goed te doen. je geeft aan dat je het meestal niet langer dan een week ergens uithoud, in een week heb ik niet gezien of het werk wat ik doe iets voor me is of niet.
mijn ouders hebben van jongs af aan mij verplicht de helft van het geld dat ik verdien te sparen, het is af en toe wat vervelend maar de helft sparen als je thuis woont is echt goed te doen. wat ik wil zeggen is hetvolgende: loop niet na een week ergens weg waar je aan het werk bent. ikzelf werk nu in een metaal bedrijf omdat ik met mijn studie gestopt ben, het is inderdaad een herrie en als ik 'smiddags thuis kom dan ruik ik inderdaad naar boorolie, het werk is niet altijd even leuk maar als je doorzettingsvermogen en wilskracht toont op je werk gaan ze dat echt waarderen. je krijgt dan vanzelf leuker/ander werk en ondertussen heb je alle tijd om verder te solliciteren, te bedenken wat je met je leven wil, een nieuwe studie uitzoeken, je schuld af te lossen.
en geloof me een HAVO diploma is echt niet niks, werkgevers waarderen dat echt wel

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

hendrikjan schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:40:
[...]
ja sorry hoor .. dat maak je mij niet wijs .. Als je wil werken is er altijd werk imo
Als hij dat zegt zal dat vast wel kloppen hoor. We leven nu eenmaal in een tijd dat werkzoekenden uitzendbureau's nodig hebben, en niet andersom zoals een jaar of 15 geleden...
Neem nu Randstad. Als je je daar inschrijft krijg je te horen : kijk maar op de website voor nieuwe vacatures, je hoort NOOIT wat van ze behalve als ze het bestand gaan opschonen krijg je een SMS-je of je nog ingeschreven wilt blijven. |:(

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik geloof ook niet echt dat er geen werk is. Pak de eerste de beste krant, en je zult werk vinden, ook simpel nutteloos werk.
En nu nu je officieel niks doet, moet je naar het CWI gaan, krijg je een beetje gezeur, een beetje aanmoediging, aanmelden, en vervolgens een minimale uitkering. Stelt drie keer niks voor, je moet voortdurend solliciteren, maar je krijgt het wel. Zo gauw je beetje bij bent, dan geef je aan de bank door dat je niet meer rood wilt staan.

Verder als je geen geld hebt, dan kun je het ook niet uitgeven. Leer dat eens een keer. Dat betekent dus de komende weken lekker niet uitgaan, geen biscoop en geen bier, alleen water als je het al kunt betalen, en je sociale contacten via msn onderhouden. Klinkt cru,
maar "no money no fun". Merk je niet echt als je bij pa en ma woont, maar je zult niet de eerst zijn die hard op zijn bek gaat in zijn jongere jaren, en rond zijn 30ste zichzelf in een fabriek staat af te vragen waar het ooit mis is gegaan.

edit;
wat betreft uitzendbureau, die werken volgens een simpel principe, stalken en je krijgt werk om van je af te komen. Alleen wel beleefd blijven. Verder ook inhouse uitzendbureaus bellen. Zijn uitzendbureaus die in het bedrijf zelf staan.
AH-DC werkt vb met E&A en tempo-team, en Sony met randstad. Capac is een onderdeel van randstad, en die staat ook alleen inhouse.

[ Voor 19% gewijzigd door Iblies op 25-01-2006 14:07 ]

Verwijderd

Iblies schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:05:
Klinkt cru, maar "no money no fun". Merk je niet echt als je bij pa en ma woont, maar je zult niet de eerst zijn die hard op zijn bek gaat in zijn jongere jaren, en rond zijn 30ste zichzelf in een fabriek staat af te vragen waar het ooit mis is gegaan.
_/-\o_ true, true, true :D

Verwijderd

Dat je met 19 jaar en een HAVO diploma wilt gaan werken i.p.v. gaan studeren vind ik een groter probleem dan die 1000 euro schuld. Kan me voorstellen dat het op dit moment een hoop geld voor je is, maar zo'n bedrag is wel overzichtelijk. Dus: leuke studie vinden, een bijbaantje nemen en op je gemak inlopen op die 1000 euro schuld. En daar hoef je echt niet een avondje stappen voor te laten.

