[php] vage tekens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een streng forum hier zeg. Ik probeer het nogmaals volgens de regels.

Title
voldoet aan de eisen hoop ik.

globaal probleem
Ik krijg andere tekens dan ik wil zien.
bijvoorbeeld: %u2018 ipv quotes.

waarschijnlijke oorzaak
Server instellingen?

Geprobeerd
De input door functies te halen als:
addslashes()
htmlspecialchars()
htmlentities()

klopt niet
Lijkt me duidelijk, die tekens horen niet in mijn tekst.

foutmeldingen
geen.

Vraag:
Hoe verhelp ik dit probleem?

Edit: Nu ik het zo bekijk was mijn andere post net zo duidelijk. Ik was alleen even vergeten om [php] voor de titel te zetten. Daarom schreef ik het er later nog even bij. Beetje flauw hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Dat lijkt me unicode.
Meestal kan je dit wel rechtbreien door de Content-type van je html goed te zetten.

Verder is dit geen streng forum. Er wordt alleen van je verwacht dat je eigen inzet toont.
Geprobeerd
De input door functies te halen als:
addslashes()
htmlspecialchars()
htmlentities()
Heb je ook gezocht op dit forum of op Google naar soortgelijke problemen?

[ Voor 33% gewijzigd door TeeDee op 25-01-2006 12:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

heb je misschien een voorbeeldje online zodat we even kunnen kijken?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:10:
Dat lijkt me unicode.
Meestal kan je dit wel rechtbreien door de Content-type van je html goed te zetten.

Verder is dit geen streng forum. Er wordt alleen van je verwacht dat je eigen inzet toont.
Bedankt. Dan zou ik het dus achteraf moeten verhelpen met content-type. Dat is een optie, maar ik wil die tekens eigenlijk normaal in mijn database hebben staan, zodat ik niet content-type afhankelijk ben.

- Heb gezocht in dit forum
- Heb ook gezocht op google.
- niets gevonden helaas.

Dit forum is best ok, alleen heb het idee dat er erg streng gekeken wordt naar mensen die ooit een waarschuwing hebben gekregen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je char-set zowel bij je database als php het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:08:
Wat een streng forum hier zeg. Ik probeer het nogmaals volgens de regels.
Je bedoelt: "ik probeer het ditmaal volgens de regels" :)
We zijn hier idd misschien wat streng, maar tweakers.net is dan ook een erg drukbezochte site waar zowel beginners als gevorderden komen. We koesteren de mensen die blijven hangen om mee te discussieren en anderen helpen, en als we elke idioot (en daar bedoel ik niet jou mee ;)) gewoon maar even snel een vraagje laten stellen dan zijn we die mensen snel weer kwijt omdat er dan nog maar weinig aan is. Dus ja, het is hier wat strenger, maar dat is niet om te pesten.

Daarnaast vind ik het nog steeds niet aan de regels voldoen, ik mis namelijk nog stukjes relevante code en een duidelijke omschrijving. Bij een omschrijving als
Ik krijg andere tekens dan ik wil zien. Bijvoorbeeld: %u2018 ipv quotes
moeten mensen nog steeds maar raden naar wat er misschien fout zou kunnen gaan. We willen concrete voorbeelden, probeer je probleem te isoleren door een klein scriptje te maken van een paar regels waarin het probleem zich voordoet, en post dat hier tezamen met de geleverde input, de geleverde output en de gewenste output. En als je dat allemaal doet zul je bovendien al snel zien dat je er zelf achter komt wat er nou precies fout gaat, puur omdat je je probleem concreet probeert te formuleren.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2006 12:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

Daarnaast waar gaat het precies fout? Wordt de waarde wel goed weggeschreven in je database of is hij daar ook al voorzien van de 'vage tekens'. Maar zoals eerder opgemerkt is, check je Content-type / char-set's of ze goed staan ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Lijkt wel urlencoded. Heb je urldecode() geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@oisyn: Ja ik begrijp het, en merk ook dat het hier flink druk is op dit forum. Stakke regels zijn dan nodig om alles in het gareel te houden. Ik zal proberen om volgende vragen conform forum regels te stellen!

@onderwerp:
Ja het staat al fout in de database.
Ik ga deze functie even uitproberen: urldecode()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zou je beter kunnen afvragen hoe ze überhaupt op de foute manier in de database komen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
.oisyn schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:55:
Je zou je beter kunnen afvragen hoe ze überhaupt op de foute manier in de database komen.
Alles Base64 Encoded opslaan! Weg SQL-injectie! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het gaat vooral om deze tekens merk ik: ‘quotes’.
Nu ik dit post staan er gewoon twee single quotes. Maar het is dus een quote openen en een quote sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt de tekst 'quote' (dus met apostrofs) opslaan in de database en vervolgens komen er vage tekens te staan?

Post anders even de code waar het mis gaat... Ook de query die dus misgaat, echo die eens bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inderdaad, zonder de code die de fout veroorzaakt kunnen wij je ook niet zeggen wat er mis is. Laat je insert query dus even zien, inclusief het vullen van de variabelen die je daarin gebruikt. Alleen dat stukje code is voldoende, je hoeft niet alle code te posten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja het is niets bijzonders.

Een form met een textarea bericht.

insert is dan: INSERT into gastenboekje VALUES(null,'$naam','addslashes($bericht)')

Veel mensen hadden het over charsets. Kan je die ook omzetten voordat je het insert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en wat is de inhoud van $naam en $bericht vlak voor die query? En hoe komen ze aan die waarde?

Kijk, dit bedoel ik nou. We zitten nu al 4 uur te gissen naar wat je nou precies bedoelt, en nog steeds is er geen oplossing terwijl het probleem zo simpel lijkt. Alleen zonder nodige informatie kunnen wij je niet helpen. En we hebben nog altijd geen glazen bol waarin we kunnen kijken, dus het moet toch echt uit je eigen mond komen.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dan even echo $query! Het is vast iets heel kleins. Post even de exacte code van de query en vervolgens de output van de $query.

Jij denkt al te weten hoe je het moet oplossen, maar je gist maar wat raak. Je gooit met wat termen waar je zelf de ballen verstand van hebt. Programmeren op deze manier is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

pietje63

RTFM

Controleer de charsets van je verschillende pagina's eens (ik denk haast dat de fout zit in de pagina met daarop het textarea)

Bij GoT is dit bijv.:
code:
1
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15">

[ Voor 34% gewijzigd door pietje63 op 25-01-2006 15:55 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1