Ik heb vanaf mijn 14e jaar tot en met het eind van mijn studie (op m'n 24ste) ook altijd bijbaantjes in de weekenden en vakanties gehad. Ik heb m'n studie afgerond en er altijd voor gezorgd dat ik voldoende geld om handen had. Stond tijdens mijn studie ook regelmatig rood, maar liep uiteindelijk altijd weer in. Nu heb ik een leuke baan en mag mij "zorgen" gaan maken over een hypotheekschuld van een paar honderdduizend euro.

Zo valt alles natuurlijk te relativeren, maar ik zou me echt niet zo druk maken over die 1000 euro. Zou me drukker maken over studeren en een bijbaantje vinden.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:
Dat je met 19 jaar en een HAVO diploma wilt gaan werken i.p.v. gaan studeren vind ik een groter probleem dan die 1000 euro schuld. Kan me voorstellen dat het op dit moment een hoop geld voor je is, maar zo'n bedrag is wel overzichtelijk. Dus: leuke studie vinden, een bijbaantje nemen en op je gemak inlopen op die 1000 euro schuld. En daar hoef je echt niet een avondje stappen voor te laten.

Ik heb vanaf mijn 14e jaar tot en met het eind van mijn studie (op m'n 24ste) ook altijd bijbaantjes in de weekenden en vakanties gehad. Ik heb m'n studie afgerond en er altijd voor gezorgd dat ik voldoende geld om handen had. Stond tijdens mijn studie ook regelmatig rood, maar liep uiteindelijk altijd weer in. Nu heb ik een leuke baan en mag mij "zorgen" gaan maken over een hypotheekschuld van een paar honderdduizend euro.

Zo valt alles natuurlijk te relativeren, maar ik zou me echt niet zo druk maken over die 1000 euro. Zou me drukker maken over studeren en een bijbaantje vinden.
ik ben het niet geheel met je eens dat iemand van 19 zich niet druk moet maken om een schuld van 'maar' 1000 euro, het is niet zozeer de schuld die zorgwekkend is alsmeer de instelling van de TS in combinatie met de schuld. als je op een willekeurige werkplek niet langer blijft dan 1 week. en daarbij is de volgorde van eerst studeren en dan een baan zoeken eigenlijk niet een volgorde (sorry) die ik zou verkiezen als je al 1000 euro schuld hebt, gezien het feit dat de meeste mensen van 18/19 niet echt weten waar ze aan beginnen wanneer ze gaan studeren(kijk naar het aantal uitvallers bij een willekeurige HBO) als je dan an 1000 euro schuld hebt en je gaat dan weer "hals over kop" een studie beginnen dan wordt je probleem niet kleiner...

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 20:07
Op zich klopt het wel dat uitzendbureau's vaak niet langer dan 1 week per week werk hebben, als je met die wetenschap alles op alles zet blijf je vaak nog wel eens hangen in een bedrijf, maar ook zal je zien dat een Uitzendbureau je vaker belt.

Zelf zit ik ook in de situatie als de topicstarter, ben 22 jaar, heb nagenoeg alleen mijn HAVO + een mislukte studiepoging achter de rug. Op dit moment sta ik bij 3 á 4 bedrijven sowieso als back-up op de lijst, en heb wekelijks sowieso wel 1 á 2 dagen werk. Erg vrolijk wordt ik er niet van, maar deze inkomsten + een startende eigen zaak (wat ik misschien ook al wil opdoeken als ik een redelijke baan vind) zijn genoeg om mij al een half jaar wat uit de ellende te halen.

Zelf ben ik ook op 19-jarige leeftijd gestopt met school, en moet eerlijk zeggen dat juist nu ik er een beetje spijt van heb. Daarom ben ik juist NU blij dat ik mezelf niet teveel verbonden heb aan een dure woonruimte, dure abbonomenten enz. enz. zodat ik er bijna financieel klaar voor ben alsnog een studie te gaan doen. Voor mij is dan ook mijn financiele situatie het minste probleem, maar meer HOE ik de studie wil gaan doen.

Verwijderd

Ik weet niet of het al gezegd was, maar'm meldt je maar bij de stadsbank aan en geef aan dat je onder financieel beheer te komen wilt staan.

Zorg dan dat je een inkomen gaat krijgen, zodat zij voor je kunnen beginnen met aflossen, hetzij van werk of een uitkering. Begin er eigenlijk zo snel mogelijk mee, want rente & boetes van incasso' bureaus zit je ook niet op te wachten.

Ik heb ook wegens zo'n soort grap tot 1000 euro rood kunnen staan en heb het er ook van genomen een paar jaar terug, totdat ik ook in een soort gelijke situatie kwam, iemand gaf me de tip om onder financieel beheer te gaan zitten en dat is me 2 jaar ontzettend goed bevallen zelfs. Je rekeningen worden betaald, er wordt elke maand wat opzij gezet, je kan kiezen wekelijks of p maand je zakgeld te krijgen en dat per week heeft me erg goed gedaan :) Ik kon ook namelijk niet meer uitgeven dan dat ik had.

En nu na die 2 jaar, beheer ik m'n geld met succes al ruim een jaar :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorry, 'k zeg het maar meteen; heb het topic niet geheel gelezen, maar uit de ts kan ik wel een boel halen;

tsja, je bent er zelf bij geweest dat je nu vet rood staat. Je hebt de lol verkozen boven de verplichtingen. Niks mis mee, mooi leermoment! :) Je komt er nu immers achter dat het zo niet werkt ;). Gelukkig op tijd. Er zijn genoeg mensen die door blijven lenen :).

Zoals ik het opvat; je bent jong en € 1000,- is niet zo ontzettend veel. Als je gaat werken en nog bij je ouders blijft wonen EN JE OVERIGE KOSTEN LAAG HOUDT, kan je die schuld binnen een maand weer kwijt zijn. Met nadruk op KAN. Je hebt iig nu gemerkt dat het erg makkelijk gaat om geld uit te geven. Als je weer naar een 0 saldo wilt zul je er voorlopig ff hard voor moeten knokken. Een mooie leerweg van hoe het ook kan. Iedereen gaat wel es op z'n plaat! In mijn eerste jaar op kamers heb ik ook verschillende keren bij m'n ouders aangeklopt. Stond ik bij de Appie om m'n boodschappen te pinnen om te horen te krijgen van de pinautomaat dat ik niet mocht eten... Woon jij nog gelukkig bij je ouders ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

wat je ook kan doen, ligft aan de bank. ik heb ooit eens extra krediet nodig gehad,
is ze de krediet limiet laten verminderen per maand. Dus je gaat naar de bank
en zegt gewoon ik wil iedere maan 50euro(of 100 wat je wilt) minder krediet hebben,
dan schrijven ze je limiet langzaam af. Dus na een x aantal maanden sta je gewoom op
0 de rest is een kwestie van zuinig doen en veel werken ( zoals de gemiddelde nederlander leeft dus)

succes ermee

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 08:28

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:43:
Word schuldhulpverlener, dan vang je twee vliegen in één klap :)
Zie je ook gelijk eens mensen met écht zware schulden en een naar leven dientengevolge. :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Iblies schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:05:
Verder als je geen geld hebt, dan kun je het ook niet uitgeven. Leer dat eens een keer. Dat betekent dus de komende weken lekker niet uitgaan, geen biscoop en geen bier, alleen water als je het al kunt betalen, en je sociale contacten via msn onderhouden. Klinkt cru,
maar "no money no fun". Merk je niet echt als je bij pa en ma woont, maar je zult niet de eerst zijn die hard op zijn bek gaat in zijn jongere jaren, en rond zijn 30ste zichzelf in een fabriek staat af te vragen waar het ooit mis is gegaan.
De no money no fun optie klopt niet geheel. Leer de wereld es te waarderen zonder dat het geld kost! Dan ben je een veel rijker man! ;) Of probeer andere dingen te vinden. Wel bizar voorbeeld; afgelopen zomer had ik geen geld om op vakantie te gaan. Zocht nieuw "werk" met verplichtingen. Zo ben ik met m'n camera festivals en feesten afgelopen om mensen te gaan fotograferen. Momenteel doe ik dat zelfs betaald. Zoek iets waar je goed in bent, wellicht lukt jou dan ook zo iets dergelijks!
edit;
wat betreft uitzendbureau, die werken volgens een simpel principe, stalken en je krijgt werk om van je af te komen. Alleen wel beleefd blijven. Verder ook inhouse uitzendbureaus bellen. Zijn uitzendbureaus die in het bedrijf zelf staan.
AH-DC werkt vb met E&A en tempo-team, en Sony met randstad. Capac is een onderdeel van randstad, en die staat ook alleen inhouse.
Yuh, helemaal mee eens. Hoe vaker je je kop laat zien, en vooral laat merken dat je beschikbaar bent, des te eerder zullen ze je bellen. Zo heb ik jaren lang gewerkt. Op een gegeven moment krijgen ze een nieuwe opdracht binnen, gaan ze rondbellen (of je staat toevallig net binnen). En ze zijn natuurlijk gebaad bij diegenen die het eerste happen. Als jij diegene bent die nagenoeg altijd hapt, hoeven zij niet veel mensen te bellen. Klinkt simpel, is het ook :). Bij mijn huidige werkgever werkt het ook zo. Kan ik een paar keer achter elkaar niet, dan blijft het rustig. Als ik weer es aan de telefoon hang van hebben jullie nog wat, dan heb ik vaak binnen een week weer werk...

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 28-01-2006 15:56 ]

Verwijderd

Actief worden en niet bij inschijven laten, ga constant naar de uitzendbureaus toe en geef aan dat je wil werken, of ga studeren...

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ikzelf zit nog op school, dus misschien komt dit een beetje raar over dat ik over zoiets probeer advies te geven, maar dit is wat ik in jouw situatie zou doen. Doe ermee wat je wilt.

Zoals al eerder gezegd is een schuld van 1000E niet belachelijk veel. Als je je zorgen maakt om de rente zou je evt naar je ouders kunnen stappen of je niet van hun wat mag lenen, maar maak daar dan wel goede afspraken over.
Uiteraard is werk dat je alleen doet om uit die schuld te komen niet leuk. Begin met een kutbaantje om uit die schuld te komen, goed zoeken, vaak vragen bij uitzendbureau, alles kan. Je hoeft het ook niet lang uit te houden zolang je maar constant wel een baantje hebt.
Daarna moet je eens bij jezelf te rade gaan wat je nou wel graag wil doen, en bedenk wat je daarvoor nodig hebt. Misschien een studie, misschien een cursus, of misschien ervaring op doen. Probeer hier gewoon rustig naartoe te werken, met bijbaantjes om nog een beetje lol te kunnen beleven.
Even wat meer moeite doen, even een kutbaantje, maar als je jezelf ervoor inzet kun je vast wel een baan vinden die je leuk vind!

Nouja, dat kwam er minder geordend uit als ik had gepland, maar zoals ik al zei, doe ermee wat je wilt ;)
offtopic:
voor mijn part print je het uit en veeg je je kont ermee af 8)7

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Die 1000 Euro lijkt misschien veel, maar feitelijk is dat een heel goed op te lossen probleem en eigenlijk meer een symptoom van een onderliggend probleem, zo lijkt het. Twee dingen vallen heel erg op.

1) gebrek aan zelfvertrouwen: Je lijkt bij voorbaat jezelf als volledig kansloos en totaal ongeschikt af te schrijven met opmerkingen als "werk waar ik niet goed in ben", "dan blijkt toch weer dat ik niet geschikt ben voor dat werk" en dergelijke. Het lijkt dat je je meer bezig houdt met wat niet kan dan met wat wel kan en wat je zelf wil doen.

Bovendien moet je ook beseffen dat, wanneer je iets voor het eerst doet, je zelden direkt goed daarin bent. Je moet een vak leren, dus geef jezelf de tijd en ruimte om fouten te maken, om daarna weer op te krabbelen en opnieuw te proberen, zonder jezelf op je kop te geven.

2) gebrek aan toekomstvisie: Misschien hebben je ouders je te veel afgescherm van de realiteit of misschien heb je zelf je kop in het zand gestoken, maar het moment dat je volledig zelfstandig je leven moet gaan managen is gearriveerd. JIJ staat centraal in je leven, en onafhankelijk van wat iedereen in jou dagelijks bestaan of hier op een forum tegen je zegt, JIJ moet beslissen wat wel en niet bij je past. En als je jouw blik alleen legt op volgende week of volgende maand overleven, dan gaat het de verkeerde kant op.

Jouw gedrag m.b.t. jouw toekomst lijkt ook heel erg aan te sluiten op punt 1, en als je zo doorgaat, zal je voornamelijk bevestiging vinden van het "ik kan dit niet" gevoel ipv leermomenten. Ga dus een levensplan opstellen, waarin jij zegt wat jij de komende 5 tot 10 jaar met je leven wil gaan doen, hoe jij de toekomst ziet, en welke stappen je allemaal moet nemen om dat te bereiken. En wees niet te perfectionistisch, hou je niet te veel bezig met of je iets kan, maar bepaal je vooral bij wat de dingen in het leven zijn waar je talent hebt en waar je enthousiast / gedreven van wordt. Gebruik dat in jouw voordeel, want dat helpt je om de moeilijkheden en teleustellingen die iedereen tegenkomt in het leven op te lossen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Plankgas avondploegen draaien in een of ander DC, je lult jezelf zo naar binnen dat je heel snel kunt orderpicken e.d. en dan is die 1000 euro zo weggewerkt :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat ik mij dan afvraag: hoe kom jij aan een studentenrekening als het een verreiste is om studiefinanciering te ontvangen? Maar ondertussen doe jij geen studie. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ideetje voor werk: DHL heeft vaak nog wel avond of nachtdiensters nodig.
Loon voor mij (20 jaar) is 7 euro per uur (flat fee), maar omdat je savonds werkt komt daar al 25% overheen, en snachts is 30% extra.
Tevens is snachts meer uren (van 12:30 tot 7:00) en de avond van 18:30 tot een uur of 22:00.
Werk je de vrijdag->zaterdag nacht, krijg je 50% extra betaald.
Elke week een vrijdag->zaterdag nacht en een random avond erbij zou voldoende moeten zijn om in een paar weken (kleine 2 maand ongeveer) tijd je hele schuld weg te werken.

Dat betekent wel dat je niks kan uitgeven, en vrijdags niet kan gaan stappen.
Er rekening mee houdend dat je nog wel wat dingetjes zal moeten betalen zal je er iets van 3 maand over doen... snel genoeg?

Ik geloof dat het loon voor een 19jarige op 6,30 per uur ligt (excl toeslagen die ik hiervoor het genoemd).

edit: Ze staan trouwens over het algemeen te springen om uitzendkrachten.
Er zitten behoorlijk wat distributiecentra in nederland. Je kan bij Tempo Team aankloppen om daar aan het werk te komen.
Het is trouwens redelijk zwaar werk (veel pakketjes tillen), maar dat mag opzich geen probleem zijn...
Het enige wat je nodig hebt is een beetje goed inzicht in Tetris :+ (hoe krijg je zoveel mogelijk pakketjes in een krat).
Niet alle sorteerloodsen zijn trouwens verwarmd (die in Zwolle wel gelukkig. nieuwe lokatie enzo), dus zorg dat je in iedergeval een beetje warm aangekleed komt, als je daar aan de bak kan komen.

edit2: trouwens, je zegt dat je helemaal geen werk kan vinden, maar moet het toch eens zijn met wat eerder gezegd is... als je ECHT wil werken is er altijd wel wat te vinden.
Als mijn bovenstaande tip niet helpt (bij TempoTeam vragen naar werk bij DHL) zou je ook eens kunnen gaan kijken of je voor Novon treinen kan gaan poetsen bij de NS.
Is nog wat zwaarder heb ik gehoord, maar daar zal het dan ook wel naar betalen.
Wat je ook kan doen (je zit tenslotte op Tweakers.net) is een website schrijven of computers repareren.
Dat doe ik op het moment ook om aan wat werk te komen, buiten mijn activiteiten bij DHL.
Websites (mits goed geschreven natuurlijk) leveren zo een paar honderd euro op.

edit3:
(damn ik ben op editting-spree :+ )
Wees niet te kieskeurig met zoeken naar werk. Zoals hier boven gezegd is, is het altijd zo dat je ergens ingewerkt moet worden. Je moet alles leren. Zelfs treinen poetsen of pakketjes stapelen.
Leercurve van die dingen is dan wel niet zo stijl, dus je hebt het zo onder de knie...
Zelfs het werk waarvoor je geleerd hebt tijdens een opleiding moet je nog in de praktijk leren. (wel eens stage gelopen? elk bedrijf is weer anders, en moet je weer dingen opnieuw leren).
Als je bij een uitzenburo binnenloopt gewoon zeggen dat je bereid bent al het werk wat ze je geven aan te pakken. Al is het maar toiletten poetsen... werk is werk... niet altijd leuk werk, maar als het maar geld verdient en jou uit de schulden helpt.

[ Voor 66% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2006 03:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nog iets leuks; hoe rotter het baandje, des te beter je beseft waarom het rot is om niet je eigen geld uit te geven ;). En wat hierboven al vaker is gezegt, als je er echt vanaf wilt, ff je schouder eronder zetten en gaan voor dat eventuele rot baantje...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik weet niet of je je rijbewijs hebt, maar je kan overwegen om te gaan taxi-rijden. Doe ik ook. Krijg als 20jarige een het minimumloon van een 23-jarige en krijgt 's nachts toeslagen. Ik zit daardoor op een netto gemiddeld salaris (over een maand, dus met een aantal nachten er bij) op 8,50 per uur. Sta op het moment ook 1000 euro rood, maar dat is na anderhalf salaris weer weg (deze maand zelfs meer dan 1000euro verdiend :* )

Doe ik dus naast mijn studie. Als fulltimer kan je wel wat meer verdienen. Maar wel minimumloon en je moet een diploma halen

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 30-01-2006 09:59 ]

• merauder
Maar een klein tijdelijk schuldje als je echt aan zit is op zich ook geen ramp. Zelf zit ik met de schuld van een niet afgemaakte studie á 5000 euro. Beetje jammer van het geld, is ook een hoop geld, maar ik zie het puur als leergeld.

Op zich draait leuk rondkomen niet zo zeer op de hoogte van je inkomen, maar meer om het verantwoord uitgeven. Zo ken ik iemand die zit al een hele leven in de bijstand en die kan er een auto en alles van betalen.

Ergste geldverslinder, vooral als je op stap gaat, zijn consumptiegoederen. Reepjes mars, een ranzig broodje van de pomp, eten bij een snackbar/shoarma boer en natuurlijk drinken/roken.

Zelf rook ik ook, maar probeer als het mogelijk is mijn pakjes shag bij een supermarkt te halen, zelfde gaat ook op voor de broodjes (bij road-trips) en winkels. Roken is best wel een dure kostenpost, maar ik als thuiswonende(niet-studerend) zou zat kunnen leven van 250 p/m zonder auto met elk weekend op stap. Een auto is echter 100 euro duurder. Is voor mij maar 1 week werken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37
sorry? Als student kan je met veel minder rondkomen. 100 euro per maand voor eten en uitgaan kan zat, moet je wel zuinig doen

• merauder
Om eten/kleren/uitgaan van te betalen kom je idd met een heel eind. Maar jij vergeet dat niet elke thuiswonende student support krijgt van paps en mams. Zelfde gold in mijn verhaal.

60 euro ben ik al kwijt aan ziektekosten, maar kwam qua schoolkosten met 100 tot 150 euro al een heel eind.

Tegenwoordig zit ik ook met ziekenfonds, doe waar ik zin in heb en heb in weze maar 350 kosten per/maand om niet in de schulden te geraken.

Verwijderd

Tatsu schreef op zondag 29 januari 2006 @ 03:07:
Wat ik mij dan afvraag: hoe kom jij aan een studentenrekening als het een verreiste is om studiefinanciering te ontvangen? Maar ondertussen doe jij geen studie. :)
Een jongerenrekening wordt (in ieder geval bij de ABN) na je middelbare school automatisch omgezet in een studentenrekening. Nadat je je studie hebt beëindigd mag je bij de ABN nog 1 jaar profiteren van de lage kosten van de studentenrekening, dit onder het mom van "starten op de arbeidsmarkt is al duur genoeg".

Ik heb vorig jaar VWO afgerond en werk nu fulltime en beschik ook nog steeds over een studentenrekening, terwijl ik geen letter meer studeer ;)

Om inhoudelijk te worden, voor een jongen van 19 jaar met alleen HAVO is _zat_ te doen. Je moet alleen eens wat actie gaan ondernemen. Ik ben net zo oud en heb alleen VWO. Wat dacht je van de supermarkt, een krantenwijk (moet je Parool, Volkskrant etc gaan lopen, die betalen goed), receptiewerk (kan je binnen zitten), chauffeur (loop een plaatselijke bezorger binnen)... kortom, ga netwerken! Mooi voorbeeld: ik heb 2 jaar terug op hobby-basis ooit eens een website gemaakt voor een belastingadviseur. Nu heb ik daar inmiddels 3 goed betaalde opdrachten voor binnen gekregen, omdat die adviseur naar mij verwees.

Kortom, kom uit je stoel, zet de tv + pc uit en ga eens slechts 1 weekje actief de boer op. Je staat dan binnen no-time in de Quote 500 ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:48:
[...]

Een jongerenrekening wordt (in ieder geval bij de ABN) na je middelbare school automatisch omgezet in een studentenrekening. Nadat je je studie hebt beëindigd mag je bij de ABN nog 1 jaar profiteren van de lage kosten van de studentenrekening, dit onder het mom van "starten op de arbeidsmarkt is al duur genoeg".

Ik heb vorig jaar VWO afgerond en werk nu fulltime en beschik ook nog steeds over een studentenrekening, terwijl ik geen letter meer studeer ;)

Om inhoudelijk te worden, voor een jongen van 19 jaar met alleen HAVO is _zat_ te doen. Je moet alleen eens wat actie gaan ondernemen. Ik ben net zo oud en heb alleen VWO. Wat dacht je van de supermarkt, een krantenwijk (moet je Parool, Volkskrant etc gaan lopen, die betalen goed), receptiewerk (kan je binnen zitten), chauffeur (loop een plaatselijke bezorger binnen)... kortom, ga netwerken! Mooi voorbeeld: ik heb 2 jaar terug op hobby-basis ooit eens een website gemaakt voor een belastingadviseur. Nu heb ik daar inmiddels 3 goed betaalde opdrachten voor binnen gekregen, omdat die adviseur naar mij verwees.

Kortom, kom uit je stoel, zet de tv + pc uit en ga eens slechts 1 weekje actief de boer op. Je staat dan binnen no-time in de Quote 500 ;)
same here ;)
heb nu 3 sites op mijn naam staan en de 4de is in ontwikkeling.
Als je dat doet, haal je makkelijk en snel geld binnen :)
het kost je niks aan geld, aangezien je al een PC hebt.
Het enige wat je er in moet steken is tijd.

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:04:

Het enige wat je er in moet steken is tijd.
Dat is voor sommigen nog teveel (8>

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:52:
maar ze hebben nooit werk voor me. Tenminste, ik word nooit gebeld.
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar wat ik hier lees is alvast de grootste fout die je maakt. Als je alleen maar jezelf in laat schrijven bij alle uitzend bureaus en vervolgens thuis op je gat gaat zitten wachten totdat zij jouw gaan bellen zul je inderdaad weinig van ze horen!

Maak er een gewoonte van om elke ochtend alle uitzendbureaus bij langs te bellen om te vragen of ze wat hebben. Op dat moment weten ze wie je bent. Je bent dan niet meer dat stoffige dosier van die knakker die ooit eens binnen is gelopen om zich in te schrijven, maar die iedereen alweer vergeten is. Op dat moment ben je de eager gast die aan het werk wil die iedereen al eens aan de lijn gehad hebben. Het maakt helemaal geen fuck uit dat al die mensen op een gegeven moment een hekel aan je krijgen omdat je weer belt, dat motiveert ze alleen maar om je maar zo snel mogelijk ergens weg te zetten zodat je ze niet weer elke dag belt.

Het klinkt misschien opdringerig, maar besef je dat het gewoon zo werkt. Op dit moment worden al jouw baantjes ingepikt door mensen die nu zo handelen. Ze komen nooit tot onderaan de stapel waar jouw dossier ergens stof ligt te vangen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik zat dit topic te lezen en wilde exact Janoz' post maken, maar voor de show onderschrijf ik hem nu dus nog maar even :)

Professionele website nodig?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik snap dat het rottig is om nu zonder geld te zitten, maar 1000 euro rood kun je moeizaam echt geldproblemen noemen. Er zijn hele volksstammen die op jouw leeftijd voor tienduizenden euro's in het krijt staan bij de bank, ouders, vrienden etc. etc. Dan heb je pas echt serieuze problemen die moeizaam met een paar maanden werken op te lossen zijn.

Zoals door velen voor mij gezegd kun je natuurlijk veel actiever op zoek gaan naar werk. Het hoeft niet super te zijn, als je het maar een paar maanden volhoudt zodat je je schulden hebt weggewerkt en aan de volgende stap kunt beginnen: een opleiding volgen. Met alleen HAVO moet je wel over bijzondere talenten of een flinke dosis geluk beschikken wil je binnen enkele jaren de productiehallen hebben verlaten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ik ben de afgelopen dagen wat aan het werk geweest bij een fabriek (suf werk, maar goed, je hoort mij niet klagen) en ik heb binnenkort relatief vast werk. De grootste problemen zijn dus opgelost, nu die 1000 euro nog oplossen, maar dat komt vanzelf. Bedankt voor de tips. :)

Verwijderd

en probeer dan eens minimaal 1000 euro op een spaarrekening te hebben staan!
je zal zien dat dat veel leuker is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:45:
<knip> nu die 1000 euro nog oplossen, maar dat komt vanzelf. Bedankt voor de tips. :)
Hardleers, dat komt niet vanzelf ;)

• Valandil
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:45:
Nou ja, ik ben de afgelopen dagen wat aan het werk geweest bij een fabriek (suf werk, maar goed, je hoort mij niet klagen) en ik heb binnenkort relatief vast werk. De grootste problemen zijn dus opgelost, nu die 1000 euro nog oplossen, maar dat komt vanzelf. Bedankt voor de tips. :)
niet meer naar school???

wijze woorden

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je kan kijken of ze nog ergens mensen nodig hebben voor een medisch onderzoek. Dat werk heeft mijn moeder vroeger bij Yamanouchi gedaan en daar kan je leuk geld mee verdienen, en reiskosten werden geloof ik ook vergoed :).

Verwijderd

In januari?

Verwijderd

Mijn manier om aan werk te komen:
  • Pak het telefoonboek en bel alle bedrijven die je tegen komt, en vraag om werk.
  • Zo ben ik aan mijn eerste zaterdag baan gekomen, en zo ben ik ook aan nieuw werk gekomen omdat ik het oude niet leuk vond. Moet je na gaan!
  • Presentatie aan de telefoon is heel belangrijk. Begin bijvoorbeeld met: "Goeden dag u spreekt met ......" "Ik heb een vraag, schikt het even?" "Ik zou graag willen vragen of jullie misschien werk voor mij hebben".
  • Verder gaat het vanzelf!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 21:41 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:40:
Mijn manier om aan werk te komen:
  • Pak het telefoonboek en bel alle bedrijven die je tegen komt, en vraag om werk.
  • Zo ben ik aan mijn eerste zaterdag baan gekomen, en zo ben ik ook aan nieuw werk gekomen omdat ik het oude niet leuk vond. Moet je na gaan!
  • Presentatie aan de telefoon is heel belangrijk. Begin bijvoorbeeld met: "Goeden dag u spreekt met ......" "Ik heb een vraag, schikt het even?" "Ik zou graag willen vragen of jullie misschien werk voor mij hebben".
  • Verder gaat het vanzelf!
heb ik ook gedaan, maar dan met de goudengids en wat selectiever kwa bedrijven ;)
de bedrijven die ik gebeld heb hadden helaas geen van allen werk voor me, maar mocht wel mijn C.V. sturen en dan zouden ze me in de database houden mochten ze ooit een baantje voor me hebben :)
(niet dat je daar veel van moet verwachten :+ )

ik zocht naar bedrijven in de ICT sector, op een bepaald vakgebied.
maja denk dat ik komend schooljaar maar HBO Informatica ga doen, want ik denk dat het gewoon aan mijn (te) lage opleiding ligt, namelijk MBO ICT Beheer nivo4.

edit:
owjah, in een "desperate atempt" heb ik ook mijn moeders weblog nog misbruikt om mijn CV te spammen :P maarja, geen reacties op gehad...

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 01-02-2006 22:26 ]

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Ik ken het, op mn 21ste gestopt met school na 3 jaar gestudeert te hebben. Bijna 1000 rood (studentenrekening), en een schuld bij IBG van hier tot tokio. In de grotere steden is na wat mekkeren via uitzendburo's veel productiewerk te vinden, doe daar goed je best, en je blijft er ook. Verder heeft het CWI speciale jongerenbanen, zitten leuke dingen tussen, en je vind er ook dingen die je bij een uitzendburo niet vind. Ga bij zowel CWI als uitzendburo gewoon elke week ff langs om te kijken, laat zien dat je wil werken, en je vind zo wat. Zelf zit ik na tijden productie gedaan te hebben op een van de vele Helpdesken van onze nationale telefoonmaatschappij, verdient goed, leuk werk, kan schulden aflossen, huis huren en ben bezig met mn rijbewijs. En veel verdien ik niet. Maar als je altijd alles hebt kunnen doen van je 370 euro stufi in de maand, dan is dit gewoon lekker leven.

En denk je dat je goed inzicht hebt, stress bestendig, etc etc, kijk dan ook eens op airtrafficcontroller.nl, die springen om mensen, en betalen goed (als je er doorkomt), ik zit atm ook in de selectieproceduren, en wie niet waagt, wie niet wint... Landmacht/Luchtmacht/Marine heeft ook veel banen, en voor Havo'ers heb je kans op officiersbaan, goede voorwaarden, opleiding inhouse, heb je later ook nog wat aan... Mogelijkheden genoeg dus! Mits je zelf wil natuurlijk

"Mekker, blaat"

Pagina: 1